Aankoop 2dehands GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stevenduja
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2018, 06:35
Woonplaats: 9180

Aankoop 2dehands GS

Bericht door stevenduja »

Hoi, ik sta op het punt een 2dehands R 1200 GS (bjr. 2004) aan te kopen met 50.000km op de teller.. heeft juist groot onderhoud + banden gekregen. Omdat ik geen ervaring heb met BMW had ik graag bij jullie gepolst met de volgende vragen:

- hoeveel km's ik hier nog 'deftig' mee kan rijden (rij een 8.000km/jaar woon/werk + kortere uitstapjes)
- wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten (groot/klein) onderhoud bij BMW? Vergelijkbaar met een japans merk of duurder? (ik rij nu zelf met een Triumph Street Triple)

Bedankt voor de feedback!!
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Aankoop 2dehands GS

Bericht door Danny »

Ik heb een 2004 met 230.000 km die regelmatig verschijnt id werkplaats maar er zijn ook 2004 modellen die op 30.000km al 9 klepstelen hebben ipv 8 met alle gevolgen vandien.

Hou rekening met gevoelige rembekrachtiging, jaarlijks spoelen en goede batterij vereist.

Als t ding stuk gaat kost het gauw 1000euro voor ee revisie.

Een onderhoud bij de dealer gaat je toch een aardige cent kosten....
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Aankoop 2dehands GS

Bericht door Relax »

Ik zou nooit een 2004 kopen, net om bovenstaande reden (kleppen). Het overkomt zeker niet iedereen, maar zij die tegen het probleem aanlopen, zijn zwaar gechareld. Vanaf 2007 zijn de steeltjes aangepast.
Beetje langer sparen en het model 2010 kopen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Aankoop 2dehands GS

Bericht door stefke2 »

stevenduja schreef: - hoeveel km's ik hier nog 'deftig' mee kan rijden (rij een 8.000km/jaar woon/werk + kortere uitstapjes)
tja, zoveel ge zelf wilt natuurlijk... hangt er van af hoeveel ge wilt blijven uitgeven aan onderhoud en herstellingen... 8-)

maar kijk:
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 70299.html" onclick="window.open(this.href);return false;
stevenduja
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2018, 06:35
Woonplaats: 9180

Re: Aankoop 2dehands GS

Bericht door stevenduja »

Bedankt voor jullie reacties.. dan ga ik deze wijselijk laten passeren :grin:
Plaats reactie