Sorry, maar ik vind op het hele net nergens een deftige uitleg van hoe ik mijn originele BMW batterijdruppellader aansluit via het Canbussysteem.
Van wat ik vind heb ik het volgende geprobeerd; contact aan, batterijladerstekker in de canbus, stekker in het stopcontact (220V) en dan contact af, maar dan brand het groene lichtje van spanning maar ook het rode lampje van batterijlading, terwijl de batterij perfect in orde is. Dit rode lampje brand na een half uurtje nog steeds.
Ah ja, betreft een GS1200 van 2009.
Batterij laden via Canbus
Moderator: GVN
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 18:28
- Woonplaats: Mol
Re: Batterij laden via Canbus
Gewoon je druppellader in het stopcontact steken ( groene LED van POWER begint te branden ) en dan de andere kant in het "stopcontact" van je GS steken.
Eerst brandt de rode LED (0), na verloop van tijd zullen de gele LED's (1/3 of 2/3 ) aangaan en uiteindelijke de groene LED (3/3)...
Hoe snel de gele LED's beginnen te branden hangt af van hoe vol/leeg je batterij is.
Ik heb een GS1200 van 2010 met nog de originele batterij.
Ze begint nu wel haar pluimen te verliezen, zeker als het zo koud is.
Eerst brandt de rode LED (0), na verloop van tijd zullen de gele LED's (1/3 of 2/3 ) aangaan en uiteindelijke de groene LED (3/3)...
Hoe snel de gele LED's beginnen te branden hangt af van hoe vol/leeg je batterij is.
Ik heb een GS1200 van 2010 met nog de originele batterij.
Ze begint nu wel haar pluimen te verliezen, zeker als het zo koud is.
"The Road goes ever on and on ..."( JRR Tolkien )
Re: Batterij laden via Canbus
Rechtstreeks op de batterij wil zeggen geen last van al die canbuszever...