Heeft het nog zin ?
Moderator: GVN
Heeft het nog zin ?
Mijn GSA 1200 van 2010 heeft 115000 KM . Nu heb ik problemen met mijn achterwiel. Het maakt een raar geluid en motor voelt soms onstabiel aan. Bij inspektie voel ik wat spelling op het wiel. Vermoedelijk slijtage van het lager. Is dat iets kostelijk om te laten herstellen, en heeft dat nog zin. Na 115000km verwacht ik dat er misschien nog andere mankementen gaan optreden. Koppeling ? Cardan ? Een sukkelstraatje zonder einde. of heb ik het mis ? Misschien is het tijd om uit te kijken naar iets nieuws, of toch maar laten herstellen ???
Heeft het nog zin ?
Een lager en een koppeling zijn beide slijtage-onderdelen.
Een wiellager stuk , dat is toch geen reden om een motor weg te doen/af te schrijven. Die kan gerust nog eens 115000 km doen.
Bij een degelijk merk gaat de cardan niet stuk , tenzij je meer op uw achterwiel dan op 2 wielen ....
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Een wiellager stuk , dat is toch geen reden om een motor weg te doen/af te schrijven. Die kan gerust nog eens 115000 km doen.
Bij een degelijk merk gaat de cardan niet stuk , tenzij je meer op uw achterwiel dan op 2 wielen ....
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Re: Heeft het nog zin ?
Die lagers vervangen is het einde van de wereld niet he, kost ongeveer een 150 a 180 euro aan materiaal en pakweg 2 a 3 uurtjes werk (max) tegelijk alles goed inspecteren. koppeling 1200 gaat bij normaal rijgedrag toch wel 200.000 mee en meer...
Trouwens speling kan van op 3 plaatsen komen, axiaal lager in de haakse overbrenging, de overbrenging in de swingarm en de swingarm in het frame.
ik reed er al die bijna een centimeter hadden en 't wiel er bijna uit viel, zelfs dat voelde je niet!
Als ik 't goed begrijp wil je liever deze verkopen aan een platte prijs want de koper zal de herstelling eraf willen en ook aanhalen dat er 115.000km op de teller staan, jij legt 20.000 euro op voor een nieuwe. Wat is nu 't goedkoopste??
Trouwens speling kan van op 3 plaatsen komen, axiaal lager in de haakse overbrenging, de overbrenging in de swingarm en de swingarm in het frame.
ik reed er al die bijna een centimeter hadden en 't wiel er bijna uit viel, zelfs dat voelde je niet!
Als ik 't goed begrijp wil je liever deze verkopen aan een platte prijs want de koper zal de herstelling eraf willen en ook aanhalen dat er 115.000km op de teller staan, jij legt 20.000 euro op voor een nieuwe. Wat is nu 't goedkoopste??
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Heeft het nog zin ?
Hij mag deze voor een platte prijs aan mijn deur zetten .
Met pakweg 500 euro aan onderdelen kan ik nog 100 k km mee rijden.
Brengen maar, en je kan in prijs een super goed rijdende r1100r overnemen .
Met pakweg 500 euro aan onderdelen kan ik nog 100 k km mee rijden.
Brengen maar, en je kan in prijs een super goed rijdende r1100r overnemen .
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
- Locatie: Hofstade
Re: Heeft het nog zin ?
Mijn 2008 GSA heb ik verkocht met 285,000 km op, reed nog als nieuw. Niet te snel opgeven dus...
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
K1600 GTL 2013
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Heeft het nog zin ?
Hij heeft gewoon zin in iets anders....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: Heeft het nog zin ?
Dat kan je hem niet kwalijk nemen , ik heb ook regelmatig dezelfde ziekte
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: Heeft het nog zin ?
neen , ik wil geen andere motor, ik wil wel een betrouwbare motor. Ik ben zeer gehecht aan mijn GSA die mij nu al tien jaar overal in Europa gebracht heeft zonder mankementen. Ik overweeg sterk om hem te laten herstellen. Moet wel eerst nog wat tijd vinden om een betrouwbare garage te vinden.
Er zou een zekere Robby zitten in Bornem. Zou lang geleden nog bij Raf( is al overleden ) gewerkt hebben in Hamme , toen die daar een BMW concessie had.
Iemand ervaring mee ?
Er zou een zekere Robby zitten in Bornem. Zou lang geleden nog bij Raf( is al overleden ) gewerkt hebben in Hamme , toen die daar een BMW concessie had.
Iemand ervaring mee ?
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Heeft het nog zin ?
Mijn maten zijn zeer tevreden over Danny uit Zandhoven.
BMW R1100R zonder KFR
Re: Heeft het nog zin ?
Heb je soms het adres van Danny
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Heeft het nog zin ?
Dat moet je zelf aan Danny vragenLucVB schreef:Heb je soms het adres van Danny
Via zijn pb mss?
BMW R1100R zonder KFR
Re: Heeft het nog zin ?
Ik ben met mijn vorige R1200RT bij https://recomotorservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in Nederland Breda geweest. Is ook het einde van de wereld niet en geweldige service
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Heeft het nog zin ?
Als je goed en betaalbaar geholpen wil worden is Danny een goed adreske.
Als je met zijn prijzen kan leven is http://www.robbysmotorservice.be/" onclick="window.open(this.href);return false; ook een goed adres. Technisch niets mis mee. Ex werkplaats chef van Raf. Iets goedkoper dan een officiele garage maar zit ook in de race en dat moet ook betaald worden dus ....
Verder is Reco in breda vrij goed, ik ken een paar mensen die daar gaan en zijn er heel tevreden van. Eerlijke prijzen. Ook een goed adres voor I- ABS problemen.
Bjorn De Smet in Sint-Gillis waas is ook ok. Dacht dat die 45€/hr aanrekend. Gewend om aan BMW's te sleutelen.
Maar ik stuur iedereen meestal naar den Danny....
Als je met zijn prijzen kan leven is http://www.robbysmotorservice.be/" onclick="window.open(this.href);return false; ook een goed adres. Technisch niets mis mee. Ex werkplaats chef van Raf. Iets goedkoper dan een officiele garage maar zit ook in de race en dat moet ook betaald worden dus ....
Verder is Reco in breda vrij goed, ik ken een paar mensen die daar gaan en zijn er heel tevreden van. Eerlijke prijzen. Ook een goed adres voor I- ABS problemen.
Bjorn De Smet in Sint-Gillis waas is ook ok. Dacht dat die 45€/hr aanrekend. Gewend om aan BMW's te sleutelen.
Maar ik stuur iedereen meestal naar den Danny....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Heeft het nog zin ?
Bedankt voor de info , ik zal eens kontakt opnemen met Dany