Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door janneman »

Beste mensen,

wie het zou willen kan mijn reis langs een deel van de Zijderoute (van België naar de Chinese grens), hier volgen op mijn instagram-account.
Die wordt enkele malen per week aangevuld met telkens verschillende beelden ineens. De reis vond plaats eind juni tem. begin augustus 2019 (48 dagen).
Ik ben fotograaf en de eerste 3 weken reisde ik alleen en vanaf Armenië werd ik vervoegd door 2 andere reisgenoten.
In totaal 13.600km en 21 landen ver.

https://www.instagram.com/motoradventure2019/

Vriendelijke groet,
Jan
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Areg
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020, 17:20
Woonplaats: Lier

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door Areg »

Dag Jan,

Volgende zomer ben ik van plan om naar Armenië te rijzen :pirat: (met een groep hopelijk).
Kan je je route delen aub?
Ben je via Turkije gereden of via Oekraïne?
Alle soort info is eigenlijk welkom.

aghazaryan13@gmail.com

Bedankt.

Groeten,
Areg
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door Bob »

Erg uitgebreide en mooie fotoreportage :thumbright: Ongetwijfeld ook een erg mooi avontuur.

Dat zijn van die dingen waar een doorsnee mens (gezond) jaloers op is, maar die hij zelf niet durft te ondernemen. Of dat geldt toch voor mij :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door janneman »

Areg schreef: 17 sep 2020, 17:30 Dag Jan,

Volgende zomer ben ik van plan om naar Armenië te rijzen :pirat: (met een groep hopelijk).
Kan je je route delen aub?
Ben je via Turkije gereden of via Oekraïne?
Alle soort info is eigenlijk welkom.

aghazaryan13@gmail.com

Bedankt.

Groeten,
Areg
Dag Areg,
ik kan je alvast zeggen dat ik via de Balkan en Turkije reed. Midden en stuk Zuid Turkije, langs Kurdistan, over Georgië zo Armeniê binnen.
De routes moet ik nakijken omdat ik die net echt opgeslaan heb. En sowieso ondertussen veranderd ben van GPS en niet weet of ik nog iets van die routes heb.
Groet
Jan
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Areg
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020, 17:20
Woonplaats: Lier

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door Areg »

Hoeveel dagen heeft u gereden tot Armenië?

Gr,
Areg

Verstuurd vanaf mijn S41 met Tapatalk


janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door janneman »

Net geen 3 weken. Ik moest op een bepaalde datum in Armenie zijn om van daaruit verder te reizen met 2 reisgezellen voor een volgende 4 weken.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Areg
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020, 17:20
Woonplaats: Lier

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door Areg »

Ik wil binnen 8 dagen( +/-650km/dag) daar zijn, is dat realistisch?

Gr,
Areg

Verstuurd vanaf mijn S41 met Tapatalk

janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door janneman »

Areg schreef: 21 sep 2020, 17:21 Ik wil binnen 8 dagen( +/-650km/dag) daar zijn, is dat realistisch?

Gr,
Areg

Verstuurd vanaf mijn S41 met Tapatalk
Iedereen zijn 'realiteit' ligt anders, jij moet dat zelf weten.

Maar zelf zou ik nooit zo reizen.
Een dag als overbrugging van om en bij de 1.000 km deed ik wel al eens in het verleden. En ik doe ook al eens een ritje dat ik in de voormiddag vertrek en 's avonds thuis kom en om en bij de 500 km gebold heb. Maar om nu zo naar Armenie te rijden, zou voor mij absoluut geen reis zijn. Mijn eerste dag deed ik 850km tot aan de grens met Oostenrijk vnl. over autostrade. Maar vanaf dan, zo goed als alleen maar kleine(re) wegen. Ik heb nu al het gevoel dat ik door al die landen veel te snel gereden ben en veel te weinig gezien heb. Voor mij is het onderweg zijn mijn reis, niet het einddoel.
Laatst gewijzigd door janneman op 22 sep 2020, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reis langs de Zijderoute, naar de Chinese grens.

Bericht door janneman »

Bob schreef: 17 sep 2020, 19:17 Erg uitgebreide en mooie fotoreportage :thumbright: Ongetwijfeld ook een erg mooi avontuur.

Dat zijn van die dingen waar een doorsnee mens (gezond) jaloers op is, maar die hij zelf niet durft te ondernemen. Of dat geldt toch voor mij :wink:
Dag Bob,
na vele reizen/jaren door Europa en wat zijdelingse uitstappen in Vietnam en Zuid Afrika op de motor, heb ik er ook jaren over gedaan/gedroomd om deze reis te ondernemen. En het is uiteindelijk de beste beslissing geweest het té doen. Nooit te laat om zoiets te ondernemen.
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Plaats reactie