Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar hulp ivm het oplappen van een oude R100GS Paris-Dakar (begin jaren '90 denk ik). Naast het feit dat ik dit een mooie en unieke moto vind, heeft-ie ook een emotionele waarde daar mijn vader ermee begin jaren '90 van Brugge naar Dakar is gereden.
De moto heeft vele jaren in een schuur gestaan (droog) en enkele jaren geleden heb ik het plan opgevat om 'm terug in waarde te herstellen binnen de mate van het mogelijke en redelijke. Ik vermoed dat er niet echt stukken aan zijn gezien de moto in goede staat was op moment dat deze niet meer gebruikt werd maar uiteraard heeft de tijd zijn effect gehad. Ondertussen is gebleken dat ik zowel onvoldoende kennis als tijd heb om dit tot een goed einde te brengen, dus ben ik op zoek naar iemand die me hiermee kan helpen - uiteraard tegen een correcte vergoeding.
De moto is momenteel deels gedemonteerd, een aantal zaken zoals bv veringen zijn al gereviseerd.
Alle suggesties zijn welkom, en als er kandidaten zijn hoor ik het graag (pb)!
R100GS Paris-Dakar
Moderator: GVN
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 jul 2019, 16:36
- Woonplaats: Mechelen
Re: R100GS Paris-Dakar
Al iemand gevonden?
Vandaag ook nog ene gezien.
Vandaag ook nog ene gezien.
-
- Berichten: 4702
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: R100GS Paris-Dakar
Tja, als je een kant en klare, als nieuwe, fiets wil gaat het geld kosten als je niets zelf kan of wil doen.
Als de motor rond gaat, zou ik er nieuwe olie en filter, boite en pont olie, remleidingen en remvloeistof opsteken, nieuwe batterij, nieuwe banden, bougies, de carbs voorzien van nieuwe membranen en vlotterdichtingen, eventueel electr contacten eens afgaan en opschuren/inspuiten met contact spray. Tank spoelen en voorzien van 98.
Dan rijden en kijken wat er allemaal begint te lekken, zweten,kraken en rammelen....Hoogstwaarschijnlijk zullen een aantal dichtingen verhard zijn en niet meer afdichten, (krukas, in en uitgaande as bak, schakelas, rubbers stoterstangen, inlaatrubbers etc.....maar je kan er ook geluk mee hebben. Het uiterlijk zou ik pas aanpakken als het mechanische gedeelte ok is.
Beetje geld in investeren loont de moeite, ze zijn nog relatief gewild en de liefhebber betaald er nog fatsoenlijke bedragen voor, maar als je het niet zelf kan, kan het wel eens oplopen. Dus duidelijke afspraken maken dan.
Als de motor rond gaat, zou ik er nieuwe olie en filter, boite en pont olie, remleidingen en remvloeistof opsteken, nieuwe batterij, nieuwe banden, bougies, de carbs voorzien van nieuwe membranen en vlotterdichtingen, eventueel electr contacten eens afgaan en opschuren/inspuiten met contact spray. Tank spoelen en voorzien van 98.
Dan rijden en kijken wat er allemaal begint te lekken, zweten,kraken en rammelen....Hoogstwaarschijnlijk zullen een aantal dichtingen verhard zijn en niet meer afdichten, (krukas, in en uitgaande as bak, schakelas, rubbers stoterstangen, inlaatrubbers etc.....maar je kan er ook geluk mee hebben. Het uiterlijk zou ik pas aanpakken als het mechanische gedeelte ok is.
Beetje geld in investeren loont de moeite, ze zijn nog relatief gewild en de liefhebber betaald er nog fatsoenlijke bedragen voor, maar als je het niet zelf kan, kan het wel eens oplopen. Dus duidelijke afspraken maken dan.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 jul 2019, 16:36
- Woonplaats: Mechelen
Re: R100GS Paris-Dakar
Nog geen kandidaten gemeldGixxer21 schreef:Al iemand gevonden?
Vandaag ook nog ene gezien.
Re: R100GS Paris-Dakar
Als je geen 2 linkse handen hebt en VEEL tijd kan je dit m.i. ook zelf doen. Dankzij de mogelijkheid om foto's en filmpjes te delen, kan er veel via het internet opgelost worden.
Voor heel specifieke problemen kan je nog altijd langs gaan bij een 2V boxer expert die dat tegen een eerlijke prijs voor jou in orde brengt (Aarschot, Antwerpen, etc…)
Zelf ben ik ook zo begonnen en heb het al doende geleerd. Hier bv. zit heel veel expertise https://www.bmwgsclub.nl/forum/forum/11-techniek-2v/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op dit forum zitten dan weer Vlaamse kraks die je graag bij staan https://groups.yahoo.com/neo/groups/bmwcycles/info" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik wil zelf ook wel eens langs komen om je op weg te helpen, stuur maar een pb
Voor heel specifieke problemen kan je nog altijd langs gaan bij een 2V boxer expert die dat tegen een eerlijke prijs voor jou in orde brengt (Aarschot, Antwerpen, etc…)
Zelf ben ik ook zo begonnen en heb het al doende geleerd. Hier bv. zit heel veel expertise https://www.bmwgsclub.nl/forum/forum/11-techniek-2v/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op dit forum zitten dan weer Vlaamse kraks die je graag bij staan https://groups.yahoo.com/neo/groups/bmwcycles/info" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik wil zelf ook wel eens langs komen om je op weg te helpen, stuur maar een pb
Bernard
R100GS
R1200GS
R100GS
R1200GS