Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door ScOOb »

Van 't weekend en gisteren alle remleidingen op r1150rt vervangen door staalomvlochten exemplaren, alle 4 circuits ontlucht volgens 't boekske, en toch een ander gevoel bij het inpitsen van de remhendel.
Nog niet gereden, want ligt nog open. (Wil eerst nog eens grondig kuisen binnenin)
Heb het gevoel dat ik de voorrem dieper kan inpitsen dan voorheen. Pomp wordt netjes aangestuurd, maar krijg zowel voor als achterrem zonder veel moeite tot tegen de aanslag ingepitst
Zou dat kunnen door die nieuwe leidingen dat dat een ander gevoel geeft ? Of toch nog ergens lucht ?
Bij de laatste ontluchting heb ik bij elk circuit toch minstens blijven pompen tot ik gedurende 25-30 cm geen enkele bubbel meer zag in het darmke.
Zie ik iets niet ? Of kan dit normaal zijn ? :bsquest:

Grtz,
scOOb
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door Danny »

Gs911 druktest. Indien ok ist ok en zal je moeten wennen.
Staat de hendel aan t stuur in dezelfde positie als voorheen, 1, 2, 3 of 4?
Dat maakt een wereld van verschil. Sowieso voelt stilstaand remmen gebruiken anders aan dan rijdend.
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door ScOOb »

Hendel staat nog steeds hetzelfde.
Heb me een OBDlink met motoscan aangeschaft. Voor de ABS-test zou ik nog moeten uprgraden naar de Ultimate versie. Die zou hetzelfde werken als bij de GS-911. AL heb ik geen idee hoe die precies werkt :-? Test die de druk op alle 4 de circuits ? en geeft die ook aan welke circuits falen ? of zegt em gewoon: "Lucht !" :-)

Voor de rest wel netjes de ABS-fout m.b.t. vloeistofniveau kunnen wissen daarmee. Gaf ook nog foutje op Hall-sensoren, (0335 en 0385), maar nog geen aandacht aan gegeven momenteel. Zal daar vanavond eens een screenshotje van maken. Vond het wel beetje vreemd, gezien die of wel, of niet werken en de motor lam leggen bij niet werken ...

en wat de remmen betreft ... idd. zou ws. eerst eens moeten rijden ermee om effectief te voelen of het anders is.
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door Danny »

Eerst maar eens rijden.
Fout op hallsensoren is normaal. Bij stilstaande motor kan hij de werking niet detecteren. Niks ad hand dus
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door ScOOb »

Danny schreef:Fout op hallsensoren is normaal.
Dacht wel dat het zoiets was... Ws. leest hij die fouten niet uit wanneer ik de krukas naar z'n OT1 breng. Was er ook niet heel ongerust over, maar wilde het wel eens uitzoeken ...
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door Dirk Pauwels »

Remhendel tot tegen het handvat, dan gaat ie niet door de druktest komen. Met stalen reml heb je net een harder gevoel in de hendel (bij normale remmen)
Heb je de manual gevolgd en de 9 nippels ontlucht?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door ScOOb »

Idd :
- Voorwiel : rechts-links-rechts
- achterwiel : tja euh... alleen rechts :-)
- abs-unit voor : 1-2-3-1
- abs-unit achter : 1-2-3-1

Zoals ik al zei : telkens tot ik minstens 25-30 cm geen lucht meer zag in 't darmke.
Niveaus Voor- en achter reservoir : vol
Niveaus ABS : voor en achter : vol

Dus idd. vreemd. Vandaag niks aan gedaan.geen tijd gehad.
Morgen of zo naftbak er op en klein stukske voorzichtig rijden.
Was toch wel van plan om de druktest eens te laten doen. Kan hier in de buurt bij Erckens in Zonhoven terecht daarvoor.

Maar bedenk me net iets ...
Ik krijg em niet tot tegen het handvat hoor. Heb toch nog een centimeter of 3-4 over ... Zou het kunnen dat bij de oude rubberen leidingen het eindpunt bij het inpitsen geleidelijker aanvoelde door het evt. opzwellen van de leidingen ?
De nieuwe stalen zwellen normaal niet als de druk verhoogt, dus als het max. van de druk in de leidingen bereikt is, kan het eindpunt bij het inpitsen abrupter zijn natuurlijk ?
Of is dat iets te ver gezocht ???
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Remleidingen vervangen, alles ontlucht, en toch ...

Bericht door Danny »

Zoiets zal t wel zijn.
Contact uit, hendel intrekken zover je kan en vasthouden gedurende een 10 a 15 sec... zakt hij dan weg of behoud je keiharde druk. Dan zal t wel ok zijn.
Plaats reactie