banden gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GS Peter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2018, 08:51
Woonplaats: NEERPELT

banden gs

Bericht door GS Peter »

Heeft er iemand ondervinding met Brigdestone banden (straatversie ,niet uitsluitend offroad) voor een 1200 lc? Ik rijd nu met Michelin(anakee III) maar heb er geen vertrouwen in bij nat wegdek.
Alvast bedankt voor de reactie.
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: banden gs

Bericht door toeternietoe »

De anakee heeft mij ook nooit veel vertrouwen gegeven.
Ik heb geen ervaring met Bridgestone maar wel met Pirelli Scorpion. Daar voel ik mij goed mee en heb ik nog geen verassingen mee gehad. Ze scoren ook altijd goed in tests.

Bandenkeuze zal toch altijd voor een deel iets subjectiefs blijven. Ik denk dat de verschillen tussen de diverse goede banden in de praktijk misschien wel minder zijn dan we denken.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: banden gs

Bericht door bmwfreakske »

Voor mij is de bridgestone de perfecte band, ook de prijs

Vandaag nog een offerte gevraagd.



http://WWW.BANDENREDANT.BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Redant - Zemst nv
B-1980 Zemst
Hoge Buizen 11
http://WWW.PROFILE.BE" onclick="window.open(this.href);return false;
Omschrijving Aantal E.Prijs % Totaal (incl) BTW
Referentie : Z046.409 - A
120/70-19 A 41 F TL 60V Bridgestone 1 157,30 38,96 96,02 21%
170/60-17 A 41 R TL 72V Bridgestone 1 199,65 41,89 116,02 21%
Uitbalanceren + montage en demontage motorband +
Milieubijdrage moto, scooter, karting 15' tot 23' 2 2,86 5,72 21%
Maatstaf van heffing : 206,63 €
B.T.W. : 43,39 €
TOTAAL : 250,02 €
Andalousie 09/2018
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: banden gs

Bericht door WILBIKE »

Ik heb met de Anakee III niet echt slechte ervaringen buiten het lawaai dat hij maakt. Het beste gevoel had ik wel bij de Bridgestone A40 al is deze ondertussen aangevuld met de A41 waar ik nog niet mee gereden heb...
Ik lees veel dat de Anakee bij nat weer zich zou verplaatsen op pekstrepen, putdeksels, oversteekplaatsen en witte lijnen. Ik de vroege 70-er jaren waren die er ook maar dan werd ons er met boze vinger op gewezen hier NOOIT op te mogen rijden, tenzij het niet anders kon en dan nog op eieren... :pale:
Ondertussen zijn de banden erg geëvolueerd en geven dikwijls de indruk alles te tolereren, niets is minder waar! Vroeger voelde je een band goed aan wanneer hij grip begon te verliezen, tegenwoordig gaat men veel verder en voelt alles veilig, maar eens de grens bereikt is het soms fataal... :roll:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: banden gs

Bericht door Bob »

Ik heb met Bridgestone enkel ervaring op de R1200RT/LC-P van 't werk. Op die moto stonden eerst Michelin PR4's en daar was ik erg tevreden over. Maar de baas heeft nu een contract met Bridgestone, dus bij de eerste nagel in de PR4 kreeg ik Bridgestones Battlax T31's opgelegd. Ik moet zeggen dat ik de eerste dag heb zitten vloeken op die banden en een pak minder vertrouwen had dan met de Michelins. De moto leek plots wel op een tractor zonder servostuur.

Daags nadien was dat gevoel echter al weg. Bovendien heb ik het geluk dat ik omwille van mijn beroep al eens wat meer eisen mag stellen aan voertuig en banden dan de doorsnee mens, en na die korte gewenningsperiode heb ik nooit meer bezwaren gehad tegen de Bridgestones Battlax T31, ook niet op veldwegen of op het circuit van Zolder. Qua levensduur kan ik (nog) niks zeggen.

Maar eerlijk is eerlijk: ik heb me de laatste maanden erg verdiept in de (zo mogelijk) objectieve tests van banden voor de motorfietsen: als de huidige Metzeler Roadtec's binnen tien dagen na de "Ludwig goes Sicily and South-Italy" reis zoals ik vermoed aan vervanging toe zullen zijn, dan komen er Pirelli's op. Ik ben er alleen nog niet uit of dat de Angel GT's of de Scorpion II zullen worden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: banden gs

Bericht door Man in Black »

De originele Bridgestones op mijne GS2014 hebben mij nooit kunnen bekoren. Zeker na enkele zijstapjes op het voorwiel was het helemaal over.
Nu aan de tweede set TKC70 bezig, top op droog en nat. Op de nieuw bestelde 1250 komen die er onmiddellijk op.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: banden gs

Bericht door ®win »

Yep, hier ook Conti TKC70 (spaakwielen), maar voor de komende maanden weer de gietwielen met Conti RoadAttack3. Da’s een 100% straatband, met zeer goede rijeigenschappen (droog, nat, koud, ...), beter nog dan de TKC’s.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
GS Peter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2018, 08:51
Woonplaats: NEERPELT

Re: banden gs

Bericht door GS Peter »

Iedereen bedankt voor de feedback.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie voor iedere rijder op zich, maar toch ik kan er mee verder.
Groeten,
Peter.
Plaats reactie