Achteruit K1600

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
SDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2021, 13:59
Woonplaats: Overijse

Achteruit K1600

Bericht door SDB »

Hallo,

Ik heb een K 1600 GT van 2014.
Een fantastische machine, naar mijn mening, maar ik ben niet van de grootste en het achteruit duwen terwijl ik erop zit en zelfs als ik er naast sta is niet altijd even gemakkelijk. Zeker als het niet volledig vlak is. Een achteruit, zoals op de latere modellen, zou dus meer dan welkom zijn.
Weet iemand of het mogelijk is om dit te laten installeren. Ik heb me laten vertellen dat dit werkt zoals op een Honda Goldwing, dus met een omgekeerd draaiende startmotor.
Zou het dan niet mogelijk zijn om een startmotor van een huidige K1600 op de mijne te installeren samen met de bedieningsknop?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Steve
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: Achteruit K1600

Bericht door ferdi »

weinig reactie hier !
ik heb mijn K1600GTl ook verruild voor een K1600B met een achteruit enkel en alleen om over een achteruitversnelling te beschikken .
en inderdaad dat werkt super .
of je het nadien kan opbouwen weet ik niet , maar contact met een dealer zou je vraag wel opgelost krijgen
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Achteruit K1600

Bericht door Danny »

Ik geloof niet dat je 't kan inbouwen want er is overbrenging nodig naar 't achterwiel en die is er niet gekoppeld vanaf de startmotor zonder in versnelling te staan... en 't ding werkt uit versnelling.
mogelijk zijn oudere versnellingsbakken niet voorzien op deze extra overbrenging en zelfs al kon het dan zou je een rib uit je lijf betalen vrees ik...
Ze hebben immers liever dat je een nieuwe 1600 koopt
Plaats reactie