helm in andere kleur

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

helm in andere kleur

Bericht door Frank K »

Ik zou graag één van mijn helmen in een reflecterende kleur willen spuiten. Moet ik bepaalde zaken in het oog houden ivm grondverf of soort van verf, of is dit idee totaal af te raden. Graag enkele suggesties.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:54
Locatie: Tongeren

Bericht door pontje »

Gewoon goed voorbereiden, de juiste grondverf, achteraf vernissen en gaan met die banaan. :twisted:
Ervaring is gewoon een opeenstapeling van mislukkingen
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Aangezien een helm al gelakt is hoef je ook geen speciale onder (hechtingslaag) voor kunsstoffen te gebruiken, gewoon fijntjes opwrijven met een 800 en dan naar een spuiter brengen, zorgen dat die man geen afplakwerk meer heeft en hij de helm ergens mee kan bevestigen en je spaart weeral wat centen :wink:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Een speciale grondverf hoeft inderdaad niet zolang je helm maar WIT is. Bij alle andere kleuren MOET je terug gaan gronden met wit of licht-grijs. Dat hangt van de uiteindelijke kleur af. Uitkijken met de fluo verf van Motip! Die word wel verkocht in kleine potjes die net genoeg zijn voor je helm te spuiten maar kunnen voor serieuze verassingen zorgen! Heb het aan den lijve ondervonden, dus ik weet waarover ik schrijf. Na de helm enkele lagen vernis te hebben gegeven heeft die fluo verf zich de eigenschap aangemeten van te verkleuren naar donker-rood telkens die helm zonlicht ziet. Moest het nu egaal verkleuren kon ik er nog vrede mee nemen maar als je die EVO4 met opengeklapt vizier weglegt krijg je na tien minuten een echt "mannekesblad" als resultaat. Dus zorgen voor goede verf én een vernis die daar op aangepast is! :wink:
Een EVO 4 kan volledig uit elkaar, ook de binnenschaal want deze is niet met warme lijm vastgezet zoals zijn voorgangers.
GaS
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2004, 09:32
Locatie: Poederlee

Bericht door GaS »

In de betere sportzaak een fluo badmuts kopen, erover trekken, klaar. Je pot is nu extra waterdicht. :lol:
Greats, Guy
R1150 GSA 2003
Plaats reactie