Denemarken & Zweden

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Denemarken & Zweden

Bericht door de Ron »

Hallo iedereen,
ik heb al wel een stukje van Europa gezien, doch was nog niet in Denemarken en Zweden. Heeft er iemand info over. Ik wilde er een week op uit trekken einde mei, begin juni. Is dit al een redelijke periode qua temperatuur om er naar toe te rijden ? Wat kan je vinden aan overnachtingen, is het er duur, enz...
Dank bij voorbaat voor de tips !!!
groeten en toffe feestdagen aan allen !!!
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Ik ben in 2002 naar Denemarken geweest.
Het is daar zeer mooi.
We hadden een challet gehuurd in Kvie aan een meer via novasol.( http://www.novasol.nl/ )
vandaar uit hebben we bijna heel denemarken verkend.
S'morgens vroeg der uit om s'avonds laat moe maar voldaan terug in ons gezellig challet te zitten;
Wat prijzen betrefd kan je het vergelijken met hier +10%.
Alcohol is duuuuuuur.
Bezienswaardigheden heb je genoeg in denemarken
http://www.visitdenmark.com/portal/View ... 2dbf9d6a1e
daar vind je veel info.
groetjes en goeie keuze voor een reis te plannen.
het moet niet altijd het zuiden zijn.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
@R100R
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 okt 2004, 10:54
Locatie: parkstad (nl)

Bericht door @R100R »

Hey "de ron"

ik zelf ga al jaren naar den/zwe toffe landen om te rijden, in Denemarken zou ik zeker 'ns de "Magrietroute" rijden dat is een toeristische B-weg door Denemarken .
In Zweden heb je de wegen voor je alleen ( wat 'n feest :D ) zeker het meren gebied gaan rijden in dit land rij je "lang" maar "niet veel" meestal is 90km/u max hou dit goed in de gaten +/- 20km te hard en je bent zo'n 300€ armer :shock: .
Zeker opletten met grootwild dan bedoel ik ook grootwild je zult maar 'n "moose" aanrijden :shock: .
Ook bestaat er in deze landen "een ongeschreven wet" dat men elkaar op dezelfde weghelft inhaald (dit is geen vorm van agressie) :lol:
dus ook motorrijders gaan iets naar rechts om een auto te laten passeren
Gezien je mei/juni gaat zijn op veel campings hutten beschikbaar als alternatief voor een tent, kweet niet of je alleen of met een groep gaat :)
Dus zeker doen deze landen "er is immers meer dan de dolomieten " :lol:
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

1) de periode is ideaal: alle hutten onderweg beschikbaar. die zijn zeker goedkoper dan gevreesd.
2) heb dit jaar een deel van de "margrietenroute" gereden op weg naar de ferry, is een rustige, mooie fietstocht 8)
3) zweden is heel groot voor 1 week.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

Wreed bedankt voor de info, indien nog iemand tips heeft, laat maar komen !! :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

Mannen, hier ben ik weer, kan er wat meer uitleg gegeven worden over deze "margrietenroute" ?
bedankt !
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
@R100R
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 okt 2004, 10:54
Locatie: parkstad (nl)

Bericht door @R100R »

de Ron schreef:Mannen, hier ben ik weer, kan er wat meer uitleg gegeven worden over deze "margrietenroute" ?
bedankt !
Ronny
http://home.tiscali.be/patrik.pectoor/d ... n.htm#_top

http://www.zimmerfrei.nl/reisgidsen.htm
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
Plaats reactie