Welke motor botten.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Welke motor botten.

Bericht door KeeS16 »

Vermits ik door mijne rechter bot zit (voet op de achterrem bij rechterbocht) zoek ik nieuwe botten qwa look passend op Gs, graag met sliders, en waterdicht en niet te stijf gelijk een race- bot.Gr Eddy.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Welke motor botten.

Bericht door aantzeetje »

ken er veel die van hun Alpine stars tevreden zijn
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Welke motor botten.

Bericht door WernerVS »

Ik heb sinds 2 jaar de Forma Adventure (hoog model) .
Super content van .
Zeer goede ondersteuning en vooral heel soepel om nog mee rond te wandelen .

Afbeelding
R1150GSA
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Welke motor botten.

Bericht door tweecilinderke »

hier ook Forma, ruim tevreden en geen geld !
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Welke motor botten.

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb alpine stars super touring goretex. Heel tevreden van. als koopje bij RAD gekocht. Stappen vrij goed. en uitvoering uitgetest op waterdichtheid, komt geen micro druppel in. Wel vrij warme laars.
Echter geen sliders ad buitenkant.
Afbeelding

Als je specifiek naar adventure laarzen zoekt ga je niet snel sliders aan de buitenkant vinden, dat is meer iets voor racelaarzen.
Als je bij een GS je voet nog altijd aan de grond rijdt in de bocht heb je ofwel heel grote voeten of je kan duivels goed rijden.... :mrgreen:

alpinestars heeft ook toffe adventure laarzen, de toucan, ook een GTX laars, dus waterdicht. wordt vrij veel gedragen door GS rijders.
Gepast maar niet gekocht wegens te stijf en ze gingen ook niet onder mijn broekspijp, mijn stadler pak heeft vrij smalle pijpen.
Afbeelding
En de corozal, die geen gtx heeft maar drystar. Iets minder hardcore, niet gepast, stapt mss wat makkelijker
Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Welke motor botten.

Bericht door stefke2 »

Daytona Trans open GTX. Stevig gerief, net als de prijs. 8-)
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Welke motor botten.

Bericht door KeeS16 »

Botten moeten wel onder de broek kunnen, TCX st Fighter zien er ook mooi uit.
Ook de Bmw Sportdry of Allround.
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Welke motor botten.

Bericht door Poukah »

Heb zelf de lager versie van de Alpinestarts Corozal, de Belize.
Toch al heel wat regen gezien, en na een jaar nog steeds perfect waterdicht. Strappen héél goed.
Enige minpunt vind ik, dat ze nogal aan de warme kant zijn.

Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Welke motor botten.

Bericht door Koppel!! »

+1 voor de Forma Adventure. Ideale allroadlaars die alles redelijk goed doet, zelfs een afstandje stappen lukt perfect.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Welke motor botten.

Bericht door P-man »

in volgorde van gebruik,
En ze zijn allemaal gebruikt onder GS-machientjes, dus ze zitten nogal frontaal en onbeschermd het wegdek te begapen. en ze slikken daardoor nogal wat water, vuil en zout.
- Hein Gericke GTX allroad : 3 jaar gebruikt, 3 jaar waterdicht (ongelooflijk :-)). Zool volledig 'op'. Uiterst content van geweest, op alle mogelijk vlakken.
- BMW GTX allroad : 3 jaar gerbruikt, 1 jaar waterdicht (ongelooflijk:-(). Beeke schandalig vond ik toen. Buiten de waterdichtheid, prima laarsje
- Forma Adventure : 3 jaar gebruikt, 0.5 jaar waterdicht. Heel angename laars. Nogal aan de warme kant en nogal nat ook.
- Sidi GTX Adventure : zitten nu in hun derde jaar. En sinds vorige zomer houden ze de regen niet meer buiten. Verder wel aangenaam en solide.
Voor de komende vervangers ben ik op zoek naar Forma Terra Evo's of Stylmartin Viper's , maar in BE kan ik ze niet vinden.
veel success met de zoektocht.
en tot ergens op de baan
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Welke motor botten.

Bericht door Koppel!! »

Forma Terra EVO ga je inderdaad in de Benelux niet vinden, ik heb al aan de Forma invoerder z'n oren zitten zagen maar ze willen ze niet in hun gamma nemen.
Trouwens, als die EVO even stijf is dan de vorige Terra, amai dan mijne frak. Is een goeie stevige en beschermende laars om allroad of offroad mee te rijden, maar comfortabel zou ik 'm niet noemen, zeker niet om ff te wandelen. 't Straat oversteken doe je op den duur met de moto om toch maar geen 20m te moeten stappen :lol:

Waterdichtheid kan inderdaad de achilleshiel zijn van de Forma laarzen. Anderzijds, je betaalt dan ook geen Gore-Tex prijzen dus mag je dezelfde kwaliteiten van membraan ook niet verwachten. Dit gezegd zijnde, een half jaar is wel heel spijtig. Mijn Forma Adventure's hebben het droogghouden tot de laatst reis die ik er mee gedaan heb (Marokko 2015) en toen was het op. Maar dan was ook de laars op, en kan ik er mee leven dat een allroadlaars na 3j gebruik (en soms misbruik) z'n geest geeft, zeker als ze de helft van de Gore-Tex varianten kosten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Welke motor botten.

Bericht door KeeS16 »

Alpinestars geprobeerd, maar door de plastiek boven aan de botten, krijg ik de rits van mijn broekspijp (textiel) niet dicht. Morgen Buse passen.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Welke motor botten.

Bericht door TomVT »

Weer eens een ouder topic naar boven halen; wie heeft ondertussen wat getest/gekocht?
Ik ben ondertussen naar de Sidi Armada en Sidi Aria aan het zien of iets gelijkaardig.
Na 5 jaar zijn mijn Sidi Adventures aan vervanging toe, nog steeds waterdicht maar ze vallen verder bijna uiteen.
Enige vereiste is dat er Goretex inzit.
Ik rijd (ver) genoeg om onderweg niet met natte voeten te willen zitten :wink:
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Welke motor botten.

Bericht door WernerVS »

Hey Tom ,
Ik tuf ondertussen al zo'n dikke 3 jaar rond met de Forma Adventure (hoogmodel) boots .
Ik heb hiervoor gekozen omdat ze veel steun geven .
En ondanks de robuste look zitten deze ongelooflijk comfortabel . Zelfs een fikse wandeling vormt geen probleem .
Super content van . En ik ben (tot op heden) nog steeds droog gebleven in men boots .

https://www.fc-moto.de/nl/Forma-Adventu ... torlaarzen" onclick="window.open(this.href);return false; .............ik denk trouwens dat Philippe van Motoradventure deze ook verdeelt .
R1150GSA
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Welke motor botten.

Bericht door janneman »

Mijn laatste zijn de BMW Motorcycle Boots Venture Grip.

Ik ben daar heel blij mee. Heb er ondertussen al dik 20.000km met gebold in heel uiteenlopende omstandigheden.
De enige keer dat ik natte voeten had was omdat ik in een rivier tot aan mijn knieën in het water stond :-)
Zitten zeer comfortabel en je kan er best een stuk met stappen indien nodig.

Zijn natuurlijk bepalend qua look, doordat ze er wat avontuurlijk uitzien.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Welke motor botten.

Bericht door TomVT »

Avontuurlijk stoort me niet, ik ben momenteel vooral aan het uitzoeken wat prioritair is. :grin:

Ik doe regelmatig woon-werk verkeer om klanten te bezoeken en wil zo ook meer klanten in het buitenland gaan bezoeken.
Daarnaast rijd ik ook offroad, vroeger met de GSA, maar momenteel met een Husqvarna 701 die is omgebouwd tot 'Rally light motor'.
Met de GSA kan je prachtig allroad rijden, maar dan heb ik niet de goede banden om zwaar offroad te rijden, en omgekeerd sta ik met een motor en pak onder het slijk bij klanten. :oops:

Dus heb ik beslist om 2 outfits te voorzien:
- De GSA staat nu gewoon op deftige baanbanden, en daar een goede jas heb ik al.
Mijn Rukka broek is na 7 jaar intensief gebruik ook aan vervanging toe gezien ze aan het kruis water begint binnen te laten en eruitziet alsof ze een aantal keer de wereld is rondgeweest.
Daarvoor ben ik nog aan het zien, maar wordt waarschijnlijk een nieuwe Rukka broek.
Voor de schoenen zit ik nu wat met twijfels; mijn voorkeur gaat toch naar een licht adventure getinte laars, gewoonweg omwille van de bescherming.
De Sidi Adventure's zijn de beste botten die ik al gehad heb voor allroad en baanreizen, maar passen amper in 1 zijkoffer als ik van schoenen moet wisselen.
Voor de hoogte ben ik aan het zien naar mid-height; ofwel de Forma's die WernerVS aanhaalde (daar is ook een lagere versie van dacht ik), ofwel Sidi Armada's, de Rev'it Discovery's, of gelijkaardig.
Enkel heb ik tot op heden nog steeds (onterecht misschien) wat reservatie als er geen Gore-tex maar een ander membraan inzit.

- Voor de offroad reizen ben ik voorzien van een mix van Klim en Adventure Spec materiaal, met Sidi Crossfire's, dus daar zit ik al goed beschermd. :grin:
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Welke motor botten.

Bericht door Relax »

Ik ben aan mijn derde paar Daytona TransOpen GTX bezig, met elk meer dan 100.000 km, weer en wind, alle seizoenen, op GSA, dus flink vuil en nat vangen.
En had ik de twee eerste paar wat beter onderhouden, ze hadden nog een stuk langer meegegaan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie