levertijd accessoires K1600GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Alain GT »

Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van de 1600GT 1 1/2 maand geleden. Topcase van mijn vorige 1200GT past ook op de nieuwe (volgens dealer niet naturlijk, want die verkoopt graag een nieuwe). Had ook tanktas en valbeugels besteld. Tot op vandaag nog steeds in backorder. Wel eigenaardig dat op de beurs in Keulen vorig jaar alle accessoires uitgestald waren. Op http://www.real" onclick="window.open(this.href);return false; OM staan alle afbeeldingen van de toebehoren er al wel op. BMW kan zich nu niet meer wegsteken achter de kernramp in Japan. Een merk als BMW kan zich dit niet veroorloven. Als de aftermarket met iets degelijks op de markt komt mag BMW zijn backorder houden.
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Sven 12RT »

Ik wacht ook nog steeds op de motorbeugel, alsook op het extra remlicht voor de topkoffer.

De beugel zou ergens in juli beschikbaar zijn.

Levering van het extra remlicht : "onbekend", dixit de dealer.
De tanktas heeft blijkbaar dezelfde status...

Inderdaad jammer dat BMW er al amper in slaagt om K1600GT(L)'s te leveren binnen de 6 maanden.
Als je dan ook nog eens extra moet wachten op bestelde items...
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Geert_GS »

Hebben ze bij de dealers ook een prijslijst van al die extra's want in de folders staan natuurlijk geen prijzen vermeld.

Grtz,Geert
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door ®win »

Geert KR schreef:Hebben ze bij de dealers ook een prijslijst van al die extra's want in de folders staan natuurlijk geen prijzen vermeld.

Grtz,Geert
Hier zijn de NL prijslijsten: K1600GT + K1600GTL
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door J »

tis niet alleen voor de GT hoor. Een cruise control voor ene GS Vier maanden!!!!!

ik denk dat ze die dan persoonlijk gaan bestellen ergens in verwegistan en nadien gaan halen ook denk ik. :shock: :roll:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door PHILIP »

[quote="Alain GT"]Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van de 1600GT 1 1/2 maand geleden. .[/quote]



gelukkig maar... mocht je toch spijt krijgen houdt ik mij aanbevolen om de uwe over te nemen voor een zacht prijsje :idea:
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Alain GT »

Aangezien men niet weet wanneer de tanktas voor de 1600GT leverbaar is (backorder) en ik kortelings met verlof vertrek heb ik een mooi alternatief gevonden: Quick-lock tanktas voor de GS van SW-Motech. Bij EKO in Kontich kunnen passen en dadelijk goed bevonden. Groot genoeg voor ons en zit niet in de weg bij kort draaien.
De valbeugels waar we al 2 maanden op wachten zouden kortelings leverbaar zijn. Bij Touratech ook niets te vinden dus nog effe geduld hebben zeker.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Sven 12RT »

Vraagje ivm de tanktas, of meer bepaald de ring op de tank.

Bij vele modellen/merken van tankdoppen zie je de vijzen zitten.
Maar bij de GT kan je niet zomaar aan de vijzen. Zit een soort extra laag over.
Ik geef toe, ik heb nog niet echt gezocht of je er makkelijk bij kan.

Maar kan je dan zomaar de Quick-Lock-ring monteren?

Heb je het zelf gedaan, of laten doen (maar eventueel gezien hoe het moet)?
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Alain GT »

De originele tankring rond de klep zit met 4 torx-vijzen vast op de tank. Quick-lock heeft een vervangende buitenring waar de beugel met 4 vijzen aan bevestigd wordt. De benzineklep wordt in de Q-L buitenring geplaatst. Installeren heb ik zelf gedaan, is simpel (zit handleiding bij). Veiligheidshalve een prop keukenpapier of een propere vod in de opening steken bij het verwijderen van de vijzen zodat er niets in de tank kan sukkelen.
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door Alain GT »

Vandaag telefoontje van de daeler dat mijn motorbeschermbeugels bij de levering zaten. Maar dadelijk een afspraak vastgelegd om ze te laten monteren. Tanktas, binnentassen voor de zijkoffers en remlichten voor top-case zouden nu ook leverbaar zijn. Voor zij die nog wachtende zijn is er dan eindelijk toch goed nieuws over de accessoires voor de K1600.
peterls
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:11

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door peterls »

Het extra remlicht voor de topkoffer op de GTL was bij levering ook nog niet binnen. Enkele dagen later had ik wel info dat het remlicht was binnengekomen en zou gemonteerd worden voor oplevering van de moto op 15/07. Dat was dan ook zo.

Voor de valbeugels heb ik begin september nog geinformeerd en de dealer had als datum 09/09. Ben ondertussen even naar de Alpen en Dolomieten geweest dus moet bij de dealer nog eens gaan horen.

Ik had nog de binnentassen van mijn R1100RT en die passen nog netjes in de zijkoffers van de GTL. Design is al wat verouderd maar als je daar niet naar kijkt doet dat ferm zijn dienst.
K1600GTL
DirK12GT
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jan 2014, 20:11
Woonplaats: Paal

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door DirK12GT »

Alain GT schreef:Aangezien men niet weet wanneer de tanktas voor de 1600GT leverbaar is (backorder) en ik kortelings met verlof vertrek heb ik een mooi alternatief gevonden: Quick-lock tanktas voor de GS van SW-Motech. Bij EKO in Kontich kunnen passen en dadelijk goed bevonden. Groot genoeg voor ons en zit niet in de weg bij kort draaien.
De valbeugels waar we al 2 maanden op wachten zouden kortelings leverbaar zijn. Bij Touratech ook niets te vinden dus nog effe geduld hebben zeker.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hallo Alain,
Kun je mij vertellen welke QL ring je besteld hebt, ik bedoel van welk type GS (gewoon of ADV) en het bouwjaar graag.
Ik heb 3 QL ringen gevonden die op de K1600GT "zouden kunnen passen", 1 van een GS1200 bwj '08 , 1 van een GS1200 bwj '09 en eentje van een R1200R.
Maar welke is het nu want deze QL ringen zijn 3 verschillende artikelnummers en 3 verschillende fabriekscodes.
Hopelijk kan je mij helpen en kan ik m'n SW motech tankcase terug hergebruiken.....
Alvast Bedankt
Grtz, Dirk
DirK12GT
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jan 2014, 20:11
Woonplaats: Paal

Re: levertijd accessoires K1600GT

Bericht door DirK12GT »

Alain GT schreef:Aangezien men niet weet wanneer de tanktas voor de 1600GT leverbaar is (backorder) en ik kortelings met verlof vertrek heb ik een mooi alternatief gevonden: Quick-lock tanktas voor de GS van SW-Motech. Bij EKO in Kontich kunnen passen en dadelijk goed bevonden. Groot genoeg voor ons en zit niet in de weg bij kort draaien.
De valbeugels waar we al 2 maanden op wachten zouden kortelings leverbaar zijn. Bij Touratech ook niets te vinden dus nog effe geduld hebben zeker.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hallo Alain,
Kun je mij vertellen welke QL ring je besteld hebt, ik bedoel van welk type GS (gewoon of ADV) en het bouwjaar graag.
Ik heb 3 QL ringen gevonden die op de K1600GT "zouden kunnen passen", 1 van een GS1200 bwj '08 , 1 van een GS1200 bwj '09 en eentje van een R1200R.
Maar welke is het nu want deze QL ringen zijn 3 verschillende artikelnummers en 3 verschillende fabriekscodes.
Hopelijk kan je mij helpen en kan ik m'n SW motech tankcase terug hergebruiken.....
Alvast Bedankt
Grtz, Dirk
Plaats reactie