Navigator IV valt uit bij loading maps.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Hoi allemaal,
Tot mijn grote tevredenheid heb ik al vele jaren geniet gehad van de Nav IV (zumo 660). Sinds eergisteren valt hij telkens uit als ik hem opstart. Ik van mening dat de batterij aan het eind (2012) van haar latijn zou gekomen zijn. Dus ik een nieuwe besteld die keurig de dag erop geleverd is. Nieuwe batterij erin en opladen in de autolader. Makkelijkste manier op dit moment. Gps start zonder problemen terug op en er kwam op dat de batterij aan het opladen was. Na 4u laden haalde ik de gps uit de houder en die starte netjes terug op. Opgelost, d8 ik.
Ik wou wat routes wissen die ik niet direct meer nodig had en na een vijftal minuten stopt het toestel er terug mee. Opnieuw valt het uit op het moment dat er “loading maps” verschijnt. Overal lees ik over een “soft reset” door een vinger op de rechter onderhoek van het scherm te plaatsen te plaatsen tijdens het opstarten, maar helaas lukt dit echt niet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Iemand een idee?
Woensdag ben ik nog een verkenningston voor onze club gaan rijden en was er niks aan de hand. De track van die dag het ik tijdens het opladen nog in een route kunnen omzetten in de gps. Ik hoop dat die is weggeschreven op de sd kaart. Anders is dat ritje voor niks geweest.

Grtz, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Woensdag was geen verkenningston, maar rit. Spellingfoutje. :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jantje beton »

heb er nog eentje liggen mag weg tegen snoep prijsje 50 € +verzendings kosten

je kan mij altijd bellen 0486228866

Grtjs Jantje
BEN WEER EENS ONLINE
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Dat is heel vriendelijk van U Jantje!
Maar daarmee is het probleem nog niet opgelost natuurlijk.
Als het toestel nog eens in gang schiet wil ik zelf een hard reset doen. Het liefst zou ik hem in de eerste plaats terug aan de praat krijgen. Indien er echt geen andere oplossing is dan zien we verder.
Grtz, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Heb je het op deze manier geprobeerd: https://www.mrgps.nl/kennis/hard-reset- ... 0-550-660/
Let ook op de nogal achteloze vermelding in het begin van het filmpje om de reset toe te passen nadat je het toestel hebt opgeruimd.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Ja hoor, al tot vervelens toe geprobeerd. Helaas geraak ik niet verder dan “loading maps” en dan valt hij uit.
Op den duur mijn vinger al overal op het scherm geplaatst.
Zelfs al geprobeerd om aan-/uitknop ingedrukt te houden voor een aantal seconden. Geen resultaat.
Trouwens een rare manier van resetten. Je zou denken dat er ergens een pinnetje zou zijn waar je op kan drukken om dit te verwezenlijken. Wat ook vreemd is dat de routes (die ik altijd op de micro sd zet) ook van het kaartje verdwenen zijn. Vreemde bokkensprongen. :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door willy »

Heb je het toestel nu terug aan een lader aangesloten?
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Inderdaad!
Weer op alle verschillende manieren aangesloten, maar geen resultaat.
Ook een mail naar Waypoint bracht geen oplossing.
De laatste, werkende, keer vroeg ik de tracks op en kreeg de melding dat die allemaal van 2001 waren. Toen bestond de 660 nog niet eens. Ook zijn nu plots alle routes van de micro sd card verdwenen. Vreemde situatie.
Temeer omdat ik aan een route voor onze club bezig was heb ik een nieuwe Zumo XT gekocht.
Ik geef de 660 nog niet op, maar het geeft mij niet veel vertrouwen op korte termijn. En zo sta ik nog eens in het nieuw. Moest er toch een oplossing uit de bus komen of aangeboden worden, dan post ik dat hier zeker terug.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door willy »

jakke schreef: 24 jul 2021, 15:36 Inderdaad!
Waarmee dus zo goed als uitgesloten is dat de nieuwe batterij slecht is.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door aantzeetje »

ziet de pc hem nog? Indien ja, garmin express de firmware layen updaten?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Als de gps niet opstart dan kan de pc hem ook niet vinden.
Hij valt onmiddellijk uit voordat de pc hem kan herkennen.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door Sven 12RT »

Laatst gezien bij m'n pa z'n 660, die leek dezelfde symptomen te hebben.

Klinkt maf, maar volg effe.
Een stuk papier dubbel vouwen en met de punt tussen de rand van de behuizing en het scherm gaan. Helemaal rond.
Hier was het opgelost.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Het blijft maf Sven, want het helpt niet.

Grtz, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door aantzeetje »

Jakke, zit me hier net de bedenking te maken: zit er een SD in je 660? Indien ja, er uit halen. Kan zijn dat er corrupte bestanden op staan die dit veroorzaken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Het kaartje zat er al zeker 4 jaar in en nooit enige aanleiding naar problemen ondervonden. Het was vooral het toestel dat begon te flippen en zelfs alle data van het kaartje heeft gegooid. Nog steeds start het toestel niet op. Omdat ik in tijdnood zat voor een rit die ik organiseer voor onze club heb ik een nieuwe Garmin XT aangeschaft.
Duur ritje, maar ik kon het risico, en de tijd, niet nemen om de 660 eerst te laten nakijken. Ik heb ook niet echt een idee waar ik die moet binnenbrengen voor nazicht.
Ik geeft de 660 zeker nog niet op en kan hem (na mogelijk een herstelling) zelfs nog gebruiken voor ritten met de cabrio. Ik zie wel.

Grtz, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door aantzeetje »

maar daarmee heb je mijn vraag niet beantwoord of je hem opgestart hebt zonder de sd er in?

goed toestel de XT. Er zit wel een bug in als je van de track een route maakt en ergens in de route wil oppikken.
Je moet dus routes rijden en niet vergeten in BC alle vinkjes in de opties - verzenden naar toestel alle vinkjes weg te halen.
Tevens raad ik je aan om in BC 2 motorprofielen aan te maken met de dezelfde te vermijden. Eentje snelste tijd en eentje kortste afstand. Eens je je route gemaakt hebt met een van deze 2 profielen en BC daar als referentie een track hebt laten van maken. Laat je de route herberekenen met het andere profiel en trek je je route gelijk met de track. Ook de andere zumo gebruikers mogen dan gerust hun herberekenen op aan laten staan. Bij afwijking brengt de zumo je dan naar het eerstvolgend via punt. Wel nog je gezond verstand gebruiken natuurlijk. Als je op een T komt en je ziet de route zowel links als rechts, dan doe je het tegenovergestelde van wat de zumo zegt. Zegt deze dat je naar links moet, rij dan naar rechts en omgekeerd. Je zit dan terug op de oorspronkelijke route en vandaar loopt alles dan normal verder.
in tegenstelling tot de 660 kan je alle punten tussen begin en einde op niet afroepen zetten, behalve je way points. Zo zit Truus niet constant in je oren te bleiren.

Veel succes met de XT.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Start ook niet op zonder kaartje!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door aantzeetje »

ik zie dat je je vraag ook op het gps forum gesteld hebt in het 660 deel.
Zoals Jaco zegt, goed de pdf lezen. Kan zijn dat je het eerste deel van de procedure verschillende keren moet herhalen voor je verder kan gaan.
Succes er mee.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Navigator IV valt uit bij loading maps.

Bericht door jakke »

Inderdaad!
Ik zal kortelings nog wel proberen, maar als ik de gcdFile ingeef krijg ik idd de bevestiging dat het om de juiste file gaat. Als ik op de volgende link druk. Krijg ik een foutmelding.
Maar ik geef nog niet op. 😉
Thanks!

Grtz, Jakke. :thumbleft:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie