K100 - 720.000 km !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Zwerten
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2004, 19:12
Contacteer:

K100 - 720.000 km !

Bericht door Zwerten »

Gisteren 04/12 kwamen we een BMW K100 tegen op de dijken in de buurt van Ingen (NL). Ik wou jullie deze foto's niet onhouden ....

AfbeeldingAfbeelding

Proficiat aan Alex.
... Als er maar 2 wielen onderstaan ....
Eric
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:48
Locatie: Reet / Prov: Antwerpen

Bericht door Eric »

de vraag is, wat is er allemaal vervangen,als het zich beperkt tot normaal onderhoud dan is dit een dikke proficiat waard
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Dat is de motor van Alex Loeff waarover in dit Forum vaker geschreven is.
Een K100RT nog steeds bij de eerste eigenaar :D
In het oude Forum heeft twee keer een overzicht gestaan van alles dat vervangen is.
Bij wijze van stunt heeeft de importeur bij 250.000 km de motor geheel uit elkaar gehaald om de onderdelen op toleranties te testen. Een revisie zonder noodzaak.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

das ne goeie klant voor de bandenmarchand ! :lol: :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

STX1300, uw Avatar is niet echt gebruiksvriendelijk op dit BMW Forum, of is het om de (nog te overtuigen) toekomstige aankopers van een R1200RT wat zand in de ogen te gooien. :?
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Welnee, als je tussen de 2 moet kiezen en je kiest voor de RT ben je toch niet te overtuigen, daar helpt geen ratio aan :roll: :twisted:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ik moet niet kiezen, mijn mening staat vast : het wordt den 1200RT in 2006. Toedeloe Stoffel
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Dat zeg ik, de ratio is verloren :D Maare serieus: ik snap niet dat mensen kiezen voor iets waar ze nog niet mee gereden hebben, stel nu dat het helemaal nix is? :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Zwerten
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2004, 19:12
Contacteer:

Bericht door Zwerten »

Stoffel schreef:STX1300, uw Avatar is niet echt gebruiksvriendelijk op dit BMW Forum, of is het om de (nog te overtuigen) toekomstige aankopers van een R1200RT wat zand in de ogen te gooien. :?
Avatar ? Ik gebruik op de diverse fora steeds dezelfde Avatar, Volgens mij doet het mer waarmee je rijdt er niet toe, het motorgevoel is het belangrijkste. Momenteel rijd ik met een ST1300 , misschien volgend jaar wat anders ?
In elk geval, der staan op de site ook enkele GPS routes die ook effektief gereden zijn, misschien dat enkele erin geintresseerd zijn.
... Als er maar 2 wielen onderstaan ....
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

Stoffel schreef:STX1300, uw Avatar is niet echt gebruiksvriendelijk op dit BMW Forum, of is het om de (nog te overtuigen) toekomstige aankopers van een R1200RT wat zand in de ogen te gooien. :?
een beetje ruimdenkendheid kan nooit kwaad, hoor Stoffel. we kunnen er wel tegen.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
frank
Berichten: 184
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:29

Bericht door frank »

720 000 km met een K100 is mogelijk heb dat nogal gelezen op de site van "flyingbrick".
En dat ge daar eens "iets" aan moet vervangen da's normaal.
Nog maar eens het bewijs dat de BMW-K-blokken onverslijtbaar zijn als ge ze maar goed onderhoud.
Niet iedereen heeft de €uro's om een nieuwe 1200RT te kopen daarom doe ik mijne (hoed) helm af voor zo'n motard die "blijft" rijden met z'n K.
Plaats reactie