LED Koplampen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BromBert
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:00
Woonplaats: MOL
Locatie: de stille Kempen

LED Koplampen

Bericht door BromBert »

2 weken geleden een setje LED lampen als vervanging van de H7 lampjes besteld bij de Chinees. Volgens de advertentie zou dat allemaal moeten werken (is wel niet legaal want niet conform met de registratie van het model, maar soit...). Intussen zijn de lampjes aangekomen en heb ik ze ingebouwd. Het is wel een gedoe om die lampen te vervangen. Gewoon een nieuw H7 lampje steken is al moeilijk bij een RT, tenzij je kinderhandjes hebt. Dus de hele voorkant eraf gehaald, oude H7 eruit, nieuwe LEDs erin. En wat blijkt: fel super-wit licht, écht beter dan de oude H7 lampen, maar je krijgt het lichtbeeld niet goed. Je kan nog zoveel aan de hoogteregeling draaien, het licht schijnt gewoon alle kanten op. Dan maar weer de hele handel eruit en de H7 lampjes weer erin. Ik heb wel een van de LED lampen in de verstraler gemonteerd. Die mag dan nog alle kanten uit schijnen, dat maakt niet veel uit. Bij tegenliggers moet hij toch uit. De afdekkap kon er ook weer op (ondanks de ventilator die op die LED lampen zit), qua koeling maakt dat niet veel uit want die verstraler brandt toch maar korte tijd.
Dus lesje geleerd: LED lampen die je zomaar in plaats van H7 lampen kan monteren: vergeet het maar. Wou dat maar effe met jullie delen.
Mocht er iemand zijn die wél het gewenste resultaat bekomen heeft (voor een redelijke prijs uiteraard), dan hoor ik het graag.
Vespa - Yamaha RD 250 - Yamaha RD 350 - Moto Guzzi V7 Sport - BMW R1200RT
Kater
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 sep 2017, 15:32
Woonplaats: Wachtebeke

Re: LED Koplampen

Bericht door Kater »

:thumbleft: op een simpele manier duidelijkheid bij iets waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar was hoe het zat bij een RT.
Merci voor de info :grin:
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: LED Koplampen

Bericht door Koppel!! »

Als je van bij de Chinees koopt, dan past 't inderdaad niet.
Ik rij rond met LED vervanglampen van Cyclops, en die passen wel, geven een goed resultaat, zorgen voor niet meer strooilicht en zijn voorzien per type motor van specifieke afdekkapjes om de behuizing van de koeling niet in de weg te zitten. Kost wat, maar dan werkt 't wél naar behoren.
Dus: LED lampen die je zomaar in plaats van H7 lampen kan monteren: het bestaat en werkt perfect. Wou dit toch ook graag effe met jullie delen :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: LED Koplampen

Bericht door willy »

Ik vraag me af wat de behoefte is om de verlichting (van een 1200)
te veranderen, ik vind de standaard verlichting erg goed.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: LED Koplampen

Bericht door Danny »

Het is een tendens...wit, witter, witst... sommige rijden precies met ne laspost van voor op de moto. Zo hevig die dingen.

Maar zoals koppel zegt, ga voor kwaliteit!
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: LED Koplampen

Bericht door Relax »

Willy, de verlichting van een standaard 1200 oliekoeler scheelt wel flink met de LED-verlichting van de 1200 waterkoeler. En als je veel in 't donker rijdt (zoals ik dus), dan is elke flinter licht mooi meegenomen. Is het niet om beter te zien, dan wel om beter gezien te worden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: LED Koplampen

Bericht door willy »

Beter gezien worden, dat kan uiteraard nooit kwaad!
Plaats reactie