nieuwe wet filerijden = einde file filteren motorrijder?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: nieuwe wet filerijden = einde file filteren motorrijder?

Bericht door Pol »

aantzeetje schreef: 30 sep 2020, 13:08 denk dat je dat goed ziet. Probleem dat ze niet voorzien hebben is als er 2 vrachtwagens naast mekaar staan in de file. Dan komt er niemand meer door. Zelfs met de motor moet je dan al goed oppassen
Dan komt er niemand meer door ? :lol: Trekt uw ellebogen wat in ,das den wa minder bried . :lol: :lol: Leuke collega's. Kon het mij niet laten :lol:
German Sheperd
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2020, 06:34
Woonplaats: Gits

Re: nieuwe wet filerijden = einde file filteren motorrijder?

Bericht door German Sheperd »

Inderdaad, men doet dan zoals iedereen in het dagelijkse leven, ellebogenwerk, snap je het plaatje :roll:

Het gaat hem gewoon over het feit dat veel stoerkoppen zullen denken dat wij als motorrijder van de nieuwe wet (regel) "reddingsstrook" misbruik gaan maken en INDERDAAD bij een grote stilstaande file is 50/kmh al heel snel om door te rijden want er is altijd wel ene die met iets anders bezig is dan met het verkeer en voor alle duidelijkheid, ALLE VERKEERSDEELNEMERS incl. mezelf.
I rest my case.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: nieuwe wet filerijden = einde file filteren motorrijder?

Bericht door Danny »

Zelf hoef ik met de motor niet meer door de file als ik niet moet maar als automobilist sta ik af en toe nog wel eens mee aan te schuiven.

Ik begin me hoe langer hoe meer aan mijn collega's motorrijders te ergeren.
Laatst zelf een discussie ondergaan noem ik het (ahum geclaxonneer, zwaaiende armen, hoofdschudden, bekken trekken, stampen, de middelvinger) terwijl meneer met zijn k...BMWke daar niet hoorde te rijden en zeker niet aan die snelheid.

Ik liet hem rustig uitrazen en dat werkte duidelijk averechts, enfin hij zag zijn eigen achterlijke gedrag niet in. Negeren Danny gewoon negeren. Uiteindelijk waarom zou hij tijd verspillen aan stoppen als hij net voordien zo gehaast was.

Hij leek niet te beseffen dat één tikje van mijn 2ton carrosserie hem onder een 30 tonner zou doen belanden, achterlijk in t kwadraat.

Dit is niet het enige voorval, ik laat steeds netjes plaats maar zie erg vaak hoe snel de helm een maat of 2 te klein wordt wanneer het pad niet vrij is naar hun zin. Obscene bewegingen en andere worden naar de auto geslingerd.

Ja er zijn automobilisten die "ergens" rijden op hun baanvak en hun aandacht is ver zoek maar wij zijn gewoon motorrijders en geen prioritaire voertuigen. Het is geven en nemen. De file is voor niemand prettig en iedereen wil snel op bestemming zijn. Dus ik ben al blij dat ik als motard kan rijden (hoe traag ook) en de auto's stilstaan.

De reddingsstrrook zal gauw een vlamstrook worden voor die categorie onnozelaars die nu al op mijn systeem werken en hopelijk verkloten ze ons verwezenlijkt privilege niet voor iedereen.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: nieuwe wet filerijden = einde file filteren motorrijder?

Bericht door WILBIKE »

Helemaal eens met Danny, velen beseffen niet hoe kwetsbaar ze zijn en hoe onvoorspelbaar niet aandachtige weggebruikers kunnen zijn...
Lid BMW MC Vlaanderen...
Plaats reactie