sleutelaars: opgepast!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
brit

sleutelaars: opgepast!

Bericht door brit »

vandaag verscheen volgende in de krant:
...is gisterenmiddag tijdens het sleutelen aan zijn harley davidson om het leven gekomen. de man was in zijn garage toen er plots een korte maar hevige brand uitbrak. het slachtoffer kon nog zijn terras bereiken en om hulp roepen, maar zeeg toen levenloos neer. [...] de brandhaard was gecentraliseerd rond de motorfiets en ging gepaard met een felle hitte, waardoor een aantal spuitbussen ontploften. de hele garage ging in de vlammen op. hoe de brand ontstaan is, is nog niet duidelijk. het parket heeft een branddeskundige en wetsdokter aangesteld [...] was ook een grote motorfreak. hij heeft ooit zelfs een motorclub gesticht.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Dit kan vele oorzaken hebben . Sigaretje roken en dan de benzinetank verwijderen BV .
Of met een sigaret tussen de lippen een spuitbus handteren .

Ik denk wel dat éénieder van ons zo slim is om hierop te letten .
Alhoewel een ongeluk steeds in een klein hoekje schuilt en meestal door een onoplettendheid veroorzaakt werd. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
tvandenberghe
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:16
Locatie: Beernem

Bericht door tvandenberghe »

Inderdaad, dit gebeurde in Assebroek (Brugge)

Oorzaak is momenteel nog onbekend, maar er stond ook nog zo'n mobiel vuurtje in de garage op basis van brandstof.
R 1200 RT
R 1150 RT
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Heb jarenlang in de garages gestaan... studies, stages, studentenjobs.. het is dus van aller belang niet te roken tijdens het werk, alle vluchtige stoffen (brandstof, ontvetters, solventen,...) goed af te sluiten tijdens de werkzaamheden en erna, want de dampen kunnen wel eens lang blijven hangen.

Heb eigenlijk nooit iets meegemaakt dat erg was, maar ik betreur dit ten zeerste, voorzichtigheid is de boodschap, en altijd handig is een brandblusser in de buurt te hebben, ofwel van je auto of eentje van 6Kg, kost nu écht de wereld niet. En voldoende ventileren.

Uiteraard, zo'n Zibro Kamin vuurtje op petroleum, vind ik alles behalve veilig, om nog maar van de geproduceerde uitlaatgassen te zwijgen...

Mijn deelneming :(
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Dit is echt een triste gebeurtenis.
Een kennis van mij is op een nog veel andere manier omgekomen.
Hij was aan het sleutelen onder een wagen. krik weggeslaan en de auto bovenop hem.
Ze hebben hem pas de volgende dag gevonden.

Daaraan zie je veiligheid op de 1ste plaats hoe absurd het ook mag zijn.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie