ECU Omex

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Eric Selleslagh
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
Locatie: Willebroek

ECU Omex

Bericht door Eric Selleslagh »

Beste,
Ik ben op zoek naar een bedrijf die een ECU van het merk “Omex”kan veranderen bij een motorfiets. Omex technology is een Engelse fabrikant van auto en motor electronica.
De motor is een “Norton 961 Commando 2018”.
De fabriek van Norton is overgenomen en de nieuwe eigenaar heeft besloten de motoren of dealers van de vorige fabrikant, niet meer te helpen of onderdelen te verkopen.
Mvg,
Eric Selleslagh
0477/811792
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: ECU Omex

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ik veronderstel dat je de vraag ook al bij Omex hebt gesteld? (sales@omextechnology.com of support@omextechnology.com - 0044 (0) 1242 260656)
Eric Selleslagh
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
Locatie: Willebroek

Re: ECU Omex

Bericht door Eric Selleslagh »

Ik heb al verschillende keren naar Omex getelefoneerd, enkele keren heb ik een operator aan de lijn gehad en die probeerde me door te schakelen met iemand van support, zonder resultaat. Ik heb een mail gestuurd naar “Technical support” die na 4 dagen nog niet was beantwoord. Vervolgens nog eens die mail verstuurd, zowel naar sales als support, ook zonder resultaat. Echt hopeloos daar…
In alle geval bedankt om mee te denken!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ECU Omex

Bericht door aantzeetje »

Eigenlijk heb je een bedrijf nodig die aan chip tuning doet (auto en /of motor) en dus ook een dyno testbank hebben voor motoren Guzzisti gaan heel vaak bij Ruud Fredriks in Goes. https://tovami.com/. Je zou het daar eens kunnen vragen. Moeilijkheid gaat zijn of ze met hun beschikbare software de ECU kunnen uitlezen. Als ze dit kunnen dan kan die ook herschreven worden.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Eric Selleslagh
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
Locatie: Willebroek

Re: ECU Omex

Bericht door Eric Selleslagh »

Ik heb contact gehad met Ruud van Tovami, maar ik moet zelf voor een ECU zorgen en dan ziet hij dat wel zitten om deze in te stellen.
Een model dat dit van Omex kan vervangen misschien, daarvoor had ik graag een antwoord gehad van Omex. De instellingen die zijn wel beschikbaar via de vroegere invoerder van Norton, Herman Verboven. Die mens heeft ook al hemel en aarde verzet om mij te helpen. Daar staat de motor trouwens al meer dan een jaar te pronken.
Bij de nieuwe Nortonmotorcycles company hebben ze wel telefonisch gezegd dat de vroegere onderdelen te koop gaan komen op internet.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ECU Omex

Bericht door aantzeetje »

Ik snap het nu even niet meer. Je moet zelf voor een ECU zorgen? Heeft die de geest gegeven of is de reprom stuk, corrupt die er in zit? En over welke serie praat je? 200, 500, 600?

Heb je je vraag al eens bij de https://www.nortonownersclub.org/ neergelegd?

Neem eens contact op met Stuart Bodycote van Motorvated Ltd - 53 Lincoln Avenue - Derby, DE24 8QY - UK. Die kent blijkbaar, na wat opzoekingswerk, alles van en over de 961 Commando. https://www.facebook.com/Motorvated-Ltd-117800646797883
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Eric Selleslagh
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
Locatie: Willebroek

Re: ECU Omex

Bericht door Eric Selleslagh »

Volgens Herman Verboven, de vroegere dealer, en ook een firma in Tilburg, is de ECU stuk. De motor is nieuw aangekocht in Engeland omdat ze in Belgie er niet konden aangeraken. Ik heb er 2 km mee gereden en dan draaide hij niet meer.
Volgens een technieker van Nortonmotorcycles nu, met wie ik telefonisch contact heb gehad, zouden met de tijd de onderdelen te koop komen op internet. De huidige eigenaars nemen geen verantwoordelijkheid op voor deze onderdelen.
De ECU is een ander type dan de Omex 600. De aansluitstekker is anders, maar dat zou wel veranderd kunnen worden met het juiste bedradingsschema.
Overal waar de Omex 600 te koop is, met de juiste stekker, staat het onderdeel in backorder door leveringsproblemen bij Omex.
Ik zal in alle geval contact opnemen met die mens in Engeland. Bedankt voor de tip!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ECU Omex

Bericht door aantzeetje »

Kan ook zijn dat er electronisch blokje voor de ECU geplaatst werd om een euro norm goedkeuring te krijgen. Dit blokje is naar ik gelezen heb ook dikwijls de boosdoener terwijl er niks aan de hand is met de ECU.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ECU Omex

Bericht door aantzeetje »

Een kapotte ECU is meestal te wijten aan spiekspanningen die er op komen. Om dit te vermijden heb ik toen ik mijn MG Quota nog had een transile diode in de voedingsdraad tussen het zekeringskastje en de ECU gezet. Misschien ook eens overwegen als je ECU problemen opgelost zijn. Om je een idee te geven:
https://www.thisoldtractor.com/moto_guz ... ation.html
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie