ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Paulus72
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2016, 15:28
Woonplaats: Zonnebeke
Locatie: West-Vlaanderen

ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Paulus72 »

Hallo,
ik sta op het punt om een GS Adventure te kopen van 2015-2016.
vandaag ben ik gaan kijken naar een voertuig die ingevoerd is uit Engeland bij een niet erkende BMW verkoper.
Is dit betrouwbaar of zijn er zaken waar ik speciaal moet op letten?
Ik vond dat de achter remblokken serieus geoxideerd waren.
Verder was wat vuil vast te stellen aan binnenkant van de kilometerteller en de batterij was leeg.
Graag jullie feedback aub?
Greetz!
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Danny »

Kan allemaal en hoeft niks bijzonders voor te stellen...
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door DieterS »

Moet die koplamp ook niet aangepast worden?
Is de prijs zo interessant om er eentje in te voeren of een ingevoerde te nemen of is het aanbod klein?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Danny »

Die koplamp valt wel mee al zou ik dit vragen aan de verkoper. Ook de tellerschijven kan je vervangen.

Er rijden tientallen, allicht wel honderden ex UK motoren op onze wegen. Uiteindelijk zijn alle BMW's ingevoerd.

Neem iemand met kennis van zake mee om de motor te bekijken, rijden en analyse te maken.
Paulus72
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2016, 15:28
Woonplaats: Zonnebeke
Locatie: West-Vlaanderen

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Paulus72 »

Het aanbod is zeker groot genoeg, maar als je ziet hoe bepaalde voertuigen geprijsd staan zijn er toch een aantal die gevoel voor realiteit aan het verliezen zijn.
En zeker de voertuigen met weinig km's.
Die blijven allemaal maar staan op 2dehands en Autoscoot24.
Dan zie je na verloop van tijd dat ze systematisch een prijsdaling doen en zeker met het einde van het jaar in zicht!
S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door S. »

Regel nummer 1: als het te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook
Regel nummer 2: neem iemand mee met verstand van zaken - al dan niet betalend - en geef dit ook vooraf aan.
Regel nummer 3: aanvaard vooraf dat je eigenlijk géén idee hebt van de historiek en aanvaard het bijhorende risico. Misschien doe je werelddeal, misschien koop je een kat in en zak. Beiden zijn ideale onderwerpen voor een gesprek aan de toog achteraf.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door ®win »

Paulus72 schreef:[...]
Ik vond dat de achter remblokken serieus geoxideerd waren.
Verder was wat vuil vast te stellen aan binnenkant van de kilometerteller [...]

Waterschade????
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door aantzeetje »

vraag gewoon de historiek op ahv het chassisnummer bij de dealer of bij diegene waar deze te koop staat
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Paulus72
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2016, 15:28
Woonplaats: Zonnebeke
Locatie: West-Vlaanderen

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Paulus72 »

aantzeetje schreef:vraag gewoon de historiek op ahv het chassisnummer bij de dealer of bij diegene waar deze te koop staat
Dan vraag ik me af de dealer effectief alle informatie gaat verschaffen moest er iets verkeerd aan zijn, dan brengt hij zin eigen klant toch in diskrediet?
Waardoor het voertuig niet verkocht geraakt.
Ik denk dat eigenaars niet te rap hun chassisnummer doorgeven uit veiligheidsredenen?
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door aantzeetje »

eigenaars hebben facturen. En als ze slim zijn ook "nul" facturen, allez ikke toch, van werkzaamheden die in garantie vervangen zijn. De dealer geeft die niet graag maar je moet ze gewoon eisen ook al staan ze in het systeem als ze het niet "vergeten" zijn. En als de eigenaar zijn chassisnummer niet wil doorgeven, laat hem dan alle info opvragen. Als er iets aan de motor schort, dan weet je nu al dat je die info niet gaat krijgen. Je bent gaan kijken, waarom heb je dan het chassisnummer niet genoteerd?
Maar als ik je post zo nog eens nalees... Ingevoerd door "derden" staat tellers, achterremklauw en dat zijn maar de dingen die je ziet. Of je laat die staan, of je doet een belachelijk laag bod omdat je geen enkele historie kent of je zet in het verkoopscontract dat de motor door een erkende bmw dealer nagekeken dient te worden (al dan niet voor verkoop) en dat alle kosten inclusief uurloon door de verkoper dient betaald te worden. Maw, laat die gewoon staan en kijk uit naar iets anders.

De meeste "jonge occasies" die hier de revue passeren zijn afschrijfmoto's. Behalve de veel te hoge vraagprijs hebben die hoogstwaarschijnlijk ook het hele jaar door gereden. Ik moet geen pekelfiets, ondanks dat hij met ik weet niet wat is ingespoten geweest ter bescherming.

Kijk eens rond op mobile.de en zoek naar een vorfürfahrzeug (een demo van bmw die op de testbank bij bmw gerodeerd werd). Jong, weinig kms en pakweg 30% goedkoper dan hier in België.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Danny »

Beetje kort door de bocht allemaal, chassis nummer, facturen, geen pekel...

Liever ene zonder facturen en een tikkel oxidatie dan ene waar 3 jaar in de zomer mee gevlamd is door ne waanzinnige want dat is het andere uiterste.

Wat werkt is ok of hersteld en is dat keurig gedaan dan is er toch geen probleem, terugroepacties, garantie herstellingen je kan er niet onderuit bij een tweedehands.

Je mag gezond wantrouwig zijn maar als je de lat hoog legt is de prijs evenredig.

Als je denkt dat Duitsland place to be is voor motoren kan je wel eens flink bedrogen uitkomen. Ik volg daar ook diverse sites en net als overal moet je op je hoede zijn maar ook niet paranoia.
Eddy Hooyberghs
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2021, 12:27
Woonplaats: Herselt3

Re: ervaringen ingevoerde R1200GS Adventures

Bericht door Eddy Hooyberghs »

Als deze motor een ledkoplamp heeft valt de prijs niet mee om deze te vervangen🙁
Plaats reactie