CHINESE BEGRAAFPLAATSEN RIT

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
abonte
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2006, 09:20

CHINESE BEGRAAFPLAATSEN RIT

Bericht door abonte »

CHINESE BEGRAAFPLAATSEN

Samenkomst: Zondag 26.08.18: samenkomst 09.00 uur ; vertrek: 09.15 uur
Brasserie “Excelsior”
Grote Markt 31 8630 Veurne
Tel: 058 / 31 10 86

Middagstop: vrij te kiezen

Eindstop: De Boshoeve Vijfgemetenstraat 4 8970 Poperinge

Afstand: + 285 km

Programma: tijdens de eerste wereldoorlog werkten (vrijwillig) in het totaal ongeveer een 100.000 Chinese landarbeiders in de zone die door het Engelse leger
in Frankrijk werd bezet. Ze werkten als manusje-van-alles achter het front. Een goeie 10.000 stierven, op het einde van de oorlog, door de
Spaanse griep of de cholera. Van de 30 begraafplaatsen in Noord-Frankrijk bezoeken we er een 4-tal.
Mocht dit je niet interesseren dan blijft er nog altijd de prachtige rit langs de Frans-Vlaamse wegen en wegjes.

GPS-file: - kan de zaterdagnamiddag 25.08.18 van “Ledenzone” worden de download.
- er is geen roadbook voorzien


Info: Hilarius Crabeels 0496 239818
E-mail: hilarius.crabeels@telenet.be
Dieter Vanmarcke 0483679155
E-mail: dietervm@telenet.be
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: CHINESE BEGRAAFPLAATSEN RIT

Bericht door Fredo »

Proficiat aan de makers van dit roadbook.
Ik reed de route op 2 september ll. met een schitterende blauwe lucht, bijpassend zonnetje en niet té warme temperatuur !
Het is een rit om duimen en vinger van af te likken.
Ik ken de regio redelijk, maar deze baantjes (behoudens hier en daar wat verbindingen) zijn echt top.

Een absolute aanrader. Ik hou de route zeker in mijn archief om later nog eens opnieuw te doen.
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
Plaats reactie