Reis door Europa : advies nodig

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

ghoorens

Reis door Europa : advies nodig

Bericht door ghoorens »

:D 6 maand loopbaanonderbreking genomen
Vertrek op 24/05/06 voor 3M doorheen Europa
Graag advies mbt langeduur reizen
Moto R1200GS
Traject:
-> Bodensee -> Lac Leman -> Route des Grandes Alpes -> Menton
-> Andorra -> Malaga -> Tarifa
-> Tanger -> Agadir -> Marrakech -> Fes -> Tanger
-> Toledo -> Bilbao -> Barcelona
... oversteek via ferry -> Italie
... oversteek via ferry -> Griekenland

Heel graag info van voorgangers op gelijk welk gebied

Kan internet ontvangen in buitenland via Vodafone Mobile Internet, zelfs in tentje, dus graag kontakt...

mvg
Geert Hoorens
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ziet er mij een ferm tripke uit, 'k zou gerust willen meegaan maar da gaan ze hier thuis en op m'n werk ni willen horen :lol:

Ff serieus nu, welke info wilt ge ontvangen?

Ik kan alleen zeggen dat de Route des Grandes Alpes echt wel de moeite is, da's een heel mooi stukske om uwe reis te beginnen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Aha ge werkt voor 3M ?

We kunnen hier wel enkele van die reflectiekleverbladen gebruiken, kunde ons nie helpe :wink:

Anyway, kan U wel nie helpen maar wens U alvast een leuke én veilige reis en hou ons op de hoogte :!:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Hij heeft loopbaanonderbreking genomen ....
Dus kan hij ons niet helpen voor 3M-tape....

Vergeet vooral uw Euro's niet... want de DuitseMark, en Fransefrank, en gulden, en Peseta zijn alang afgeschaft...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
hewholovestheone

Bericht door hewholovestheone »

en als je in athene komt, laat eens weten of toeristen er ook zonder helm mogen rondrijden ??
veel succes met je reis !
Danny Da Kani

Re: Reis door Europa : advies nodig

Bericht door Danny Da Kani »

ghoorens schreef::

Kan internet ontvangen in buitenland via Vodafone Mobile Internet, zelfs in tentje, dus graag kontakt...
Let op met die vodaphone kaart in het buitenland..
Heb vorige week factuurtje ontvangen voor het ophalen van 2 dossiertjes van onze server..... 642 Euro !!!

1 € per 100 Kb vanuit Nederland !!!!!!!!
Met Eurocall optie 0,5 €..

En nog duurder vanuit sommige andere landen.

Veel plezier op de trip...
ghoorens

Re: Reis door Europa : advies nodig

Bericht door ghoorens »

Danny Da Kani schreef:
ghoorens schreef::

Let op met die vodaphone kaart in het buitenland..
Heb vorige week factuurtje ontvangen voor het ophalen van 2 dossiertjes van onze server..... 642 Euro !!!

1 € per 100 Kb vanuit Nederland !!!!!!!!
Met Eurocall optie 0,5 €..

En nog duurder vanuit sommige andere landen.

Veel plezier op de trip...
ghoorens

Vodafone kaart internet buitenland

Bericht door ghoorens »

Ello,

Vodafone lijkt inderdaad zeer duur. Mij hebben ze aangeraden een "Roaming abonnement" te nemen voor het buitenland, ttz 75€ + btw. Hiermee mag ik 100Mb data downloaden per maand, dus voor courant gebruik van email lijkt mij dat correct. Via Internet Explorer kan je ook "de beeldjes" uitschakelen zodat je enkel de bruto informatie (txt telefoonnrs...) te zien krijgt.

grtz
Big Mike
Contacteer:

Bericht door Big Mike »

Hallo Geraldinho

Wat betreft de geasfalteerde passen ten zuiden van Lac Leman kan je vanaf hier een verslag van mij lezen uit 93 (R1100RS).
Voor mijn onverharde belevenissen in dezelfde regionen kan je hier terecht voor een verslag van 2001
of hier voor dezelfde routes in 2003.

Mijn verslag van 2002 is niet helemaal relevant want in augustus is alle sneeuw die je in mei en juni nog kan tegenkomen weggesmolten!

Heb aubrespectvoor de omgeving en andere bezoekers aan deze unieke streek!
Succes.
M.
Laatst gewijzigd door Big Mike op 19 mei 2006, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen foto's in de onderschriften aub. Hou het leesbaar.
danielGS

Bericht door danielGS »

Dat zijn 90 onderbroeken :shock: waar ga je dat steken ? :lol:

Ik wens je veel plezier en veilige kilometers en nadien een mooi verslag
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Mario GS

Bericht door Mario GS »

Geraldhino,

Whaaaaaaaaaaw,
Had ik maar verlof, ik zou.....
Ge hebt groot gelijk.
We wachten al op je postings.
Succes.
Mario
JohanGS

Bericht door JohanGS »

In je andere topic vroeg je om een site met pass info hee.
Awel ik heb deze site gebruikt vorig jaar http://www.alpineroads.com
En die klopte redelijk goed.

Veel succes en amuzeer je een beetjen hee :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
ghoorens

Bericht door ghoorens »

D-3: het begint serieus te kriebelen, bagage ongeveer klaar, wel een beetje overlast, maar 't is dan ook nie voor 6 dagen hé. Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Heb al veel opgestoken van diverste tips en adviezen. Morgen wordt mijn GPS Tracker geplaatst...

Via AS Adventure heb ik van die ongelooflijk wijze "opbergzakken" gevonden, die echt werken. Ik gebruik zeer veel elastieken om plaats te sparen. De compressie-zak (niet die andere :roll: ) werkt zeer goed, ga die gebruiken om bv. natte handdoeken, zwembroek (ja jongens, na duik in de Middelandse Zee) op te bergen tot volgende stop.

Heb ook zo'n multi-tool "Leatherman" meegenomen, knap hoe dat ding in elkaar steekt, alles drop en draan...

Zal sowieso vering op "hard" moeten zetten met gewicht dak meesleur, gelijk een kameel...

BM Center deelt mij mee dat voor Marokko (waar Unleaded moeilijk verkrijgbaar lijkt te zijn) er geen probleem is, want dat de R1200GS zich automatisch aanpast, enkel niet "vol-gas" geven luidt het advies van de dealer...

OK moet door groeten en tot vanavond...

G
Smetten

Bericht door Smetten »

Heb in de zomer 2005 meer dan 3000km door Marokko getoerd met mijn YAMAHA XJR 1300 SP, (ondertussen verkocht en heden in blijde verwachting van een 1200GS, zo ben ik op julli!e forum beland) nergens problemen ondervonden met motor voor wat de benzine betreft.
Ik zie dat U Agadir en Marrakech aandoet.
Tip!! Rij van Agadir naar Marrakech via TIZI-N-TEST pas en ASNI, is N10 en dan R203 tot Marrakech, meer dan de moeite waard.

Voor wat Griekenland betreft, ben er in 2002 geweest. Enige wat er tegenviel was kwaliteit van het asfalt, goede wegen, maar door het vele marmersteenslag in asfalt verwerkt, HEEL WAT MINDER GRIP voor de banden dan op vb de franse en spaanse wegen.

Alvast een goede reis gewenst :wink:
Zelden thuis
Smetten

Bericht door Smetten »

Heb in de zomer 2005 meer dan 3000km door Marokko getoerd met mijn YAMAHA XJR 1300 SP, (ondertussen verkocht en heden in blijde verwachting van een 1200GS, zo ben ik op julli!e forum beland) nergens problemen ondervonden met motor voor wat de benzine betreft.
Ik zie dat U Agadir en Marakech aandoet.
Tip!! Rij van Agadir naar Marakech via TIZI-N-TEST pas en ASNI meer dan de moeite waard.

Voor wat Griekenland betreft, ben er in 2002 geweest. Enige wat er tegenviel was kwaliteit van het asfalt, goede wegen, maar door het vele marmersteenslag in asfalt verwerkt, HEEL WAT MINDER GRIP voor de banden dan op vb de franse en spaanse wegen.

Alvast een goede reis gewenst :wink:
Zelden thuis
ghoorens

KLEIN DRAMA VOOR MIJ

Bericht door ghoorens »

Beste vrienden,

Met krop in keel volgend berichtje vanuit ... AZ Brugge ziekenhuis. Ik lig hier te wachten op mijn operatie. Gisteravond in de binnenstad van Brugge moeten remmen voor auto bij snelheid van 40 km/u, uitgeweken en voorwiel tegen borduur gezet.

Gevolg: Onder valbeugel terecht gekomen, en meervoudige breuk van rechterbeen net boven enkel (Fibia en Tibula gebroken). Straks plaatst de Doc een plaat en wat bouten.

Gevaarlijk: na het installeren van de audio speakertjess om mijn Garmin te horen, even niet opgelet (en het gaat rap hoor) want de kabel heeft belet dat mijn helm volledig sloot. En dus is mijn helm opgengesprongen, kin ondertussen genaaid, neus wellicht ook gebroken, en 2 tanden uit de voormond. Zo zie je maar hoe rap het gaat...

Zit hier op mijn kamer met mijn Vodafone-kaart waardoor ik toch verder kontakt kan houden, maar moraal op ZERO. Ganse maand voorbereiding naar de K..., alle boekingen afblazen en kans op unieke uitstap is kapot.

Diagnose: 2 maanden krukken en niet steunen, gevolgd door 4 maanden bijkomende revalidatie. Goodbye loopbaanonderbreking

Ik laat jullie morgen meer weten, want pijn wordt terug hevig, ze mogen beginnen komen.
Wally

Bericht door Wally »

Verdorie man, is dat pech hebben!
Ik krijg het er zelf moeilijk van als ik je relaas lees.
Wat moet een mens gedaan hebben om zoveel tegenslag te verdienen!
Ik wens je veel sterkte tijdens de operatie, en een snel beterschap nadien. Hopelijk velies je de moed niet om opnieuw op de motor te stappen, want je weet : uitstel is geen afstel! Hou je reisvoorbereiding maar goed bij, ze komt zeker nog van pas.
Hou de moed erin!

Wally
Leven is het meervoud van lef!
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

En ik maar denken dat ik soms pech heb ...
verdoemme man, sterkte en een spoedig herstel
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Iron Gonzo

Re: KLEIN DRAMA VOOR MIJ

Bericht door Iron Gonzo »

Geraldinho schreef:Beste vrienden,

Met krop in keel volgend berichtje vanuit ... AZ Brugge ziekenhuis. Ik lig hier te wachten op mijn operatie. Gisteravond in de binnenstad van Brugge moeten remmen voor auto bij snelheid van 40 km/u, uitgeweken en voorwiel tegen borduur gezet.

Gevolg: Onder valbeugel terecht gekomen, en meervoudige breuk van rechterbeen net boven enkel (Fibia en Tibula gebroken). Straks plaatst de Doc een plaat en wat bouten.

Gevaarlijk: na het installeren van de audio speakertjess om mijn Garmin te horen, even niet opgelet (en het gaat rap hoor) want de kabel heeft belet dat mijn helm volledig sloot. En dus is mijn helm opgengesprongen, kin ondertussen genaaid, neus wellicht ook gebroken, en 2 tanden uit de voormond. Zo zie je maar hoe rap het gaat...

Zit hier op mijn kamer met mijn Vodafone-kaart waardoor ik toch verder kontakt kan houden, maar moraal op ZERO. Ganse maand voorbereiding naar de K..., alle boekingen afblazen en kans op unieke uitstap is kapot.

Diagnose: 2 maanden krukken en niet steunen, gevolgd door 4 maanden bijkomende revalidatie. Goodbye loopbaanonderbreking

Ik laat jullie morgen meer weten, want pijn wordt terug hevig, ze mogen beginnen komen.
veel sterkte gewenst en het is inderdaad kl*te dat je dit nu moet tegenkomen.
hier wordt nogmaals eens aangeduid hoe gevaarlijk helmen zijn met opklapbaar kinstuk
spoedig herstel gewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
danielGS

Bericht door danielGS »

Tedju Geert ,

:shock: Das slecht nieuws .

Laat u goed verzorgen , misschien ben je al terug op de been na vier maanden en dan kan je nog een ritje maken van twee maanden :wink:

ps ik heb er zaterdag ook naast gelegen maar zonder lichamelijke averij
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Mr T

Bericht door Mr T »

:shock: Verdorie...da's wel érg veel pech hebben. Bon, je val had nog erger kunnen aflopen moet je maar denken. En tijd voor die trip heb je nog de rest van je leven hé :)
Veel beterschap gewenst, en hou de moed erin! Binnen enkele maanden kan je terug rijden!

Groet,

T
LucVB

Bericht door LucVB »

Als het je kan troosten , je bent niet alleen. Ik moest nu normaal in Portugal zitten maar ben geveld door een zwaar acuut sinusit . Wordt morgen geopereerd. We houden de moed er in Geraldino en hopen dat we onze reisplannen volgend jaar wel kunnen uitvoeren. En verder een vlugge en voorspoedige genezing toegewenst
Danny Da Kani

Bericht door Danny Da Kani »

F*ck man !!!
Over slechte timing gesproken...

Misschien kan dit helpen...

Bestel met je vodaphone kaart 3 ton fijn woestijnzand,
Te leveren in de gang van het OK,
Zet je tentje op in de gang,
trek de verpleegsters een djellabah aan,
Zet de radio keiluid op radio Abujaja
Draai de verwarming op 35°...

en geniet van het moment...

Veel sterkte toegewenst man !!
En denk steeds...
Het kon erger !

Keep up !!
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Het kon slechter, je had hetzelfde ook in Marokko kunnen tegenkomen.....
Ik gebruik dat oortje niet in de helm, leidt veel te veel af, en de info op scherm is meer dan voldoende.
Veel beterschap gewenst.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jakke

Bericht door jakke »

Da's inderdaad slecht nieuws.
Een spoedig herstel gewenst Geert.
Het is een magere troost, maar er komen ongetwijfelt betere tijden.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie