aankoop gs 1250 schift-cam
Moderator: GVN
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 mei 2013, 23:10
- Woonplaats: 9100 sint-niklaas
- Locatie: oost-vlaanderen Sint-Niklaas
aankoop gs 1250 schift-cam
ik sta op punt een nieuwe gs te kopen heb zaterdag bij dealer geweest en prijs laten maken
het is nu een 1250cc met verstelbare inlaatnokkenas ( schift -cam is de benaming ) heb zo wat opzoekwerk gedaan hoe het systeem werkt is wel een mooie systeem maar weet niet hoe dit is na duizenden km de nokkenas word verschoven van links naar rechts en omgekeerd volgens ik kan zien gebeurd dit via een stelmotor die in een cilindrische spiebaan schuift
zou dit systeem betrouwbaar zijn of nog kinderziekte's wat denken jullie ben een bmw rijder nu had ook prijs voor
een triumphe tiger 1200 in xrt uitvoering ( full option ) en nu de prijs voor de gs 1250 deze prijzen zijn vergelijkbaar
had graag bij bmw gebleven wat denken jullie over het schift-cam systeem graag jullie menig
een bmw rijder
het is nu een 1250cc met verstelbare inlaatnokkenas ( schift -cam is de benaming ) heb zo wat opzoekwerk gedaan hoe het systeem werkt is wel een mooie systeem maar weet niet hoe dit is na duizenden km de nokkenas word verschoven van links naar rechts en omgekeerd volgens ik kan zien gebeurd dit via een stelmotor die in een cilindrische spiebaan schuift
zou dit systeem betrouwbaar zijn of nog kinderziekte's wat denken jullie ben een bmw rijder nu had ook prijs voor
een triumphe tiger 1200 in xrt uitvoering ( full option ) en nu de prijs voor de gs 1250 deze prijzen zijn vergelijkbaar
had graag bij bmw gebleven wat denken jullie over het schift-cam systeem graag jullie menig
een bmw rijder
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Honda had het VTEC systeem al op de Civic crx , eind jaren tachtig. Ook bij de motoren op de VFR is dat systeem al jaren aanwezig. En die scoren toch niet slecht qua betrouwbaarheid. op zich hoeft het dus geen probleem te zijn.
Je krijgt eigenlijk 2 motoren voor de prijs van 1 , een ‘scherpe’ nokkenas als het nodig is en een gewone nokkenas als het niet nodig is.
Langs de andere kant heeft BMW toch ook een kwalijke reputatie als het over kinderziektes gaat. Denk maar aan de eerste LC boksermotoren , de K1200 versnellingsbakken en cardans , olieverbruik van de K1300. En hebben ze ook klanten in de kou laten staan , door de problemen niet te onderkennen en de klanten te laten opdraaien voor de kosten. Ik ga toch een paar jaar wachten in elk geval.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Je krijgt eigenlijk 2 motoren voor de prijs van 1 , een ‘scherpe’ nokkenas als het nodig is en een gewone nokkenas als het niet nodig is.
Langs de andere kant heeft BMW toch ook een kwalijke reputatie als het over kinderziektes gaat. Denk maar aan de eerste LC boksermotoren , de K1200 versnellingsbakken en cardans , olieverbruik van de K1300. En hebben ze ook klanten in de kou laten staan , door de problemen niet te onderkennen en de klanten te laten opdraaien voor de kosten. Ik ga toch een paar jaar wachten in elk geval.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Bij mij dezelfde twijfel, het wordt kiezen tussen de R1250GS of de Tiger 1200 XRT.
Mij is verteld dat de 1250 blok eigenlijk al eerder gelanceerd zou worden maar door problemen met onderdelen uit China is dit uitgesteld.
Toen zouden ze de hele productie van alle onderdelen terug naar Europa gehaald hebben.
BMW is zeker niet de enige met kinderziektes of terugroepacties, van bv KTM heb ik ook al genoeg gehoord over elektronische problemen.
De keuze wordt moeilijk.
Mij is verteld dat de 1250 blok eigenlijk al eerder gelanceerd zou worden maar door problemen met onderdelen uit China is dit uitgesteld.
Toen zouden ze de hele productie van alle onderdelen terug naar Europa gehaald hebben.
BMW is zeker niet de enige met kinderziektes of terugroepacties, van bv KTM heb ik ook al genoeg gehoord over elektronische problemen.
De keuze wordt moeilijk.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Zelf kocht ik altijd al BMW's van de eerste minuut.
Problemen die velen hebben/hadden had ik zelf eigenlijk nooit.
K100/1100, R1100/1150, de toen frequente (?) Problemen werden niet op fora uitvergroot.
Tegenwoordig rijd er iemand een lekke band in Alaska, schrijft dat op zijn blog en 3000 volgers ventileren dit op een forum.
De reactie laat niet lang op zich wachten, onbetrouwbare band... om het maar een beetje overdreven te schrijven.
Uiteraard zijn er problemen maar dat is met nieuwe modellen altijd mogelijk. Je kan wachten maar je kan net zo goed kopen. Structurele dingen zijn in t verleden altijd aangepakt.
Problemen die velen hebben/hadden had ik zelf eigenlijk nooit.
K100/1100, R1100/1150, de toen frequente (?) Problemen werden niet op fora uitvergroot.
Tegenwoordig rijd er iemand een lekke band in Alaska, schrijft dat op zijn blog en 3000 volgers ventileren dit op een forum.
De reactie laat niet lang op zich wachten, onbetrouwbare band... om het maar een beetje overdreven te schrijven.
Uiteraard zijn er problemen maar dat is met nieuwe modellen altijd mogelijk. Je kan wachten maar je kan net zo goed kopen. Structurele dingen zijn in t verleden altijd aangepakt.
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Mij heeft het niet tegen gehouden. 1250 GS is besteld.
1200GS 2007(sold)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Ik heb nochtans weet van mensen (niet via forum , levende lijve) die een 2006 K1200 hadden waar na 40.000 km de versnellingsbak en cardan moest vervangen worden : paar 1000€ en BMW bleef volhouden dat het geen productiefout was. Nochtans hebben ze een jaar later , een nieuw ontwerp gedaan en er terug een olie aflaatplug op gezet. En rara de problemen waren van de baan.Danny schreef:....... Je kan wachten maar je kan net zo goed kopen. Structurele dingen zijn in t verleden altijd aangepakt.
Over de ringantenne zullen we maar zwijgen zeker. Tuurlijk werd het onderdeel in België terugbetaald , maar daar heb je weinig aan als je in Italie niet kan starten , een eenvoudige postzegel had dat kunnen voorkomen , niet iedereen rijdt zoveel km-ers dat hij/zij elk half jaar langs de dealer gaat.
Maar nogmaals bij Honda werkt een vergelijkbaar systeem : de VTEC al sinds de de jaren (19)80 , dus zal het bij BMW ook wel lukken zeker ? Beta-testers moeten er ook zij hé
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Klopt, dat is de pest van de sociale media, gelijk welke zever wordt er op gesmeten, al was het maar voor hun "15min of fame".Danny schreef: ...
Tegenwoordig rijd er iemand een lekke band in Alaska, schrijft dat op zijn blog en 3000 volgers ventileren dit op een forum.
...
Hetzelfde met bv you-tube filmpjes over techniek, hoeveel fouten daar niet in verteld worden, en dan geven ze zichzelf een titel van expert.
Mijne GS van 03-'14 enkel 1x condens in het dash gehad, van de rest van genoemde problemen zoals knoppen, remblokken, vorkpoten,... noem maar op, niks van dat bij de mijne.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Tja de staande k reeks van BMW die krijgen ze model 18 nog niet aan mij verkocht met 75% korting.een 2006 K1200 hadden waar na 40.000 km de versnellingsbak en cardan moest vervangen worden : paar 1000€ en BMW bleef volhouden dat het geen productiefout was. Nochtans hebben ze een jaar later , een nieuw ontwerp gedaan en er terug een olie aflaatplug op gezet.
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Ik zag vandaag eentje rijden, de witte versie met goudkleurige wielen, de kleurencombinatie die schaamteloos van Honda gepikt is...
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Beter goed gepikt dan slecht uitgevonden hé
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Ach ja op den duur kun je ook zeggen dat het tweede motormerk dat ooit bestond de motorfiets schaamteloos kopieerde van de uitvinder.stefke2 schreef:Ik zag vandaag eentje rijden, de witte versie met goudkleurige wielen, de kleurencombinatie die schaamteloos van Honda gepikt is...
Persoonlijk vind ik het mottig, BMW heeft altijd zijn eigen eigenwijze kleurstellingen gehad en nu zo een Japans kleurke. Jammer... gelukkig dat smaken verschillen
Ter info.mijne maat heeft gisteren de 1250 gereden en dibg gaat als de brandweer en schakelt zo zacht als boter...
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Ik zou die1250 dan toch niet vergelijken met de luchtladder van de brandweer in Zandhoven. Bij U op bezoek al een tijdje geleden al en als ik mij ni vergis zag ik daar een "afgedankte" Riffaud luchtladder komende van 't Brussels gewest. Wat en miserie...Danny schreef:Ach ja op den duur kun je ook zeggen dat het tweede motormerk dat ooit bestond de motorfiets schaamteloos kopieerde van de uitvinder.stefke2 schreef:Ik zag vandaag eentje rijden, de witte versie met goudkleurige wielen, de kleurencombinatie die schaamteloos van Honda gepikt is...
Persoonlijk vind ik het mottig, BMW heeft altijd zijn eigen eigenwijze kleurstellingen gehad en nu zo een Japans kleurke. Jammer... gelukkig dat smaken verschillen
Ter info.mijne maat heeft gisteren de 1250 gereden en dibg gaat als de brandweer en schakelt zo zacht als boter...
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
- Woonplaats: Limburg
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Waar rook is … is vuur...
Ik ben helemaal te vinden voor de nieuwe R 1250 GS ADV, maar als ik NU zou moeten kopen zocht ik nog een verloren 1200cc exemplaar...
Een collega van mij zijn zoon heeft een hoop ellende met z'n fonkelnieuwe F750GS, je zal er maar mee te maken hebben...
Ik ben helemaal te vinden voor de nieuwe R 1250 GS ADV, maar als ik NU zou moeten kopen zocht ik nog een verloren 1200cc exemplaar...
Een collega van mij zijn zoon heeft een hoop ellende met z'n fonkelnieuwe F750GS, je zal er maar mee te maken hebben...
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Tja, alles kan kapot maar dat wil niet zeggen dat je niet gewoon pech kan hebben...
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Je bedoeld een 2018 model GSA waar de spaken van los komen in wielen die ze al jaaaaren maken?adventurer schreef:Waar rook is … is vuur...
Ik ben helemaal te vinden voor de nieuwe R 1250 GS ADV, maar als ik NU zou moeten kopen zocht ik nog een verloren 1200cc exemplaar...
Alles is relatief
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Een van de redenen waarom ik op mijn 1250 geen spaken wou... ze krijgen het gewoon niet opgelostMan in Black schreef:Je bedoeld een 2018 model GSA waar de spaken van los komen in wielen die ze al jaaaaren maken?adventurer schreef:Waar rook is … is vuur...
Ik ben helemaal te vinden voor de nieuwe R 1250 GS ADV, maar als ik NU zou moeten kopen zocht ik nog een verloren 1200cc exemplaar...
Alles is relatief
1200GS 2007(sold)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Mij hebben ze verteld dat er een tweetal weken een andere procedure is gebruikt om de spaken vast te zetten.
En dat sindsdien die procedure weer aangepast is en terug in orde is.
Ik heb voor de eerste keer de spaakwielen wel besteld.
En dat sindsdien die procedure weer aangepast is en terug in orde is.
Ik heb voor de eerste keer de spaakwielen wel besteld.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
chinezen begrepen de aanhaalmomenten niet, 12NM aandraaien, een slag los en dan 24 NM, kwart slag los... die spleetoogskes gingen helemaal open staan en voila 't resultaat al een paar miskleumen...
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
ze werken aan spaken met geintegreerde rekstrookjes zodat je op de boordcomputer de spaakspanning kan volgen
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 jan 2019, 12:45
- Woonplaats: Bredene
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Zelfde dilemma gehad...
Toch maar de " oude "
1200 gs adv. Gekocht
Zekerheid boven afwachten
Toch maar de " oude "
1200 gs adv. Gekocht
Zekerheid boven afwachten
Re: aankoop gs 1250 schift-cam
Zat dat spakenprobleem niet juist op de "oude" GSA... berichtje hieronder via het Nederlandse boxer-forum....
In Engeland zijn er mogelijk meer dan duizend verkochte BMW's waarbij de spaken van de wielen los kunnen raken. Het gaat om de R NineT modellenreeks, de R 1200 GS en de R 1200 GS Adventure geproduceerd tussen februari en juni 2018. BMW dealers in Engeland zijn in oktober al geïnformeerd over dit mogelijke probleem. Zij hebben de instructie gekregen om de motoren waar het om gaat hierop te controleren tijdens de eerst volgende onderhoudsbeurt. Daarnaast kunnen eigenaren die bezorgd zijn een gratis inspectie laten uitvoeren. De DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) in Engeland is ook geïnformeerd, zij vinden een recall echter niet nodig daar het probleem geen veiligheidskwesties geeft.
Het probleem is ontstaan doordat er specifiek soort coating is toegepast op de nippels van de spaak (nummer 12 in onderstaande afbeelding). Hierdoor konden de spaken niet goed op spanning gebracht worden bij bevestiging in het wiel. BMW zelf geeft aan dat de meeste motoren al ondervangen zijn voor verkoop en zij toen het probleem al hebben verholpen, toch circuleren er op verschillende social media klachten van klanten die losse spaken zijn tegen gekomen bij nieuw gekochte motoren.
In Nederland heeft de RDW geen recall ingezet. Contact met BMW Nederland leert ons dat zij de kwestie nog intern aan het onderzoeken zijn en ons zullen informeren wanneer er meer bekend is.
In Engeland zijn er mogelijk meer dan duizend verkochte BMW's waarbij de spaken van de wielen los kunnen raken. Het gaat om de R NineT modellenreeks, de R 1200 GS en de R 1200 GS Adventure geproduceerd tussen februari en juni 2018. BMW dealers in Engeland zijn in oktober al geïnformeerd over dit mogelijke probleem. Zij hebben de instructie gekregen om de motoren waar het om gaat hierop te controleren tijdens de eerst volgende onderhoudsbeurt. Daarnaast kunnen eigenaren die bezorgd zijn een gratis inspectie laten uitvoeren. De DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) in Engeland is ook geïnformeerd, zij vinden een recall echter niet nodig daar het probleem geen veiligheidskwesties geeft.
Het probleem is ontstaan doordat er specifiek soort coating is toegepast op de nippels van de spaak (nummer 12 in onderstaande afbeelding). Hierdoor konden de spaken niet goed op spanning gebracht worden bij bevestiging in het wiel. BMW zelf geeft aan dat de meeste motoren al ondervangen zijn voor verkoop en zij toen het probleem al hebben verholpen, toch circuleren er op verschillende social media klachten van klanten die losse spaken zijn tegen gekomen bij nieuw gekochte motoren.
In Nederland heeft de RDW geen recall ingezet. Contact met BMW Nederland leert ons dat zij de kwestie nog intern aan het onderzoeken zijn en ons zullen informeren wanneer er meer bekend is.
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze