Men K1600GT is op paasmaandag in Maaseik gestolen door 4 man op 2 BMW motoren.
Had keyless drive en stond op stuurslot en alarm toch waren ze er op 3 minuten mee weg
Is er iemand bekend met deze verkooper https://www.2dehands.be/motoren/accesso ... 20k1600gt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plots heeft die alerlij spullen van K1600GT te koop en ook een garage net over de grens http://www.rima-motoren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black K1600GT
@ Dominigue
Via invoerder of rechtstreeks in Duitsland de genummerde lijst vragen van meeste garantieonderdelen die gelinkt is aan uw frame van motor.
Dit is om misbruik te voorkomen dat defecte onderdelen worden gewisseld op een motor die nog garantie loopt.
Met die lijst kan je naar die onderdelen van K1600GT gaan kijken en als die nummers ontbreken op die onderdelen zijn ze 99% gestolen goederen.
Laat politie achterhalen waar die vandaan komen.
Hopelijk heb je iets aan die tip ,zo ja wees dan snel.
Gr
A
Ik heb ooit een engelse dealer/heler ontdekt en de lokale Bobby zijn werk laten doen.
Zijn er onderdelen van jouw motor waar je weet hebt van gebruikssporen. Krasjes op uitlaat bvb ? Vraag eens of hij geen frame deel ( waar het nummer op staat) in stock heeft. Vraag het VIN nummer op van de bronmotor omdat je zeker wil zijn van 100% compatibiliteit van één van de onderdelen.
Nu al ene handelaar verdacht maken is er te veel aan.
Dat is inderdaad zeer vervelend en hopelijk valt er nog wat te recupereren (alhoewel dat niet erg waarschijnlijk zal zijn). En dan maar denken dat alles goed beveiligd is!
Toch een vraag: ik heb sedert enkele weken mijn eerste K1600 vervangen door een gloednieuwe K1600GT en maak mij dus ook wat zorgen over de beveiliging (zie het programma factchekers ivm omzeilen van de keyless ride). Heb je er enig zicht op hoe de snoodaards zo snel weggeraakt zijn met je motor? Dit zou mij interesseren om eventueel te zien wat ik nog extra aan beveiliging kan doen.
Vriendelijke groeten en hopelijk kan je snel terug op twee wielen de baan op!
Rudi
De beste beveiliging voor onderweg is nog steeds een goed kettingslot. En dan liefst nog ergens aan vastmaken (paal , verkeersbord , aan andere moto....) Ik heb een tweedelig schijfremslot met alarm + ketting. Het schijfremslot dient als sluiting van de ketting als ze samen gebruikt worden. Maar ik maak me ook geen illusies , ook dat is open te krijgen , neemt alleen meer tijd! Maar als ernaast één staat zonder.....
De truuk van ‘factcheckers’ kan je makkelijk vermijden door je sleutel in een blikken doosje te steken of met zilverpapier. Er moet ook iemand in de buurt komen staan van de sleutel , met bv een rugzak met de zender in.
Trouwens bij een auto kan ik het nog een beetje verstaan het nut van die keyless ride.... je komt van de supermarkt met handen vol en de koffer gaat open met een zwaai onder de bumper. Maar bij m’n moto moet ik toch de sleutel nemen om de koffers te openen en te sluiten. Ook om alarm aan te zetten moet je op de knop van de sleutel duwen....
Inderdaad, ik gebruik meestal (maar niet altijd) ook een beugelslot uit gehard staal en probeer dit waar mogelijk vast te maken aan een andere motor of vast voorwerp (paal of dergelijke).
In verband met keyless ride heb ik mij al een aangepast hoesje aangeschaft dat het zenden van signalen blokkeert (en dat werkt zeer goed!).
Mijn vraag aan Dominique was vooral om te weten te komen welke werkwijze de dieven gehanteerd hebben om zijn motor te stelen.
Blijf om te beginnen al ver weg van Maastricht, 25 km links of rechts ervan en dat zowel noordelijk als zuidelijk.
Mijn alarm staat altijd aan, zonder knopje te gebruiken, maar verder doe ik wat st1100 zegt: motor op slot, ketting rond niet afschroefbaar deel en daar schijfremslot (met alarm) op. Dat doe ik als de motor uit het zicht staat, wat ik ten allen tijde vermijd.
Ben verder ook wel benieuwd naar hoe deze gestolen is.
Heb enkel beelden gezien van het ronde punt.
Motor is niet te zien kan enkel vaststellen dat op ronde punt 2 motoren aankomen en 3 minuten later er 3 vertrekken
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black K1600GT
Ik ben er zeker van dat ze je keyless gepikt hebben . Op 3 min rij je niet weg . Die dealer van onderdelen had ik ook al gezien . Is een Nederlander die maaseik gebruikt om te kunnen verkopen aan Belgen .
Zoals al aangegeven elk onderdeel staat in het systeem van Bmw . Er zijn goedkope track|trace systemen die heel goed werken .
Idd. Een deftig slot krijg je nooit open op 3 min tijd. Ik zou dat nooit nemen op een motor. Op een auto kan ik er nog het nut van inzien. Op een motor heeft dat toch geen enkele meerwaarde.
Ik heb altijd een zware ketting bij, een beugelslot en een schijfremslot met alarm. Als ik ergens mijn motor uit het zicht achterlaat zet ik altijd alle sloten op. Knappe gast die deze allemaal open krijgt.
Op een auto vind ik keyless ook een rare "comfort feature", zeker gelet op het feit dat je
dan weer de sleutel in/uit een blikken doos moet stoppen/halen om het te laten werken.
Een "tussenstap" is eventueel: keyless drive maar geen keyless entry.
Bij een auto staat het bekend als onveilig, bij een motorfiets is dat wellicht niet anders.
Maak je maar geen zorgen, die zijn beter op de hoogte van die snufjes dan wie dan ook.
Of ze verkopen ze nog zelf ook
Als ze je motor moeten hebben dan krijgen ze die wel, er naast blijven staan is de enige 100% oplossing.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.