Olielek hydrolische koppeling

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Martens benny
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020, 11:06
Woonplaats: Wellen

Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Martens benny »

Besten; ben een bezitter van een r 1150 rt van 2004 , zeer tevreden over deze motor . Ik heb wel momenteel een olie verlies van de koppeling. Onder de motor lekt de olie . Heeft nog iemend deze problemen al voorgehad ,wat is juist het Probleem , kan je dit zelf hestellen , en wat is ongeveer de kostprijs indien naar een hersteller . Dank bij voorbaat.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Danny »

Ben je zeker dat de hulpcilinder lekt, de leiding kan fitten, de hulpcilinder, de keerring versnellingsbak, de uitgaande as bak, de krukas of ingaande as bak.

Allemaal afhankelijk van waar t drupt.
Zeker dat het niet de rembekrachtiging is die ietsje teveel gevuld is?

Hoedanook, je kan alles zelf herstellen he.
Om sommige dingen te bereiken moet de Achterbrug eruit... dan gok ik op de makkelijkste herstelling
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door dejos »

Als de olie in de koppelingsresevoir niet gezakt is,dan zal er waarschijnlijk niks daarmee verkeerd zijn en kan je dit al uitsluiten.Een koppelingpompje aan de versnellingsbak en de nodige leidingen heb Ik nog liggen ,als je dit zou nodig hebben.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Martens benny
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020, 11:06
Woonplaats: Wellen

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Martens benny »

Danny schreef:Ben je zeker dat de hulpcilinder lekt, de leiding kan fitten, de hulpcilinder, de keerring versnellingsbak, de uitgaande as bak, de krukas of ingaande as bak.

Allemaal afhankelijk van waar t drupt.
Zeker dat het niet de rembekrachtiging is die ietsje teveel gevuld is?

Hoedanook, je kan alles zelf herstellen he.
Om sommige dingen te bereiken moet de Achterbrug eruit... dan gok ik op de makkelijkste herstelling
Dag Danny, het reservoirbakje aan het stuur is zeker niet te vol gevuld , maar loopt zeer langzaam leeg ,en drupt op twee drie platsen onder aan de motor iets achter de middenpook .
Martens benny
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020, 11:06
Woonplaats: Wellen

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Martens benny »

dejos schreef:Als de olie in de koppelingsresevoir niet gezakt is,dan zal er waarschijnlijk niks daarmee verkeerd zijn en kan je dit al uitsluiten.Een koppelingpompje aan de versnellingsbak en de nodige leidingen heb Ik nog liggen ,als je dit zou nodig hebben.
Dag Jos de olie in het reservoir zakt wel degelijk , maar zeer traag en komt dan onder aan de motor tevoorschijn op twee drie plaatsen , ongeveer zo rond de middenpook . Grt. Benny
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door dejos »

Waarschijnlijk is de hulpcilinder aan de versnellingsbak defect.Hou nog een paar dagen het olieniveau in het reservoir in de gaten.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Martens benny
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2020, 11:06
Woonplaats: Wellen

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Martens benny »

dejos schreef:Waarschijnlijk is de hulpcilinder aan de versnellingsbak defect.Hou nog een paar dagen het olieniveau in het reservoir in de gaten.
ok doe ik, bekijk het dan verder, een idee van de kosten van die cilinder ? . Benny
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Danny »

Een nieuwe 130 a 140 dacht ik.
Achterbrug demontage en weer plaatsen is t meeste werk.

Zo snel mogelijk want alles vol dot4 is niet bevorderlijk voor de lak en t zit ook gauw aan de koppeling. Vilt op de koppelingstift of niet.
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door dejos »

Ik heb een tweedehands voor 30 euro.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Olielek hydrolische koppeling

Bericht door Dirk Pauwels »

Als je een nieuwe zoekt die kun je ook bij Tills.de kopen, dacht iets van een 100€.
Eigenlijk is het enkel de dichting die je moet vervangen maar het juiste type dichting vinden die tegen remvloeistof kan is mij nog niet gelukt, maar zal vast wel bestaan. Aan die pomp kan anders niet veel kapot, zit een piston met dichting en een ressort in en that's it.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie