Pfalzerwald+Noord Vogezen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Pfalzerwald+Noord Vogezen

Bericht door noek »

Wie kent er een goed hotel in het Pfalzerwald of in de Noord Vogezen,ben van plan daar een enkele dagen rond te toeren,(mei 2005)Liefst wat centraal gelegen,zodat ik beide streken ,met m'n GS kan verkennen.Alle info is welkom :wink:
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

definieer "goed", aub.

In het woud zelf is de keuze niet zo groot. Een oud simpel hotelletje in Waldfischbach Burgalben (zur Post) is geen slecht adres. (30E vr 1pers.kamer) http://www.zurpostwaldfischbach.de

Vlak oostelijk naast het woud ligt de "deutsche Weinstrasse", en daar vind je het ene pension/hotel naast het andere.
in Edenkoben slaap ik weleens in het "Wein Castell", meer kwaliteit voor meer prijs (+/-50eu pp)
Hotelletjes in vergelijkbare categorie vind je ook over de grens, in La petite Pierre, in overvloed. bv. Motorbike hotel Lion d'or (http://www.liondor.com)

Goedkoper dan weer net boven Hagenau, in Morsbronn les bains,
Hotel Beau Séjour. Dit is goedkoop maar zou een beetje renovatie kunnen gebruiken. De eigenaar rijdt met een GS A :wink:
(25eur pp)

en in de Vogezen vind je natuurlijk Chambres d' hotes genoeg. in mei hoef je volgens mij niet op voorhand te reserveren.

Tip: verken het Pfälzer wald liefst op een weekdag. In het weekend zijn mooie stukken verboden en zitter er overal groene mannetjes met radars omdat er zoveel idioten het woud verwarren met de hockenheim ring :cry:

PS. het is daar nu op zijn mooist, in prachtige herfstkleuren. 8)
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Bericht door noek »

GOED: wil zeggen :*** sterren ,kamer met douche,verzorgde dagschotel,onbijtbuffet.,garage voor motor.,en eventueel roadbooks aanwezig,of knappe hoteldochter(op GS)die mij de weg wijst!! :lol:
En nu allen achter uw PC en graag reactie,bitte :wink:
Gorky-GSA
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:09
Woonplaats: WICHELEN
Locatie: WICHELEN R1200RT
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

op de B48 (prachtige baan trouwens)
halfweg in Hotel Johanniskreuz ....tof motorhotel , prijs was deze zomer 18euro per persoon. Kamer met ontbijt.
i-net link vind ik niet maar de coordinaten zijn.
Gps;
N49 22.499 E7 54.631
LucVG
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:01
Locatie: Neerpelt

Bericht door LucVG »

gorky-gs schreef:op de B48 (prachtige baan trouwens)
halfweg in Hotel Johanniskreuz ....tof motorhotel , prijs was deze zomer 18euro per persoon. Kamer met ontbijt.
i-net link vind ik niet maar de coordinaten zijn.
Gps;
N49 22.499 E7 54.631
I-net : http://www.waldhotel-johanniskreuz.de/
Gestopt met motorrijden ....
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Gorky-GSA
Berichten: 205
Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:09
Woonplaats: WICHELEN
Locatie: WICHELEN R1200RT
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

yes das de juiste link. 8)
Plaats reactie