Ierland...misschien

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Mark
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2004, 08:22

Ierland...misschien

Bericht door Mark »

Hoi,

Ik twijfel nog voor 2005 maar Ierland staat zéér hoog in mijn hitparade.

Zijn er onder jullie die al met de motor in Ierland zijn geweest? Wat zijn de niet te missen routes aldaar? Best langs de kust blijven of is het binnenland de betere keuze? Ga moeten kiezen want kan maar één week gaan.

Zou er graag met de tent naartoe trekken. Is dit een aanrader, maw zijn er voldoende campings en zijn deze niet te druk -heb namelijk een hekel aan overvolle campings-?

Alle tips en trics voor een dergelijk reis zijn steeds welkom.

Alvast bedankt voor de feedback,
Mark
groeten,
Mark
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Zuid en west ierland zijn zeer mooi, accomodatie is geen probleem, bed en breakfast in overvloed.
te zien veel keltische en recentere ruines; mizen head, cork, blarney stone, ring of kerry, dingle,burren ,connemara ,cliffs of moher, angel island voor de ambiance doolin en westport (chieftains pub)
Ierland is ook veel groter dan ik had gedacht en op 8 dagen doe je het niet.Binnenland is minder
Mijn volgende uitstap daar is het noord oosten belfast en zeker dublin. de ambiance in de pubs is ongelooflijk.Voor de natuur mooier dan schotland
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Heb ook al heel Ierland afgecrost omdat die regio's per definitie oorden zijn waar ik graag vertoef, de ferry's moet je goed checken (vooral prijzen) NOOIT on line boeken !!!

Afbeelding

Campings zijn er te over en je bezoekt best het hele eiland want ook onder Dublin ligt een prachtige streek (centraal is 't wat minder)
De steden zijn sowieso te mijden met de moto want de file die je niet hebt op 't platteland die is er dubbel en dik in elke stad...Dublin,Belfast, zijn zeker de moeite... als je graag in de toeristische buurt komt dan moet je naar Connemara, teveel volk naar mijn zin

Afbeelding

Het Noordwesten kon mij erg bekoren, 't zuidwesten is een kwestie van echt op de piepkleine weggetjes te blijven want de ietwat grotere zijn ellende, teveel volk, veel putten (slecht wegdek) en Ieren rijden net iets getikter dan Portugezen, ze hebben ook allemaal Tie wraps aan hun wieldeksels, heeft te maken met de slechte kwaliteit van de wegen (putten waar je een varken kan in verstoppen)

Afbeelding

een aanrader is "Healy pass" heb hem enkele keren aan en af gereden, verder is 't dus een kwestie van de kleine wegen te nemen
de benzine is er goedkoper dan in Engeland en campings zijn er avolonté met meestal een campers kitchen, plaats waar je bij regen kan koken en eten... een regenpak is "onontbeerlijk" want vroeg of laat krijg je toch een vlaag over je heen en soms meerdere, XXX dagen na mekaar, de eerste maal Ierland had ik gedurende twee weken geen enkele droge dag :x

Afbeelding

Is Ierland mooier dan Schotland ik denk het niet de westkust van Schotland is perfect vergelijkbaar, Ierland is vaak glooiender maar ook vaak natter :cry: ,het is een kwestie van de juiste plaatsjes te kennen of vinde, enige belangrijke verschil voor een motard zijn de kwaliteit van de wegen en die is bedroevend in IRL als je dat met SCO vergelijkt... desalniettemin moet je er geweest zijn...

Afbeelding
goedkope ferry's zijn calais-dover, fisguard -rosslare (landbridge formule) of met de HSS, hoek van Holland, HARWICH en dan van noord wales(ben de naam effe kwijt) naar Dun Loaghaire -Dublin boeken

maak er een fijne reis van :wink:
Plaats reactie