R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
Moderator: GVN
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
Tzijn dus echt ouwe zakken motoren
Knieën, rug, nek, ellebogen, oren...
Grappig
Knieën, rug, nek, ellebogen, oren...
Grappig
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
Danny schreef:Tzijn dus echt ouwe zakken motoren
Knieën, rug, nek, ellebogen, oren...
Grappig
Het zijn doorgaans ook maar de ouwe zakken die zich zo'n ding nieuw kunnen permitteren
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 feb 2020, 17:30
- Woonplaats: Zellik
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
super advies waarvoor dank allemaal. Denk nog steeds dat het een GSA zal worden... maar de RS lijkt me ook wel iets... zal er ten gepasten tijde proberen een testrit mee te doen.
Gezien de corona crisis denk ik ook een stock model te nemen (indien mogelijk). De productie ligt momenteel terecht stil.
Laat ons hopen dat de dealerships snel terug mensen mogen ontvangen (met strikte veiligheidsmaatregelen). De economie moet toch terug op gang komen maar uiteraard zonder de gezondheid van eender wie in het gedrang te brengen. Ik zie dat fietsenmakers momenteel ook home delivery van nieuwe fietsen doen! Creativiteit is toch prima zolang het legaal is.
bedankt allemaal en veel succes in uw kot!
Gezien de corona crisis denk ik ook een stock model te nemen (indien mogelijk). De productie ligt momenteel terecht stil.
Laat ons hopen dat de dealerships snel terug mensen mogen ontvangen (met strikte veiligheidsmaatregelen). De economie moet toch terug op gang komen maar uiteraard zonder de gezondheid van eender wie in het gedrang te brengen. Ik zie dat fietsenmakers momenteel ook home delivery van nieuwe fietsen doen! Creativiteit is toch prima zolang het legaal is.
bedankt allemaal en veel succes in uw kot!
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
Veel succes en maak voor jezelf de beste keuze!
Lid BMW MC Vlaanderen...
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
Heb je per toeval ook ervaring met de "gewone" GS? Hoe die zich verhoudt ten opzichte van dikke broer GSA inzake wendbaarheid, windbescherming, ... ? Kost doorgaans toch enkele 1000-jes minder.JohanDB schreef:Ik rij toevallig met beide motoren... een 1250GSA privé/zelfstandige rijschool in bijberoep en een 1250RT op het hoofdberoep (ja bij die firma...)
Dat hoor ik van andere collega's ook. Ik zal dan privé maar richting GSA zoeken (of GS, afhankelijk van je eventuele reactie op mijn eerste vraag), op het werk rij ik sowieso RTJohanDB schreef:Kortom, zoals mijn gebruik nu verdeeld is tussen de eigen GSA en de werk-RT vind ik het helemaal prima (luxepaard, i know )
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
We spreken er dan toch over... opt werk ook nog RT, privé RT en GSA... moest ik opt werk kunnen GS(A) rijdenBob schreef:Heb je per toeval ook ervaring met de "gewone" GS? Hoe die zich verhoudt ten opzichte van dikke broer GSA inzake wendbaarheid, windbescherming, ... ? Kost doorgaans toch enkele 1000-jes minder.JohanDB schreef:Ik rij toevallig met beide motoren... een 1250GSA privé/zelfstandige rijschool in bijberoep en een 1250RT op het hoofdberoep (ja bij die firma...)
Dat hoor ik van andere collega's ook. Ik zal dan privé maar richting GSA zoeken (of GS, afhankelijk van je eventuele reactie op mijn eerste vraag), op het werk rij ik sowieso RTJohanDB schreef:Kortom, zoals mijn gebruik nu verdeeld is tussen de eigen GSA en de werk-RT vind ik het helemaal prima (luxepaard, i know )
1200GS 2007(sold)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
1200RT 2012
1250GS 2019 (sold)
1200GSA 2017 triple Black (daily)
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
De keuze zal je zelf moeten maken, en over RT, RS, GSA, ... kan ik je niet veel zeggen.vangheluwe schreef:super advies waarvoor dank allemaal. Denk nog steeds dat het een GSA zal worden... maar de RS lijkt me ook wel iets... zal er ten gepasten tijde proberen een testrit mee te doen.
Gezien de corona crisis denk ik ook een stock model te nemen (indien mogelijk). De productie ligt momenteel terecht stil.
Laat ons hopen dat de dealerships snel terug mensen mogen ontvangen (met strikte veiligheidsmaatregelen). De economie moet toch terug op gang komen maar uiteraard zonder de gezondheid van eender wie in het gedrang te brengen. Ik zie dat fietsenmakers momenteel ook home delivery van nieuwe fietsen doen! Creativiteit is toch prima zolang het legaal is.
bedankt allemaal en veel succes in uw kot!
Ik heb een GS van 2005 gehad, een GSA van 2011, een uitstap naar KTM1190R, terug een GSA van 2011 en nu een GSA van 2018, dus mijn mening zal vermoedelijk niet echt objectief zijn
Als het over het type RT/GSA gaat zal het in mijn ogen vooral gaan over wat je mooier vindt. Voor woon-werkverkeer en solo reizen zijn ze allebei meer dan geschikt.
Wat ik persoonlijk wel een voordeel vind aan de GSA; als je daar eens een kras op de koffer krijgt stoort dat een pak minder dan op een RT, en beschadigingen bij omvallen zullen ook minder serieus/kostelijk zijn? Ik ben heel proper op mijn motors, maar ze blijven wel gebruiksvoorwerpen. En dan resulteert dat toch eens in een kras op de koffer van er met je laars tegen te komen, of het accidentele omkantelen in de garage. Moest ik dan iedere dag terug op die RT zien met krassen zou ik zot worden.
Ik heb enkele keren gelezen dat je de motor op de zaak wil zetten; vergeet niet dat je ook dan schone occasies kan vinden waar de BTW nog aftrekbaar is?
Zo heb ik net mijn GSA kunnen kopen van 2018 met maar 6000km. Hij heeft alle mogelijke opties en nog een hoop extra accessoires, maar was toch nog steeds een stuk voordeliger dan een 'kale' nieuwe. Gezien die ook al het TFT scherm, quickshifter en die PRO-modus hebben maar wel de 1200 blok nog leek me dat geen slecht compromis.
--> al moet ik voor mij zeggen dat veel van die opties niet echt must-haves zijn. Het is leuk dat ze er zijn, en ik gebruik ze nu ik ze heb, maar mijn GSA van 2011 voldeed nog perfect. Enkel was dit niet in te brengen op de zaak.
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
De keuze zal je zelf moeten maken, en over RT, RS, GSA, ... kan ik je niet veel zeggen.vangheluwe schreef:super advies waarvoor dank allemaal. Denk nog steeds dat het een GSA zal worden... maar de RS lijkt me ook wel iets... zal er ten gepasten tijde proberen een testrit mee te doen.
Gezien de corona crisis denk ik ook een stock model te nemen (indien mogelijk). De productie ligt momenteel terecht stil.
Laat ons hopen dat de dealerships snel terug mensen mogen ontvangen (met strikte veiligheidsmaatregelen). De economie moet toch terug op gang komen maar uiteraard zonder de gezondheid van eender wie in het gedrang te brengen. Ik zie dat fietsenmakers momenteel ook home delivery van nieuwe fietsen doen! Creativiteit is toch prima zolang het legaal is.
bedankt allemaal en veel succes in uw kot!
Ik heb een GS van 2005 gehad, een GSA van 2011, een uitstap naar KTM1190R, terug een GSA van 2011 en nu een GSA van 2018, dus mijn mening zal vermoedelijk niet echt objectief zijn
Als het over het type RT/GSA gaat zal het in mijn ogen vooral gaan over wat je mooier vindt. Voor woon-werkverkeer en solo reizen zijn ze allebei meer dan geschikt.
Wat ik persoonlijk wel een voordeel vind aan de GSA; als je daar eens een kras op de koffer krijgt stoort dat een pak minder dan op een RT, en beschadigingen bij omvallen zullen ook minder serieus/kostelijk zijn? Ik ben heel proper op mijn motors, maar ze blijven wel gebruiksvoorwerpen. En dan resulteert dat toch eens in een kras op de koffer van er met je laars tegen te komen, of het accidentele omkantelen in de garage. Moest ik dan iedere dag terug op die RT zien met krassen zou ik zot worden.
Ik heb enkele keren gelezen dat je de motor op de zaak wil zetten; vergeet niet dat je ook dan schone occasies kan vinden waar de BTW nog aftrekbaar is?
Zo heb ik net mijn GSA kunnen kopen van 2018 met maar 6000km. Hij heeft alle mogelijke opties en nog een hoop extra accessoires, maar was toch nog steeds een stuk voordeliger dan een 'kale' nieuwe. Gezien die ook al het TFT scherm, quickshifter en die PRO-modus hebben maar wel de 1200 blok nog leek me dat geen slecht compromis.
--> al moet ik voor mij zeggen dat veel van die opties niet echt must-haves zijn. Het is leuk dat ze er zijn, en ik gebruik ze nu ik ze heb, maar mijn GSA van 2011 voldeed nog perfect. Enkel was dit niet in te brengen op de zaak.
Re: R1250 GS Adventure of R1250RT? Advies gevraagd
Mijn ervaring met de 1250GS beperkt zich tot een namiddag rond snorren terwijl mijn GSA in onderhoud was. Speelser en lichter dan de GSA maar wel wat minder bescherming. Moest ik de grote tank van de GSA niet zo'n super voordeel vinden voor mijn gebruik, zou ik de gewone GS absoluut overwegen!Bob schreef:Heb je per toeval ook ervaring met de "gewone" GS? Hoe die zich verhoudt ten opzichte van dikke broer GSA inzake wendbaarheid, windbescherming, ... ? Kost doorgaans toch enkele 1000-jes minder.JohanDB schreef:Ik rij toevallig met beide motoren... een 1250GSA privé/zelfstandige rijschool in bijberoep en een 1250RT op het hoofdberoep (ja bij die firma...)