Abs pomp reviseren
Moderator: GVN
-
Abs pomp reviseren
Beste liefhebbers ben juist nieuw in de groep en heb na 10 jaar zonder een bmw rt 1150 gekocht .natuurlijk ook na 30 km kapotte abspomp dus klote .nu heb ik hier al veel over gelezen dus gaan we dat niet terug herhalen .
Enkel de vraag waar ik deze kan laten reviseren , hebben jullie adressen voor en telnummers
Alvast bedankt
Kris
Enkel de vraag waar ik deze kan laten reviseren , hebben jullie adressen voor en telnummers
Alvast bedankt
Kris
Re: Abs pomp reviseren
Probeer het eens met onderstaand linkje.
https://rhelectronics.de/produkt/type-am1/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://rhelectronics.de/produkt/type-am1/" onclick="window.open(this.href);return false;
R1150RT
Enkele opties zijn:
BMW. 2400euro, 1 jaar garantie
RH electronics 980 euro, 2 jaar garantie (onder voorbehoud)
Leie motors, krijgen t soms gefikst tussen 300 en 700 euro
Pomp eruit gooien, kost wat werk, evt een mooi koppelstukje en twee relais, nadeel geen abs meer maar wel remmen die feilloos 110% werken
BMW. 2400euro, 1 jaar garantie
RH electronics 980 euro, 2 jaar garantie (onder voorbehoud)
Leie motors, krijgen t soms gefikst tussen 300 en 700 euro
Pomp eruit gooien, kost wat werk, evt een mooi koppelstukje en twee relais, nadeel geen abs meer maar wel remmen die feilloos 110% werken
Heb een paar jaar geleden mijn ABS pomp van mijn R1200RT van 2008 laten reviseren bij https://recomotorservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Heel vriendelijke man en volgens mijn correcte service. Is wel in Breda.
Heel vriendelijke man en volgens mijn correcte service. Is wel in Breda.
-
Heb mijn rechtsbijstand gebruikt of hij gaat die pomp betalen of hij neemt zijn motor terug .alles is in gang gezet
Kan zijn dat die kerel het wist maar ook niet.
Motoren die (bijvoorbeeld) langere tijd stilstonden krijgen het wel eens na enkele km's rijden.
Is het een model met rembekrachtiging of zonder?
Overleg is altijd beter dan gelijk de rechtsbijstand inschakelen. Handelaar gekocht of particulier?
Motoren die (bijvoorbeeld) langere tijd stilstonden krijgen het wel eens na enkele km's rijden.
Is het een model met rembekrachtiging of zonder?
Overleg is altijd beter dan gelijk de rechtsbijstand inschakelen. Handelaar gekocht of particulier?
-
Zou niet graag iets aan jou verkopen.... direct de advokaat er op.....
Het ding werkte toen je hem kocht dus vermoed niet dat het als verborgen gebrek kan beoordeeld worden.
Dat is het risico van particulier kopen. Als je van handelaar koopt heb je garantie.
Leie motors en reco herstellen, rh reviseerd. Groot verschil.
Ik zou het er gewoon afhalen.

Het ding werkte toen je hem kocht dus vermoed niet dat het als verborgen gebrek kan beoordeeld worden.
Dat is het risico van particulier kopen. Als je van handelaar koopt heb je garantie.
Leie motors en reco herstellen, rh reviseerd. Groot verschil.
Ik zou het er gewoon afhalen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Heb zijn garage gebeld en wisten dat de pomp stuk was zegt genoeg denk ik .
Is da er een lichtje kapot is .
Tijdens het rijden ineens alle remdruk weg .niks remmen meer .das goed om te verongelukken. Da doe je gewoon niet en ja heb reeds gesprekken gehad met die persoon en komen er ni uit .dus wa moet ge dan doen
Is da er een lichtje kapot is .
Tijdens het rijden ineens alle remdruk weg .niks remmen meer .das goed om te verongelukken. Da doe je gewoon niet en ja heb reeds gesprekken gehad met die persoon en komen er ni uit .dus wa moet ge dan doen
Dus er is bewust een lampje gesaboteerd opdat je t niet zou merken. Het zijn natuurlijk twee lampjes, als dat zo is en de dealer wil voor jou aantonen dat de pomp voorheen werd gediagnosticeerd als stuk dan heeft die kerel pech.
-
Handelaar dan heb je garantie, tenzij er in 't zwart verkocht is, dan heb je nergens recht op. Maar als er een factuur is van de handelaar en ze geven toe dat er een defect was dan heb je gelijk om er een advokaat op te zetten.
Lijkt me ook niet zo'n leuke persoon om iets te kopen dan.
Mag ik vragen welke garage het was? (Mag via pb)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Had je totaal geen rem meer of was er nog de “restrem”, zoals bij contact af?Magielse kris schreef:Tijdens het rijden ineens alle remdruk weg .niks remmen meer
Mvg,
:salut:dxamet
Deze lijkt me privé verkocht. Als de garage diagnose kapotte abs maakt en de eigenaar verkoopt em, dan kan die garage er toch niets aan doen? Of volg ik niet goed?Dirk Pauwels schreef:Handelaar dan heb je garantie, tenzij er in 't zwart verkocht is, dan heb je nergens recht op. Maar als er een factuur is van de handelaar en ze geven toe dat er een defect was dan heb je gelijk om er een advokaat op te zetten.
-
Verkeerd gelezen dan.
Als het een prive persoon is, veel geluk dan met de rechtszaak. zal je nodig hebben. Denk ook niet dat die garage waar de verkoper blijkbaar in onderhoud ging, iets zal willen bevestigen, tenzij dat die diagnose van voor de verkoop op papier staat heb je weinig in handen.
Af en toe loop je tegen verkopers aan die het weinig last hebben van hun geweten.....
Als het een prive persoon is, veel geluk dan met de rechtszaak. zal je nodig hebben. Denk ook niet dat die garage waar de verkoper blijkbaar in onderhoud ging, iets zal willen bevestigen, tenzij dat die diagnose van voor de verkoop op papier staat heb je weinig in handen.
Af en toe loop je tegen verkopers aan die het weinig last hebben van hun geweten.....
-
in de wet staat er nog altijd iets zoals "verborgen gebreken". Dit geldt ook privé. De verkoper wist dat de ABS stuk was, dixit garage, in principe is hij verplicht de motor terug te nemen en het aankoopbedrag terug te betalen verminderd met het gereden aantal kms aan x eurocent de km
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
Als de garage dat op papier bevestigd.... en gaan ze niet doen als die gast daar nog klant is...
Bij transacties tussen particulieren moet je van wat in de wet staat niet veel verwachten.
Wat helpt is een officieel briefje vd advocaat naar de verkoper. Maar als die njet zegt komt het bijna nooit tot een proces. En rechtsbijstand moet je ok nie veel van verwachten....
Bij transacties tussen particulieren moet je van wat in de wet staat niet veel verwachten.
Wat helpt is een officieel briefje vd advocaat naar de verkoper. Maar als die njet zegt komt het bijna nooit tot een proces. En rechtsbijstand moet je ok nie veel van verwachten....
-
Zou gemakkelijker geweest zijn als je wist wie vorige eigenaar was en vragen of er met ABS problemen waren.
Dan zou de verkoper dit wellicht ook geweten hebben.
Dan zou de verkoper dit wellicht ook geweten hebben.
BMW R1100R zonder KFR
-
Ik heb zelf ook zo een voorval gehad en je mag “ verborgen gebreken “ niet al te letterlijk nemen. Als er bewust kwaad spel mee gemoeid is lukt het via rechtsbijstand. Althans bij mij toch.aantzeetje schreef:in de wet staat er nog altijd iets zoals "verborgen gebreken". Dit geldt ook privé. De verkoper wist dat de ABS stuk was, dixit garage, in principe is hij verplicht de motor terug te nemen en het aankoopbedrag terug te betalen verminderd met het gereden aantal kms aan x eurocent de km
Edargpu

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
De topicstarter schrijft in zijn starttopic : na 30km kapotte ABS-pomp.
In een volgend topic : "tijdens het rijden ineens alle remdruk weg".
Gaat dus om een Integraal ABS, dat bij hem dus wel degelijk welgeteld 30km gefunctioneerd heeft.
Kan dus brute pech zijn, maar àls er gesjoemeld werd, en dat is aantoonbaar, heeft hij wel degelijk genoeg munitie om de koop te laten ontbinden.
In een volgend topic : "tijdens het rijden ineens alle remdruk weg".
Gaat dus om een Integraal ABS, dat bij hem dus wel degelijk welgeteld 30km gefunctioneerd heeft.
Kan dus brute pech zijn, maar àls er gesjoemeld werd, en dat is aantoonbaar, heeft hij wel degelijk genoeg munitie om de koop te laten ontbinden.
-
met een integraal abs sjoemelen is moeilijk..... Stel het ding is defect, dan kan je niets doen om het tijdelijk weer te laten werken. je kan ook de lampjes of de relais er niet uithalen want dat zie je bij het contact opzetten, Als de servo's niet aanslaan als je de rem bedient weet je ook dat het ding niet werkt etc....
Het spul werkte want er is 30 km mee gereden.
Het enige wat zou kunnen is dat de verkoper wist dat het ABS soms uitvalt en dit niet heeft gezegd bij verkoop. Maar dat is betwistbaar.
Je best shot is proberen de garage waar de motor in onderhoud was op papier te laten bevestigen dat er problemen waren met het ABS en dat de verkoper daar van op de hoogte was. Dan is het moedwillig verzwegen en heb je een reden om de koop ongedaan te maken. Anders zie ik dit niet goedkomen zonder de goodwill van de verkoper.
Het spul werkte want er is 30 km mee gereden.
Het enige wat zou kunnen is dat de verkoper wist dat het ABS soms uitvalt en dit niet heeft gezegd bij verkoop. Maar dat is betwistbaar.
Je best shot is proberen de garage waar de motor in onderhoud was op papier te laten bevestigen dat er problemen waren met het ABS en dat de verkoper daar van op de hoogte was. Dan is het moedwillig verzwegen en heb je een reden om de koop ongedaan te maken. Anders zie ik dit niet goedkomen zonder de goodwill van de verkoper.
-
Had niks druk meer op de remmen dus hard verschietendxamet schreef:Had je totaal geen rem meer of was er nog de “restrem”, zoals bij contact af?Magielse kris schreef:Tijdens het rijden ineens alle remdruk weg .niks remmen meer
Mvg,
-
Ik hoop dat die garage gegevens heeft van onderhoud ga de naam nog ni zeggen .maar kan alleen hopen op zijn medewerking .
Zullen wel zien hoe het afloopt .
Hou jullie op de hoogte
Grt kris
Zullen wel zien hoe het afloopt .
Hou jullie op de hoogte
Grt kris