BMW R1250GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSA1986
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jan 2017, 18:18
Woonplaats: 1540
Locatie: Vlaams-Brabant

BMW R1250GS

Bericht door GSA1986 »

Hallo,

Het nieuwe model GS is nu een zestal weken uit.
Wat vinden jullie ervan? Testrit gedaan? Huidige GS-wissel waard?

Mijne is besteld geweest op 8/10/2018 bij d’Haese in Zottegem. Ik heb in totaal 4 concessies aangedaan om prijs en voorwaarden te vergelijken. Uiteindelijk de bestelbon getekend bij d’Haese.

Mijn bestelling:
2019 BMW R1250GS

Kleur: Black storm metallic
LED koplamp
Connectivity
Comfort pack
-Uitlaat in chroom
-Verwarmde handgrepen
-RDC
-Handprotectoren
-Klantvoordeel pack
Handleiding nederlands
Cruise control
Voorbereiding navigatie
Daglicht
keyless ride
Led knipperlichten wit
Kofferhouders
Verlaagd vermogen
Comfortzadel hoog
Vario zijkoffers + sleutelkit
BMW valbeugels
BMW radiatorbescherming

BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
5jaar pechverhelping

+ nog een paar, kleine, mooie extra’s van de concessie.

Begin December is hij binnen en worden de extra's geïnstalleerd.
Op mijn vraag is de inschrijving en afhaling in januari 2019.

Momenteel ben ik nog zoekende naar een BMW Navigator 6. Vermoedelijk zal ik hiervoor bij de buurlanden gaan shoppen.

Enkele weken terug een testrit verkregen met de HP versie.
Wat me opviel was het motorisch verschil tussen de 1200LC en de 1250LC. BMW heeft zijn huiswerk goed gemaakt en is er in geslaagd om het blok nog te verfijnen en te verbeteren. De PK en koppelstijging zijn enkel mooi meegenomen, doch waren voor mij niet bijzonder nodig. Nu, je hoort me niet klagen hierover.
Verder vind ik de versnellingsbak fijner schakelen (ook al is die niet gewijzigd) en zit hij beter (lees vooral minder agressief) op het gas.

De vele testverslagen van de 1250 en vergelijken van de 1200<>1250 liegen er niet om.

Hiervoor reed ik met een R1200GS van 2007 en een R1200RT LC. Blij met mijn overstap en benieuwd om hem in ontvangst te mogen nemen.

Benieuwd naar jullie meningen.

Mvg,
1200GS 2007(sold)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: BMW R1250GS

Bericht door jakke »

Proficiat met uw nieuwe aanwinst!
Maar de prijs zal ook wel verbeterd zijn, vermoed ik. :cry:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: BMW R1250GS

Bericht door adventurer »

Jona86 schreef:Hallo,

Het nieuwe model GS is nu een zestal weken uit.
Wat vinden jullie ervan? Testrit gedaan? Huidige GS-wissel waard?

Ik vind 'm mooi, de ADV versie is inmiddels ook gelekt en deze zal ook in 2019 te krijgen zijn.

Zou zo'n ADV wel zien zitten, maar no way dat ik in het eerste modeljaar zo'n motor koop... ga graag zonder zorgen op vakantie.
Ik denk dat ik ga wachten tot modeljaar 2020.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: BMW R1250GS

Bericht door Man in Black »

Mijn nieuwe voor 2019 is ook de R1250GS geworden, en niet de Tiger1200.
Het rauwe lopen van de LC motor is nagenoeg voor 90% verdwenen, evenals de klonkige versnellingsbak.
Enkel de quickshifter moest ik effe aan wennen.
Ik was verrast door de kracht en koppel van het nieuwe blok. Er zijn tests waar ze zeggen dat het verschil niet groot is en je het vooral voelt in dynamic mode :scratch:
Ik vond de 1250 sneller in road mode dan mijn 2014 in dynamic.
Samen met het feit dat ik bijna alle accessoires van mijn 2014 kan omzetten hebben de keuze mee bepaald.
Niet tegenstaande de Tiger1200 zeer fijn loopt en de versnellingsbak met quickshifter is een pareltje.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: BMW R1250GS

Bericht door Den Dirk »

"Momenteel ben ik nog zoekende naar een BMW Navigator 6. Vermoedelijk zal ik hiervoor bij de buurlanden gaan shoppen"

dit heb je geschreven...

Ik vraag me af waarom je die niet in België koopt bij de dealer die u blijkbaar toch al kortingen gegeven heeft...?
Erg fideel komt dit niet over...
wordt plezant als er over garantie moet gesproken worden.. :wink:
I like my bike!!
GSA1986
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jan 2017, 18:18
Woonplaats: 1540
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: BMW R1250GS

Bericht door GSA1986 »

Den Dirk schreef:"Momenteel ben ik nog zoekende naar een BMW Navigator 6. Vermoedelijk zal ik hiervoor bij de buurlanden gaan shoppen"

dit heb je geschreven...

Ik vraag me af waarom je die niet in België koopt bij de dealer die u blijkbaar toch al kortingen gegeven heeft...?
Erg fideel komt dit niet over...
wordt plezant als er over garantie moet gesproken worden.. :wink:
Fideel? Die periode is allang voorbij en dit geldt voor beide partijen, jammer genoeg...
Denk je nu echt dat de dealer geen brood meer gaat kunnen kopen na men aankoop?? En dat ze de verkoop van een Navigator gaan opdringen? Neen ze weten dat ik zoekende ben maar bieden niets aan, en dat is ook hun goed recht natuurlijk.
Ik doe altijd prijsvergelijking en tegen elkaar uit spelen. Diegene die de meeste moeite doet zal dan ook voor jaren een klant bij hebben, zo fideel ben ik dan ook weer.

Wat betreft garantie: De aankoop loopt via Nederlandse / Duitse kameraden waarmee ik motorreizen maak.

Misschien is niet slecht om ook is te proberen :wink:

Grts
1200GS 2007(sold)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: BMW R1250GS

Bericht door Den Dirk »

Jona86 schreef:
Den Dirk schreef:"Momenteel ben ik nog zoekende naar een BMW Navigator 6. Vermoedelijk zal ik hiervoor bij de buurlanden gaan shoppen"

dit heb je geschreven...

Ik vraag me af waarom je die niet in België koopt bij de dealer die u blijkbaar toch al kortingen gegeven heeft...?
Erg fideel komt dit niet over...
wordt plezant als er over garantie moet gesproken worden.. :wink:
Fideel? Die periode is allang voorbij en dit geldt voor beide partijen, jammer genoeg...
Denk je nu echt dat de dealer geen brood meer gaat kunnen kopen na men aankoop?? En dat ze de verkoop van een Navigator gaan opdringen? Neen ze weten dat ik zoekende ben maar bieden niets aan, en dat is ook hun goed recht natuurlijk.
Ik doe altijd prijsvergelijking en tegen elkaar uit spelen. Diegene die de meeste moeite doet zal dan ook voor jaren een klant bij hebben, zo fideel ben ik dan ook weer.


toch niet , ik ben ook zelfstandige, en voor trouwe klanten doet men z'n best, voor opportunisten toch iets minder....
Ik heb nog nooit spijt gehad van ergens een trouwe klant te zijn ... :wink:

Wat betreft garantie: De aankoop loopt via Nederlandse / Duitse kameraden waarmee ik motorreizen maak.

Misschien is niet slecht om ook is te proberen :wink:

Grts
I like my bike!!
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW R1250GS

Bericht door speedi007 »

Vandaag eens de 1250GS getest.
Het blok is meer lineair dan de 1200gs LC(125pk) en de schakelassist is daardoor nog vlotter vind ik.
Om de 11pk die er meer is te voelen moet je al redelijk hoog in toeren gaan (en dan nog), het hoger koppel daarentegen is al mooi voelbaar in de lagere toeren. Verder is het TFT scherm duidelijk leesbaar ook met zonneschijn erop, enkel de navigator VI heeft een blinkend scherm en daardoor heb je meer reflecties erop.
Ik vond het een leuke ervaring.
Afbeelding
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
Plaats reactie