r1150rt elektrisch probleem.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
straliske

r1150rt elektrisch probleem.

Bericht door straliske »

hoi,ik zit met een probleem,mijn lampje van het groot licht blijft branden en start soms slecht,als alles goed gaat blijft het lampje zeer flauw branden,je ziet het alleen als het donker is.voor de rest werkt alles normaal,deze morgen gaan tanken en weer problemen,tijdens tanken stroom weg want klokje stond op nul uur toen ik wou starten,iemand ervaring mee?
Danny

Re: r1150rt elektrisch probleem.

Bericht door Danny »

Ergens een breuk, sluiting, corrosie, slecht contact, slechte batterij, startermagneet... plezante om te zoeken.

Heb je zelf wat test knowhow, anders iemand raadplegen die t wel heeft.
straliske

Bericht door straliske »

merci danny,had al een vermoeden,hopelijk ni te lang zoeken,zal voor strak of morgen zijn,laat nog wel iet weten,grtj
straliske

Bericht door straliske »

hoi danny ,het is voorlopig opgelost ,ik had aan die bruine kabel getrokken en de lamp brand terug en grootlichtlampje is ook uit en brand ook niet meer flauw.kabeltje nagekeken voor zover ik er aan kon maar zie ni echt iets,wa liggen aantrekken enzo maar alles blijft branden,ik zal maar wat aanzien wat het de volgende dagen doet want nu weet ik eigenlijk nog niets,merci voor de reaktie.grtj
Danny

Bericht door Danny »

Slecht contact... de volgende dagen efkes losmaken en klemmen controleren!draad op corrosie. :mrgreen:
frits-motaar

Bericht door frits-motaar »

Die "bruine draad" is de massa draad, dus heb je een "massa probleem".
Als er ergens een massa slecht contact heeft, zoekt die een weg langs ergens anders.
Flauw brandende lampen kunnen zware gevolgen veroorzaken.....verbrande kabelboom enz.
Ik heb er al verschillende gezien, die te lang gewacht hadden...elektriciteit is iets vies hoor, ik kan er boeken over schrijven.
succes ermee :santa:
straliske

Bericht door straliske »

hoi danny,het was de bruine draad aan het grootlicht denk ik(dat word daar wel redelijk warm vind ik)alles eraf gehad voorkant en alle stekkers na gekeken en open gedaan,eentje was wat corosie te zien,ik heb nu al twee dagen geen problemen gehad met de verlichting,is wel wa werk om de grootlichtlamp er uit te halen,zag een filmpje op youtube die haalde die lamp eruit zonder iets af te breken ,oja is het normaal als ik de bruine kabel van het grootlicht af koppel dat dan het kruislicht uitgaat en grootlichtlampje op daschbord aangaat?voor de starter zit het in de starter zelf denk ik,ik kan 10 keer starten zonder problemen en dan op een keer wil ik starten en gaat het niet,draait wel maar pak de motor niet mee,maar daar moet ik in de week nog is naar kijken
grtj
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
straliske

Bericht door straliske »

mini_IMG_20181231_105841.jpg
mini_IMG_20181231_105838.jpg
hoi,start probleem ook opgelost,starter eraf gehaald en alles zuiver gemaakt en geen problemen meer gehad(was echt wel vuil binnenin)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie