C-evolution

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

arthur.her
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2020, 19:55
Woonplaats: Brecht

Re: C-evolution

Bericht door arthur.her »

®win schreef:
Jeroen c-evo schreef:[...]
Het grootste gemak vind ik het voorbij rijden van tankstation's.
[...]
Wij tanken 10 Min en kunnen verder rijden.
En hoelang duurt het opladen voor jij verder kunt rijden ??.
Bigfoot
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 feb 2016, 17:45
Woonplaats: Zelzate

Re: C-evolution

Bericht door Bigfoot »

Ik heb een R850R en die tank ik op minder dan 10 minuten. Maar ik heb ook een Vespa Electtrica ( B-klasse) met twee erop kan ik 80km rijden. Hoelang duurt het opladen? Een uitgebreidere lunch of dinner is voldoende om terug volledig opgeladen terug huiswaarts te keren.

Ik begrijp die opmerking over het sneller tanken en ritjes naar de Ardennen van de die-hard PetrolHeads niet. Als je een motor koopt voor langere trips dan is de meest voor de hand liggende keuze een ontploffingsmotor. Naast de gemotoriseerde tweewielers heb ik ook nog twee fietsen met een totaal ander gebruik. Ik kan inderdaad met de stadsfiets een grote tocht maken maar dan zal ik toch liever de racefiets nemen.

Koop je een motor of Scooter voor woon werk verkeer en de actieradius van een elektrisch aangedreven voertuig past voor de dagelijkse afstand enkel(opladen op de werkplek is mogelijk) of heen en weer, dan maak je een doordachte keuze.

De stilte van een E-voertuig en de lage gebruikskost is voor mij een sterk argument voor.

En dat stille voertuig gevaarlijker dan een hoorbare uitlaat? Ja wellicht voor een voetganger/fietser, maar niet voor de in zijn geïsoleerde cocoon zittende vier en meerwieler die ten gepaste tijd pulkt aan zijn GSM, ... .

Milieu argumenten? Bekijk je het volledige plaatje winning grondstoffen, recyclage, etc. dan ... . Dan lopen we best terug barrevoets over singletracks op zoek naar een prooi voor het avondeten .
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: C-evolution

Bericht door st1100 »

Bigfoot schreef:De stilte van een E-voertuig en de lage gebruikskost is voor mij een sterk argument voor.
Dat gaat grotendeels teniet door de hoge aanschafprijs en geringe levensduur van een batterij (met de bijhorende eventuele hoge vervangingskosten) .

Als je dan nog eens meerekent dat je dan iets anders moet huren voor vakantieperiodes (omwille van de te lage range en weinige laadpunten , denk maar aan de Tesla fastcharger ski-files) , ben je er helemaal aan voor de moeite.

Natuurlijk als je 2 motoren koopt ....
Plaats reactie