Geen stroom - Navigatie en sigaretten connector

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Areg
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020, 17:20
Woonplaats: Lier

Geen stroom - Navigatie en sigaretten connector

Bericht door Areg »

Beste,

Ik heb R1200GSA uit 2018, zonder enige electrische aanpassingen. Sinds gisteren heb ik geen stroom bij Navigatie en sigaretten connector. Cambus geeft "1" seconde stroom en schakelt uit. Heeft iemand zoiets gehad?

Verstuurd vanaf mijn Nokia XR20 met Tapatalk

st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Geen stroom - Navigatie en sigaretten connector

Bericht door st1100 »

Normaal kan je daar perfect een navi op hangen , m’n tomtom hangt er al jaren op. De max stroom is beperkt zo kan bv een airman niet op een canbus stekker omdat die te veel verbruikt. Ik zou eens nakijken of er geen kortsluiting zit in je bekabeling of omvormer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Geen stroom - Navigatie en sigaretten connector

Bericht door aantzeetje »

Al eens gekeken of er geen kortsluiting of slecht contact in de sigarettenstekker zit? Haal eens die sigarettenstekker van je aansluitkabeltje en sluit de kabel even rechtstreeks aan op de batterij van de motor. Werkt alles naar behoren dan is de aansluitkabel ok en moet je verder zoeken. Terug de sigarettenstekker monteren en kijken of het probleem zich nog voor doet.
Is je gps helemaal opgeladen (minstens 24 uur aan 2A netstroomlader) als je hem aansluit? Kan zijn dat deze te veel stroom trekt en de canbus hierdoor gaat afsluiten. Zeker als je motor nog niet draait als je de sigarettenconnector gebruikt.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Geen stroom - Navigatie en sigaretten connector

Bericht door Danny »

eerst maar eens een meter erop en als die spanning blijft meten dan klopt er iets niet met de spullen die je aansluit...
Plaats reactie