bougiesleutel RT
Moderator: GVN
bougiesleutel RT
Waar vind ik een LANGE sleutel om de bougies van mijn 850 RT te vervangen? En welke maat is het dan precies?
-
Synchro Bob
- Contacteer:
het valt het me elke keer weer op hoeveel troep er rond het bougiegat
zit omdat door de cilinderkop een gat loopt van net naast de uitlaat tot achter , best is om uit te blazen met lucht voor je begint te sleutelen
maar als je dan eerst de bougiekop niet los krijgt blaas je alle troep niet weg !!
bij het kleppen regelen verleden vrijdag bij mijn r1150r twin spark
kreeg ik de bougiekoppen bovenaan de cilinders weeral niet los met de bijgeleverde trekker , net zoals 10000 km geleden
alleen bij het naar buiten trekken van de kleppendeksels komen ze los
lukt dat bij jullie wel met de originele bougiekoptrekker of hoe doen jullie dat ??
zit omdat door de cilinderkop een gat loopt van net naast de uitlaat tot achter , best is om uit te blazen met lucht voor je begint te sleutelen
maar als je dan eerst de bougiekop niet los krijgt blaas je alle troep niet weg !!
bij het kleppen regelen verleden vrijdag bij mijn r1150r twin spark
kreeg ik de bougiekoppen bovenaan de cilinders weeral niet los met de bijgeleverde trekker , net zoals 10000 km geleden
alleen bij het naar buiten trekken van de kleppendeksels komen ze los
lukt dat bij jullie wel met de originele bougiekoptrekker of hoe doen jullie dat ??
-
Francis
- Contacteer:
Boordgereedschap
Bougiekoptrekker
Onder de zitjes zit een opgerold plastiek zakske bij mij met een ijzerdraadje, een (heel klein) plastiek oliedopsleutelke en een kleine bussleutel... thats it
De rest zal bijkopen zijn alst nodig blijkt

Bougiekoptrekker
Onder de zitjes zit een opgerold plastiek zakske bij mij met een ijzerdraadje, een (heel klein) plastiek oliedopsleutelke en een kleine bussleutel... thats it
De rest zal bijkopen zijn alst nodig blijkt
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
is jouw motor een tweedehands?
dan heeft de vorige eigenaar zeker de gereedschapsset geplunderd voor de verkoop !
bij mij zit een redelijk uitgebreide set - weliswaar niet meer zoals bij de K-serie - maar toch
heb die zelf nog aangevuld met enkele sleutels, imbus en torx
de bougiekoptrekker is een zwart plastieken ding en zou er zeker ook bij jou moeten bijzitten !
dan heeft de vorige eigenaar zeker de gereedschapsset geplunderd voor de verkoop !
bij mij zit een redelijk uitgebreide set - weliswaar niet meer zoals bij de K-serie - maar toch
heb die zelf nog aangevuld met enkele sleutels, imbus en torx
de bougiekoptrekker is een zwart plastieken ding en zou er zeker ook bij jou moeten bijzitten !
-
Francis
- Contacteer:
Tweedehands
Bij lange niet, nieuw gekochte R12RT ...
als da klein zwart plastiek dingske nen trekker is ... dan mag er wel iemand me tonen hoe da ge da moet gebruiken zenne
Tenige waar dat ik het voor gebruik is om de oliestop los te krijgen ....

Bij lange niet, nieuw gekochte R12RT ...
als da klein zwart plastiek dingske nen trekker is ... dan mag er wel iemand me tonen hoe da ge da moet gebruiken zenne
Tenige waar dat ik het voor gebruik is om de oliestop los te krijgen ....
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Bij de monospark, geen probleem. Bij de twin-spark is het inderdaad kantje boord. De trekker heeft de neiging los te schieten. Ik raad aan om door het oog van de trekker de stang van de bougiesleutel te steken en met beide handen aan die stang te trekken. Dat lukt altijd.TOERBAARD schreef:wie krijgt zijn bougiekoppen los met de bijgeleverde trekker
want mij lukt dat dus niet !
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74