BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Haggy
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:11
Locatie: Mol

BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Bericht door Haggy »

Hallo,
Ik ben sinds 1 week trotse eigenaar van een nieuwe BMWR1250 RT (2021).
Alles is gewoon perfect aan deze motor, met uitzondering van de koppeling met mijn Schuberth SRC-System Pro systeem van de Schuberth C3Pro helm.
Koppelen van de helm met de motor gaat zeer vlot, maar ik krijg slechts zelden de navigatie stem te horen of muziek van spotify.
Soms functioneert het wel, en andere keren niet, zonder dat ik een analyse kan maken van een mogelijke oorzaak.
Heeft er iemand dezelfde ervaring of een tip?
:bshelp:

Met vriendelijke groet,
Bart
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Bericht door Keke »

Beste Shaggy,

Ik vermoed dat de Bluetooth-protocollen van uw SRC niet oké zijn voor het nieuwe TFT. Ikzelf, had dit ook voor in 2018 op mijn GS met TFT. Hier kon ik toen geen telefoontjes mee doen. Hoorde andere partij maar mijn micro werkte niet.
Heb op mijn C3 pro een Sena SC-10U ingebouwd, is net iets anders als de kraag maar deze werkt wel perfect.

Althans veel rij-plezier met uw nieuwe bolide.

Mvg,
GS-Keke
dirkie996
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 13:38
Woonplaats: Kortrijk

Re: BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Bericht door dirkie996 »

Misschien 'n raar vraagje, maar heeft uw RT al de fabrieksupdate gekregen bij levering? Bij mij moet die update nog gebeuren, omdat bij levering die nog niet beschikbaar was.Telefonie werkt perfect bij mij.
Navigatie meldingen krijg ik ook niet door en de radio hoor ik, maar niet zoals 't zou moeten zijn. Bij mij gaat 't over 'n BMW syteem 7 carbon helm, met BMW connectie. Ook zijn er nog enkele issues met de navigatie, bij mij. Hopelijk geraakt alles opgelost met de update.
Haggy
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:11
Locatie: Mol

Re: BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Bericht door Haggy »

Update zou gedaan zijn. Momenteel software versie 011_007_035 geïnstalleerd op motor.
Momenteel heb ik een methode gevonden waardoor het een stuk beter is, maar niet perfect. Volgens technieker bij BMW is probleem te wijten aan de leeftijd van de helm (5 1/2) jaar, met een verouderde bluetooth versie.
Belangrijk om enkel de motor te koppelen met de helm, en de GSM niet te koppelen.
dirkie996
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 13:38
Woonplaats: Kortrijk

Re: BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Bericht door dirkie996 »

Haggy schreef: 04 apr 2021, 15:08 Update zou gedaan zijn. Momenteel software versie 011_007_035 geïnstalleerd op motor.
Momenteel heb ik een methode gevonden waardoor het een stuk beter is, maar niet perfect. Volgens technieker bij BMW is probleem te wijten aan de leeftijd van de helm (5 1/2) jaar, met een verouderde bluetooth versie.
Belangrijk om enkel de motor te koppelen met de helm, en de GSM niet te koppelen.
U hebt inderdaad de laatste software versie staan. Maar als je enkel de helm aan de motor koppelt, hoe werk je dan met de navigatie van de BMW connected app ? Daarvoor moet uw telefoon toch met de motor verbonden zijn?
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: BMWR1250 RT (2021) met Schuberth SRC-System Pro

Bericht door st1100 »

Haggy schreef:.....Belangrijk om enkel de motor te koppelen met de helm, en de GSM niet te koppelen.
Dat moet dus zijn .... en de gsm niet te koppelen met de helm , enkel met de motor.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Plaats reactie