Ver weg, kortbij. Tips?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Poukah »

Eind mei heb ik een dag of vier tijd om erop uit te trekken. Vermoedelijk alleen.
Nu nog weten naar waar...
Luxemburg zal het niet worden. Te veel risico om overreden te worden door een massa andere motoren.

Iemand tips voor mooie, niet overdreven drukke regio's, die binnen het bereik liggen voor een vierdaagse trip?

Merci!
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Danny »

Alles hangt van 't type wegen af dat je neemt, eens je kleine weggetjes neemt kruis je vaak grote wegen waar honderden motoren rijden.

oversteken en je deelt de kleine weggetjes weer met slecht enkelen...

Normandië kan leuk zijn, zeker een eind van de kust, zuid west Engeland, een uurtje ferry, champagnestreek enz enz...
Flat Twin Power

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Flat Twin Power »

Brecon Beacons National Park. Ik heb er 2 jaar geleden in september 3 dagen rondgereden en ben geen enkele andere buitenlandse toerist tegengekomen. Prachtige streek, supervriendelijke mensen. Wel opletten voor de schapen die op straat lopen :grin:
Nog eentje: De Cotswolds.

Veel mensen kijken altijd zuidwaarts om met de motor te gaan rijden maar ik ben zot van de UK. Weinig toeristen, prachtige streken.
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Poukah »

Zuid-Engeland met de Ferry is een optie die niet in mijn lijstje stond en dat trekt inderdaad wel aan.
Ik was me er niet van bewust dat die overtocht zo kort en frequent is.
Bedankt voor de tip, allebei!
Flat Twin Power

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Flat Twin Power »

Je kan ook de tunnel nemen. Iets duurder, minder charme maar je bent er wel in 35 minuten. Je komt dus vroeger aan dan wanneer je vertrokken bent.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door roadster »

Zuid-Engeland is inderdaad een ferme aanrader.
Wat FTP zegt hierboven over Brecon Beacons kan ik alleen maar bijtreden. Vergeet geen bezoekje aan Stonehenge op weg naar daar maar zelfs Kent is al heel mooi hoor.
Of nog dichterbij: Nederland met Zeeuws Vlaanderen, Middelburg, de Deltawerken, Neeltje Jans, Zierikzee, Hoek van Holland enz... is ook mooi. Niet direct de gebruikelijke mooiste stuurwegen, maar het is eens iets anders.
Laatst gewijzigd door roadster op 02 mei 2018, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS LC
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door WernerVS »

Vogezen , Zwarte Woud , Sauerland .
Alle drie goed te doen voor 4 dagen .
Indien je wenst , ik heb van alle 3 nog routes liggen voor 4 dagen .
R1150GSA
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Danny »

De Brecon beacons zijn top maar wel 500km van dover...
Gewoon country side rond London is al mooi...
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Koppel!! »

Wales? Is prima te doen op één dag, stuk snelweg tot voorbij onderdoor Londen en van daar binnendoor tot boven Bristol mikken.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Flat Twin Power

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Flat Twin Power »

Ik ben ook op die manier naar daar gereden. Eerst stukje snelweg. Dan binnendoor oa via de A272 door South downs national park tot Winchester. Dan A 34 naar boven en dan de M4 op richting Bristol. Als je vroeg genoeg vertrekt te doen in 1 dag. Ik woon wel maar op een uurtje rijden van Calais. Als je in Limburg woont is het al wat moeilijker. Ik ben geweest voor 4 nachten.
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Poukah »

WernerVS schreef:Vogezen , Zwarte Woud , Sauerland .
Alle drie goed te doen voor 4 dagen .
Indien je wenst , ik heb van alle 3 nog routes liggen voor 4 dagen .
Werner VS: Zuid -Engeland ligt momenteel in Pole Position, maar die routes van Saueraland mag je me altijd bezorgen. Check PB voor mailadres.

Bedankt voor de reacties, allemaal!
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door P-man »

Hey jongen,

indien het Scottisch-plan van Meen en ik niet had doorgegaan dit jaar, dan hadden we naar Peak District getrokken.
een klein 400km van Dover. een klein 5uur rijden van Dover.

Maare ...
Dit mag je eveneens gerust links laten liggen.
Dan trekken we er gewoon volgend jaar samen naartoe
:-)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Supermario »

Zonder twijfel: De Eifel! Via de ardennen er naartoe en langs Luxemburg (jawel) terugkomen. Ik kan een hele dag daar rondrijden en amper 20 moto's tegenkomen (en dan enkel omdat ik ergens naartoe moet om iets te eten en te drinken)!

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Relax »

Eens met Mario. Veelbereisde streek, maar als je 'r de kleine stuurwegen uithaalt, kom je weinig volk tegen.

De Harz is ook een goede optie. Of de streek van Siegen. Of naar Winterberg.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Koppel!! »

Wel beetje opletten in de Eifel, stond deze week nog op HLN oid, de arm der wet gaat strenger optreden tegen motorrijders die overtredingen begaan. Ook papieren controleren, incl. papieren v.d uitlaat etc.
Toch maar in' t achterhoofd houden :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Relax »

Gewoon wegblijven van de banen waar ze allemaal willen zijn. Kleine baantjes pakken dus. Geen last, van niks.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Kater
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 sep 2017, 15:32
Woonplaats: Wachtebeke

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Kater »

Relax schreef:De Harz is ook een goede optie. Of de streek van Siegen. Of naar Winterberg.
Ook mijn favorietjes als ik maar voor een paar dagen er van tussen wil zonder zorgen en een resem aan variatie in parcours en uitzichten :-)> Rustiger dan Eifel, Luxemburg of Ardennen. Eind april nog serieus fris, maar eind mei 10 graden meer :grin:

Motorroutes: ik gebruik regelmatig de motorroutes of een combinatie van http://www.routeyou.com en mag niet klagen over de variatie :thumbright:
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Ver weg, kortbij. Tips?

Bericht door Poukah »

Bedankt voor alle tips! Zitten er enkele tussen die ik zeker eens wil verkennen. Nu of in de toekomst.
Plaats reactie