BaseCamp en Mac

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
David.V
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 okt 2008, 21:23
Woonplaats: Roosdaal
Locatie: Vl Brabant

BaseCamp en Mac

Bericht door David.V »

Mag toch wel zeggen dat ik Basecamp zeer goed beheers. Deze week eindelijk mijn MacBook gekregen. Na het wennen aan de Mac heb toch wel wat tandengeknars gekend toen ik Basecamp voor het eerst opende. Ik mis een aantal functies die ik zeer veel gebruikte op de PC versie. Namelijk route omzetten naar track, toolbox voor het wissen en verplaatsen van waypoints. De filter om in het weergave scherm enkel route, tracks of waypoints te zien.
Heb al wat zitten zoeken maar vind tot mijn verbazing weinig info, meeste (en ook gekende bronnen) gaat over PC. Trouwens formaat van de database is ook verschillend tussen PC en Mac, kan mijn bestaande database niet open (staat op server) als ik een nieuwe aanmaakte zag ik dat deze in een ander formaat is.
Iemand met ervaring die het ziet zitten om mij even bij te werken?

Alvast bedankt
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ken je deze al : https://forum.gps.nl/viewforum.php?f=12 ... c6bdbd2d7a" onclick="window.open(this.href);return false;
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door ScOOb »

Bij Waypoint geven ze regelmatig opleidingen rond gebruik van Basecamp.
Weet niet of er eentje in je buurt is, maar zijn zeker nuttig. Je mag eigen laptop meenemen en kan de nodige vragen stellen.
Was zeker betaalbaar en zeer ok...
Verder: idd het waypoint forum een goed startpunt.

Grtz
scOOb
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
David.V
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 okt 2008, 21:23
Woonplaats: Roosdaal
Locatie: Vl Brabant

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door David.V »

MaartenGS-R-RT schreef:Ken je deze al : https://forum.gps.nl/viewforum.php?f=12 ... c6bdbd2d7a" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt daar kan nog eens op neuzen. Hopelijk vind ik hier wat conctete antwoorden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door Prince »

Ik heb niet op al je vragen een antwoord, maar soms staan de dingen in Basecamp for Mac niet altijd op dezelfde plaats...

Maar in principe zijn alle mogelijkheden er, en soms is het wat zoeken.

Geen route van spoor of omgekeerd ? ga op de naam van het spoor staan, rechter muis klik... route van spoor maken (of omgekeerd)

Succes

Afbeelding
A Saint has a past... a Sinner has a future...
David.V
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 okt 2008, 21:23
Woonplaats: Roosdaal
Locatie: Vl Brabant

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door David.V »

[quote="Prince"]Ik heb niet op al je vragen een antwoord, maar soms staan de dingen in Basecamp for Mac niet altijd op dezelfde plaats...

Maar in principe zijn alle mogelijkheden er, en soms is het wat zoeken.

Geen route van spoor of omgekeerd ? ga op de naam van het spoor staan, rechter muis klik... route van spoor maken (of omgekeerd)

Succes

Super bedankt, daar heb ik dus grandioos overgekeken. Heb de mac nog maar net en is ook nog wat wennen aan de bediening.
Dit helpt me al een heel eind verder. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door p@rick »

Dubbelklik in de linkerkolom op een route, dan opent zich een nieuw venster met daarin de opeenvolgende way- en viapoints die je dan naar hartelust binnen de lijst kan verplaatsen of wissen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
David.V
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 okt 2008, 21:23
Woonplaats: Roosdaal
Locatie: Vl Brabant

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door David.V »

p@rick schreef:Dubbelklik in de linkerkolom op een route, dan opent zich een nieuw venster met daarin de opeenvolgende way- en viapoints die je dan naar hartelust binnen de lijst kan verplaatsen of wissen.
Bedankt voor de tip maar dit had ik al gevonden. Op de pc heb je een extra toonbox met een gom, punt toevoegen als je op de route staat of verplaatsen. Dit zoek ik in mac maar kan het nog niet vinden. Als ik het vind post ik het zeker.
David.V
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 okt 2008, 21:23
Woonplaats: Roosdaal
Locatie: Vl Brabant

Re: BaseCamp en Mac

Bericht door David.V »

Bedankt voor alle reacties. Na wat lees en zoek werk op het forum kan ik weer alles doen wat ik voordien kon. Zit wat anders in elkaar maar toch eigenlijk wat makkelijker. Zal eens een korte handleiding proberen maken, misschien lopen hier nog wat mensen tegen aan.
Plaats reactie