Hallo,
Ik heb een probleem met de elektrische bedrading aan mijn stuurslot. (r850rt)
Wanneer ik de kabelbundel over en weer beweeg, gaan controlelichtjes aan en uit.
Ik zou dit graag herstellen. Heeft iemand onderdelen te koop ? Een idee wat er vervangen moet worden?
Een slotenset ?
Stuurslot en starten
Moderator: GVN
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2019, 09:12
- Woonplaats: Zwijndrecht
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Stuurslot en starten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Asfalt vergeeft niet.
Re: Stuurslot en starten
Schakelaar contactslot, draadbreuk.
Ben geen fan van dit herstellen. Wel vervangen.
Is de kunststof dop onder op t contactslot.
Klein schroefje rechts onder t stuur op het slot.
Allicht afgedicht met rode lakstift, weg krabben en kleine platte juweliers schroevendraaier gebruiken.
Schroef er niet uithalen wel enkele slagen losdraaien en plastic dop met bekabeling naar beneden to verwijderen.
Dit was t makkelijke...de stekker zit rechts vooraan naast/boven de koplamp.
Maw de snuit moet er even af.
Zijpanelen en spiegels weg, ruit eraf, zwart kunstof paneel (tellerafdekking) losmaken.
Twee schroeven aan iedere kant losmaken en de snuit naar voren trekken. Let op ringen en bussen die kunnen vallen.
Stekker koplamp losmaken en standlicht.
Nieuwe contactschakelaar plaatsen en alles terug in mekaar steken. Geef de draad aan het slot voldoende tuimte zodat hij niet breekt als het stuur links rechts beweegt.
Ben geen fan van dit herstellen. Wel vervangen.
Is de kunststof dop onder op t contactslot.
Klein schroefje rechts onder t stuur op het slot.
Allicht afgedicht met rode lakstift, weg krabben en kleine platte juweliers schroevendraaier gebruiken.
Schroef er niet uithalen wel enkele slagen losdraaien en plastic dop met bekabeling naar beneden to verwijderen.
Dit was t makkelijke...de stekker zit rechts vooraan naast/boven de koplamp.
Maw de snuit moet er even af.
Zijpanelen en spiegels weg, ruit eraf, zwart kunstof paneel (tellerafdekking) losmaken.
Twee schroeven aan iedere kant losmaken en de snuit naar voren trekken. Let op ringen en bussen die kunnen vallen.
Stekker koplamp losmaken en standlicht.
Nieuwe contactschakelaar plaatsen en alles terug in mekaar steken. Geef de draad aan het slot voldoende tuimte zodat hij niet breekt als het stuur links rechts beweegt.