Synchronisatie carburateurs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bellaert R80
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2019, 18:06
Woonplaats: Gent

Synchronisatie carburateurs

Bericht door Bellaert R80 »

Hallo

Ik ben zelf nieuw op dit forum en zou graag volgende probleem voorleggen van mijn R80 van 1987

Eerst even duiden, ik volg een avondcursus motomechanieker bij Syntra en heb het 2e jaar achter de rug.
Ik heb in de cursus oa een gaskabel vervangen, kleppen afgesteld, carbs gereinigd en gesynchoniseerd.
Ik merkte echter na verloop van tijd dat de kleppen aan een kant luidruchtig werden en deze waren los(ser) gekomen en heb deze weer volgens specificaties vast gezet.
Nu tracht ik alles weer synchroon te krijgen want de motor schudt nu hevig maar dit lukt echter niet. Bij het draaien van de stelschroef van een van de carburateurs is er ook weinig verandering in het toerental.

Zouden de carburateurs nu reeds vuil zijn, is er ergens anders een probleem (valse lucht trekken), ik weet het niet en had graag jullie mening
BMW R80 1987 - BMW F800S 2007
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Synchronisatie carburateurs

Bericht door Dirk Pauwels »

Is het membraan nog heel?

Kleppen komen niet losser, enkel strakker tenzij ze niet goed vaststaan. Of je met een kromme stoter zit. Kleppen heb je hopelijk op bdp afgesteld, doordraaien terug bdp en 2de cil doen?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie