1150rt iABS remolie verversen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
postbus24
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2018, 07:20
Woonplaats: Bekkevoort
Locatie: Vlaams-Brabant

1150rt iABS remolie verversen

Bericht door postbus24 »

Dag allemaal,

Ik ben adhv deze handleiding: http://users.rcn.com/dehager/service/service_abs3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; de remolie aan het vervangen.

vraagje: met het contact aan en na het initialiseren van de abs module, draai ik die nippel aan de linker remklauw open (met een darmpje op) en verwachtte ik dat de olie eruit gepompt wordt door de ABS pomp wanneer je aan de rem trekt op het stuur.
Hier niet dus, die abs pomp maakt lawaai, en er komt slechts 5cm olie uit die nippel in het darmpje. Vervolgens gaan de ABS lampjes flikkeren, de abs pomp blijft zoemen maar buiten die 5cm geen olie meer uit die nippel, is dat normaal ?

Ik heb uit de handleiding begrepen dat zolang je aan de hendel trekt dat het reservoir (die trechter) wordt leeggepomp, niet ?

Ik heb dat nu 5cm per keer en met 2 man alle vuile olie eruit gekregen. op de ouderwetese manier met nippel open/toe en hendel knijpen/loslaten.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door Danny »

Zit er olie in de achterste module of is deze leeggemaakt.
Niveaustekkers zijn ingeplugd?
Eerst vuile olie eruit gehaald, zeefjes uit de weg?


Handleidingen zijn leuk maar als je iets niet 110procent kent zoals deze servo units dan blijf je er af. Unit kapot 2400 euro of revisie 980... en ze gaan gauw kapot.
Zelfs bij verversen neem ik geen risico.
postbus24
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2018, 07:20
Woonplaats: Bekkevoort
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door postbus24 »

Ik hem em pas gekocht met een knipperend abs lampje en hoop(te) dit te kunnen oplossen met nieuwe remolie en een nieuwe batterij maar revisie hou ik inderdaad wel rekening mee. :-/

-er zit olie in het achterste reservoir en daar ben ik (nog) niet aan geweest, of wat bedoelt u ?
-Niveaustekkers waren ingeplugd
-Voorste reservoir vuile olie uitgezogen maar niet tot beneden (nadat ik het zeefje verwijderd had) om zeker te zijn dat er nergens lucht in komt. Dan aangevuld met verse olie in zo een trechter.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door Danny »

Inderdaad of t achterste reservoir is leeggezogen?

Het eerste wat je moet doen is uitlezen, weten welke storing er inzit is bepalend voor je verdere actie.
Het kan iets belachelijk zijn maar t kan net zo iets zijn wat niet met een spoeling is op te lossen
postbus24
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2018, 07:20
Woonplaats: Bekkevoort
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door postbus24 »

dat versta ik, uitlezen zou eigelijk het beginpunt moeten zijn maar ik had in het reservoir op het stuur gezien dat de olie zijn beste tijd gehad had. Aangezien de batterij moest vervangen worden, was ik bijna in de buurt van de abs unit, die gevoelig is voor vuile olie en daarmee leek mij het verversen van de olie de volgende stap... .
Verzekeringsagent had ook gezegd dat ik 4 weken moest wachten op men plak dus kon ik ook niet naar de garage om uit te lezen en die uitleestoestelletjes zijn nogal aan de prijzige kant om voor mezelf aan te schaffen. Of zijn er toevallig mensen hier op het forum die het hunne verhuren ?

Beide oliereservoirs op de abs unit zijn op peil.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door Danny »

Hier zijn er genoeg met "uitleesmogelijkheden".
Hangt van de regio af waar je woont...

Hier kan je altijd terecht, bij iemand in de buurt van st Niklaas ook.
postbus24
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2018, 07:20
Woonplaats: Bekkevoort
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door postbus24 »

interessant! :grin: Bedankt voor de aanbieding :thumbright:

regio Bekkevoort tussen Diest en Leuven staat den RT
postbus24
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2018, 07:20
Woonplaats: Bekkevoort
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door postbus24 »

ik denk dat er toch iets niet just is :-?

Afbeelding
postbus24
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2018, 07:20
Woonplaats: Bekkevoort
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: 1150rt iABS remolie verversen

Bericht door postbus24 »

Update: abs pomp is gefixt en de olie spuit er nu uit aan de ontluchtingsnippel van de remklauw.
Plaats reactie