Routegeheugen vol?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Routegeheugen vol?

Bericht door Bob »

Vraag voor Garmin- of Navigatorkenners.

Ik ben al jaar en dag TomTom-gebruiker maar heb me recent een (tweedehands) Navigator VI aangeschaft omdat die beter compatibel is met de R1250GS die ik in het voorjaar kocht. Bovendien maak ik al eens routes voor andere BMW-rijders en ik kon nooit antwoorden op vragen over hun Navigator. Door er zelf eentje te kopen zou dat probleem wel vanzelf verdwijnen.

Ik heb de voorbije weken wat trips gemaakt en dat verliep allemaal vrij goed. Maar ik zit al enkele uren te proberen om mijn laatst aangemaakte route in het toestel te krijgen en krijg steeds de melding dat dat niet gaat omdat het routegeheugen vol is :-?

Ik heb al allerlei bestanden gewist : alle reizen en sporen in de bijhorende apps, backtrack, alle logs, ... Probleem blijft zich voordoen.

Ter info: ik maak mijn routes in My Route App en laad ze met de connector van die applicatie op naar de GPS. Vervolgens ga ik naar de App "Sporen", selecteer de gewenste track, en converteer die naar reis. Dit heeft de hele zomer goed gewerkt, maar nu ik vanuit Sankt-Gallen (Zwitserland) terug naar huis wil vertrekken doet de Nav VI dus niet meer wat hij tot nu toe wel deed. Het is niet zo dat de route te lang is, want de heenweg was omzeggens even lang en daarmee functioneerde het wel.

Iemand een (snelle) oplossing? Of wordt het morgenvroeg een saaie rit naar Antwerpen? :-(

Alvast bedankt!
Bob
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Ed17
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2020, 18:13
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door Ed17 »

Bob,
al eens een"factory reset" geprobeerd?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=5 ... zpvROpQ1R8
goed lezen want dan ben je wel 't een en ander kwijt.
Misschien de SD kaart ook eens herformatteren of vervangen?

Succes..Ed.
..don't concentrate on the finger..
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door aantzeetje »

hoe heb je de reizen en sporen gewist? Moet je in de nav zelf doen en niet met verkenner.

Zo een groot spoor omzetten, zeker als het niet via autoweg is, is in mijn ogen in gelijk welke gps om problemen vragen. Wat gebeurt er als je dat spoor opsplitst in 2 en die naar een reis laat converteren? Kan best zijn dat je spoor corrupt is ook. Ik gebruik MRA ook maar dan enkel om een bacecamp spoor naar een TT route om te zetten om de TT gebruikers binnen onze groep tegemoet te komen.

Persoonlijk rij ik nooit sporen naar reis in de gps geconverteerde routes maar enkel routes met stops (eten & drinken, benzine,...) er in verwerkt. Enkel Basecamp kan dit en is nog steeds het meest valabele routeprogramma, wat men ook moge beweren, eventueel in combinatie met andere (bv track uit kurviger of zelfs MRA, routeyou, MyDrive...), om het volle uit een bmw nav of garmin gps te halen.

Als je me de track doorstuurt (guzflater at aim dot com) zal ik deze naar een route in BC voor je converteren zodat je die kan gebruiken voor je terugreis.

EDIT: je hebt toch toevallig geen onroute kaart actief in je nav tezamen met de NTU kaarten? Indien zo, enkel NTU all S en all N of enkel onroute kaart aanvinken en dan gps VOLLEDIG uitzetten. Dus niet op stand by !!!
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door Bob »

Bedankt voor de uitleg, ik zit inmiddels al weer thuis.

Het mag dan wel zijn dat het met BC allemaal goed werkt, ik vind het allemaal toch nogal een gedoe als ik vergelijk met TomTomRider. Blijkbaar is de Garmin té geavanceerd maar dus ook té ingewikkeld voor mijn verstand en - eerlijk is eerlijk - voor de tijd die ik er wil aan spenderen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door GSrijder »

Bob schreef: 29 sep 2020, 13:40 Blijkbaar is de Garmin té geavanceerd maar dus ook té ingewikkeld voor mijn verstand
Jij bent toch een blauwe die kan lezen EN schrijven :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorry Bob, kon het niet laten. Nu kan ik me best aan de snelheid en verkeersregels houden in groot A'pen denk ik.

Alle gekheid op een stokje, ik wil je gerust wegwijs maken met BC maar heb ook een gedetailleerde beschrijving gemaakt over hoe routes maken en naar een Nav sturen via Kürviger. Indien gewenst bezorg ik je laatst genoemde.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door Bob »

GSrijder schreef: 29 sep 2020, 17:50Indien gewenst bezorg ik je laatst genoemde.
Altijd welkom. Als ik het me goed herinner heb je mijn mailadres nog, van de GPX-files van Sicilië die je me recent bezorgde?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door Nick »

Extra geheugenkaartje niet te klein?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door Bob »

Nick schreef: 30 sep 2020, 14:37 Extra geheugenkaartje niet te klein?
Ik zal het eens moeten bekijken. Ik heb de GPS maar recent tweedehands gekocht en er verder niet bij stilgestaan of er al dan niet een bijkomende geheugenkaart in zit. Zoals gezegd: ik ben al jaar en dag TomTom-gebruiker, daar heb ik nooit een SD-kaart voor moeten voorzien, dus nu heb ik er ook niet aan gedacht. Het zou natuurlijk wel de reden en tevens de oplossing van mijn probleem kunnen zijn :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
jan_s
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 jan 2009, 13:17

Re: Routegeheugen vol?

Bericht door jan_s »

Bob, ook al meegemaakt :razz:... en als de kenners dat dan uitleggen zeg je spontaan: oh, zo werkt da 8-)
Plaats reactie