vraag aan r1200r rijders ivm scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

vraag aan r1200r rijders ivm scherm

Bericht door de Ron »

Een vraag aan de R1200R rijders of andere "naked bike" modellen. Ik ben op zoek naar een scherm om met mijn 1m76 een beetje windbescherming te hebben tijdens een ritje over de snelweg. Indien er iemand goede en of slechte ervaringen heeft met één of ander scherm hoor ik dat graag !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: vraag aan r1200r rijders ivm scherm

Bericht door Danny »

Mijne maat had een origineel laag schermpje en daar hebben we zelf een flip up opgezet...

esthtisch was dit nog 't mooiste van alle schermen.

zelf gezaagd en geplooid van lexan en dan op zijn hoogte aangepast. mooi, efficiënt en t was nie duur; :mrgreen:
JOANNES
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 okt 2006, 09:02
Woonplaats: REET (Rumst)
Locatie: REET

Re: vraag aan r1200r rijders ivm scherm

Bericht door JOANNES »

Heb een R1200R gehad , waarvan ik zeer tevreden was.
Het originele kleine sportscherm , bracht niet al te veel bescherming , hoewel ik toch aangnaam verrast was door de vermindering van druk op lichaam bij ritten op de autostrade ! (ben 1m93)
Na aankoop van een 2e hands origineel touringscherm met als optie een flip-up , was dit een enorme verbetering .
De druk op het lichaam viel bijna helemaal weg !
Estetisch was het natuurlijk een kleine afbraak van het sportievere gedeelte van het consept van de moto !!!
Greetz ,
Jan
Door een vriend met BMW,uit interesse ingelogd .
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: vraag aan r1200r rijders ivm scherm

Bericht door DieterS »

hoi, ikzelf heb een klein schermpje dat toch iets groter is dan heel klein :-) . zie http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 00#p724774" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een voelbaar verschil met niets en ik vind het nog steeds 'sportief'. 2 weken geleden 6u aan 1 stuk, 350km in de regen gereden waarvan anderhalf uur autosnelweg en het ging wel. Uiteraard was ik nat maar de wind was wel ok. Begin vorige maand ook enkele uren aan een stuk 120km/uur (bij droog weer) en de wind viel ook mee. vrienden met een GS hadden het wel veel fijner. Het is niet aangenaam maar 'te doen' voor mij voor 1 à 2 uren. Wanneer ik me buig onder het schermpje is het niet te doen qua geluid. Ikzelf ben 1,75m.
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: vraag aan r1200r rijders ivm scherm

Bericht door de Ron »

bedankt voor de reactie's. Heb een risico genomen en een scherm van GIVI gekocht (bij RAD) van ongeveer 49 cm hoogte. Wel wat knutselen bij de montage maar valt redelijk mee, soms een beetje lichte turbulentie ronde de 70 km/u, maar niet altijd, verder getest tot snelheden van +/. 140 km/u, maar geen probleem. Ben tevreden met de aanschaf. Al een 3-dagen mee gaan toeren en blijft goed vastzitten.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Plaats reactie