Mijn bandenboer en tevens technieker heeft een K100LT staan van '92. Technisch OK en door hem onderhouden (geschiedenis gedocumenteerd). Buiten een paar schrammen op koffers en zijkant spiegel ziet hij er zeer netjes uit. Geen valschade. Geen pekelschade.
56,000 echte km. Zeer goede achterband, nieuwe voorband, nieuwe batterij.
Ik kan wat sleutelen, maar ben geen specialist.
Hoeveel zou ik aan zoiets mogen uitgeven ? Moet ik speciale dingen checken ?
Alvast bedankt,
Pierre
K100LT
Moderator: GVN
Re: K100LT
Geraken ze aan de straatstenen niet kwijt, een opkoper geeft allicht 1000 euro, soms (zelden) 1500
Re: K100LT
LT? dat is dan ene van de laatste, met elektrisch verstelbaar scherm? Ik ben na de aankoop van mijn BMW R100R in '92 reeds uitgenodigd geweest naar de voorstelling van de K1100 LT.
Indien deze loopt als een zonnetje en alles nog zoals het hoort werkt, (heeft deze al ABS? de eerste versie is schokkerig, maar dat is normaal), zou ik zelfs voor 1500 euro niet twijfelen.
Indien deze loopt als een zonnetje en alles nog zoals het hoort werkt, (heeft deze al ABS? de eerste versie is schokkerig, maar dat is normaal), zou ik zelfs voor 1500 euro niet twijfelen.
R100RS/R100R Mystic
Re: K100LT
@Danny en @Droozy : bedankt voor de reactie
A Saint has a past... a Sinner has a future...
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: K100LT
56000km, die is nog niet ingereden Die dingen halen 300.000km. Op een motor van 26jaar oud heb je natuurlijk een paar dingen die de tand des tijds moeilijk doorstaan, bv inlaatrubbers, remleidingen, waterslangen, benzine leidingen, allerlei dichtingen etc....
Mechaniek is wat eigenzinnig, maar heel degelijk.
Vervang wat defect is en alle vloeistoffen en je zit hoogstwaarschijnlijk goed voor nog vele kms.
Geen flitsend stuurgedrag verwachten, ze zijn topzwaar maar heel stabiel.
Dit is een goeie site, Bert Meijerink is de goeroe op K gebied. https://www.bmwk.nl/
Mechaniek is wat eigenzinnig, maar heel degelijk.
Vervang wat defect is en alle vloeistoffen en je zit hoogstwaarschijnlijk goed voor nog vele kms.
Geen flitsend stuurgedrag verwachten, ze zijn topzwaar maar heel stabiel.
Dit is een goeie site, Bert Meijerink is de goeroe op K gebied. https://www.bmwk.nl/
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project