Kroatië

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Kroatië

Bericht door Bruno »

in juli / augustus staat een reis naar Kroatië op het programma. Routes en info (overnachten, hotel op voorhand reserveren? welke steden/dorpen te bezoeken) zeer welkom. Bedoeling zou zijn om zo dicht mogelijk langs de kustlijn tot Split te geraken en zo terug naar Belgenland. Al wel enkele routes gevonden op internet. Alvast bedankt.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Kroatië

Bericht door aantzeetje »

Mijn ervaring is dat je in juli/augustus en al zeker in het WE die kustweg beter mijdt als de pest. Zit totaal vol met auto's of auto + caravan wandelaars. Als je langs Oostenrijk rijdt kan je ofwel de tunnel naar Slovenië nemen of over de bergpas rijden. Aan die tunnel kan er een hele lange file staan. Dus ook deze mijden als de pest. Hou er ook rekening mee dat het daar dan zo rond de 45°C is. Eigenlijk veel te warm om nog motor te rijden. Vanaf dat je je pot op je hoofd zet begin je de zweten. Mocht het regenen rij dan voorzichtig daar de wegen er dan spekglad kunnen bijliggen. Niet verschieten in de bergen waar de asfalt in de bochten overgaat van glad naar ruw.
Althans zo was het in 2007.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Kroatië

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik ben in 2014 naar de European HOG Rally geweest in Biograd na Moru.
I was wel met de tent,en het was in Juni.
Ik ben via Oostenrijk gereden,door de tunnel,en in Slovenië moet men een snelwegenvignet kopen, dat kan aan de grens.
Ik ben dan via Ljubljana binnendoor naar de Plitvicemeren National Park gereden. Ik zat op een camping( Camping Borje),
en vandaaruit vertrok er elke morgen een bus naar de Plitvicemeren,dus geen gedoe met motorkleding gewoon de bus op,
en s,avonds met de bus terug naar de camping.
Als je camping Borje googlet dan neem je https:// np-plitvicka-jezera.hr ,en dan kom je op de website van de camping, en daar
kan je gaan naar: Plan your visit, en ga naar Hotels and Campsites. Er staat ook veel informatie op over de meren.
Als je binnendoor rijdt via kleine wegen en dorpjes, met je goed oppassen in bochten,wan de locals nemen binnenkant bocht,en
vooral rechter bochten nemen ze met de rechter wielen naast de baan,waar er veel zand in de bocht ligt.
Wat mij ook opviel in de dorpjes, is dat veel huizen er nog staan met kogelgaten er nog in,of grotere gaten,en ze hadden achter dat huis
een nieuw gebouwd,maar dat kapotgeschoten huis lieten ze staan.
De bevolking is wel vriendelijk.
Salu.
Chris.
Plaats reactie