Cam chain tensioner

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Cam chain tensioner

Bericht door stepkim9700 »

Beste vrienden.

Bij mijn opzoekingen kom ik filmpjes tegen van een upgrade van cam chain tensioner(kettingspanner)
Wachten tot je motor getik hoort is natuurlijk niet aangeraden omwille van schade aan de gleuf begeleider en metaal restjes in de motor met schade tot gevolg.
Na hoeveel km ters wordt er aangeraden om reeds andere te plaatsen.


Grt peter
BMW R850R 1999
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Re: Cam chain tensioner

Bericht door stepkim9700 »

stepkim9700 schreef: 25 jan 2022, 20:04 Beste vrienden.

Bij mijn opzoekingen kom ik filmpjes tegen van een upgrade van cam chain tensioner(kettingspanner)
Wachten tot je motor getik hoort is natuurlijk niet aangeraden omwille van schade aan de gleuf begeleider en metaal restjes in de motor met schade tot gevolg.
Na hoeveel km ters wordt er aangeraden om reeds andere te plaatsen.
Ook is mij opgevallen dat ze altijd de linkse kant tonen(weliswaar zit die ook moeilijker weg dan de rechtse) , maar toch, nog nergens tegen gekomen dat ze het plaatsen van de rechtse laten zien'.


Grt peter
BMW R850R 1999
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Cam chain tensioner

Bericht door Danny »

De kettingspanner is eentje die op druk (zou blijven) het enige irritante aan de oudere is soms een licht gekletter (uitvergroot) bij koude start.
schade veroorzaakt dat zelden en dan nog niks op heel korte termijn, misschien na een paar 100.000km.
De spanner is los bij de dealer verkrijgbaar, gasklephuis ff uit de weg en liefst een (smalle) magneet bij de hand om't onderste deel eruit te halen. ik gok 40 a 50 euro... durf met corona geen enkele prijs nog met zekerheid uit te spreken
Plaats reactie