rem- en ontkoppelingshendel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door Petrik »

Ik overweeg om op mijn GSA LC een nieuwe rem- en ontkoppelingshendel te plaatsen met meer instelmogelijkheden zodat ik er makkelijker aan kan (wegens te korte vingertjes). Heeft iemand dit al laten doen? Welk merk? Ervaringen? Ik heb gezien dat Touratech hendels verkoopt van het merk Schnitzer. Heeft iemand hier ervaring mee? Wunderlich verkoopt ook hendels maar die zouden niet echt dichter bij het stuur komen. Alle reacties zijn welkom.
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door louis »

ABM Synto EVO

Heb reeds tweemaal (waaronder 1 op BMW) dergelijke hendel (koppeling) geplaatst voor iemand met kleine handen en die was er steeds heel tevreden over.

Komt effectief dichter en is volledig instelbaar. De lengte van de hendel kan ook aangepast worden.

https://ab-m.de/en/motorcycle-accessori ... r-syntoevo

Wel opletten als je zo'n regelknop GPS hebt op je moto, want daar zijn verhalen over dat niet elke 'after market' hendel daar goed bij past.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door Petrik »

Ken je toevallig een dealer die dit merk verkoopt want ik durf niet goed online bestellen omdat het misschien niet past. Mijn gsa van 2015 heeft bv zo'n gps rolknop.
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door louis »

Ik heb die hendel de laatste keer online rechtstreeks bij ABM besteld, maar http://kglracing.com/shop/ verdeelt die ook hier in België.

Ik denk niet dat die dat ook allemaal liggen heeft, maar stel desnoods de vraag, of er een probleem is met de hendel en de keuzeknop GPS, aan hen of rechtstreeks aan ABM.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door Petrik »

Louis, merci voor je reactie. Ik heb de vraag gesteld aan KGL
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door Man in Black »

Ik heb er van wunderlich, volledig instelbaar, ook kleine handen en rem/koppel altijd met twee vingers.
Je kan altijd eens komen proberen, regio Bree
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door Petrik »

Man in Black schreef:Ik heb er van wunderlich, volledig instelbaar, ook kleine handen en rem/koppel altijd met twee vingers.
Je kan altijd eens komen proberen, regio Bree
Dat is interessant. Ik kom regelmatig in Bree. Wanneer zou ik eens kunnen passeren?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: rem- en ontkoppelingshendel

Bericht door Man in Black »

Bel maar even van tevoren, ik werk thuis dus ben normaal toch altijd thuis.
Gegevens in PB
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie