Start problemen GT 650

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nadinhan18
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022, 10:53
Woonplaats: Zottegem

Start problemen GT 650

Bericht door Nadinhan18 »

Beste,
ik heb een Gt 650 van bouwjaar 2018, gekocht in 2019.
De motor was een directie motor met 9000 km op de teller, ik heb van in het begin problemen met deze scooter...
het eerste jaar is de scooter vier maal getakeld naar de garage met start problemen, eerst zat er vuil in de leidingen, wat ik zeer verdacht vond omdat hij zo weinig km had. Daarna is een module vervangen, dan een relais..kortom het ene probleem na het andere.
Vorig jaar weer start problemen, nu werkt de startmotor wel maar hij slaat niet aan... wat volgens mij duidelijk een benzine toevoer probleem is, toch?Hij is weer vier keer binnen geweest, men vond er eerst niets, in de garage starte de motor wel.
Ik kreeg hem terug, twee weken later, hup weer dezelfde liedje...de laatste keer is hij zes! weken binnen geweest...toen kregen ze hem ook in de garage niet meer aan de praat.
Ze hebben een nieuwe benzine pomp geplaatst en het zou opgelost zijn.
Ik heb hem nu drie weken terug en deze morgen....ja hoor, hetzelfde liedje :-|
Ik heb na een paar keer proberen de benzine tank open gezet en toen sloeg hij meteen aan.
Zou het kunnen dat ik teveel tank? Ik heb wel de gewoonte tot in de hals van de tank bij te vullen...zou het kunnen dat mijn problemen daar van komen, dat de tank vacuüm trekt?
Iemand een idee?

grtjs,

Hans
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Start problemen GT 650

Bericht door WILBIKE »

Heb geen idee, maar in de manual staat vermeld;

"Benzine tot maximaal de onderkant van de vulbuis tanken"

zal wel ergens voor nodig zijn... ?
Lid BMW MC Vlaanderen...
Nadinhan18
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022, 10:53
Woonplaats: Zottegem

Re: Start problemen GT 650

Bericht door Nadinhan18 »

Stel je voor zeg, al die tijd miserie en dat dit het probleem zou zijn....
na dat ik hem vol getankt had ben ik er mee naar't werk gereden, ong: 35km en 's avonds moest ik twee keer starten voor hij aansloeg.
Deze morgen lukte het dus niet en na dat ik de tank opende wel.
het zou zomaar kunnen...volgende tankbeurt iets minder tanken en dan zien we het vanzelf wel.

ik hou jullie zeker op de hoogte,

hans
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Start problemen GT 650

Bericht door aantzeetje »

Op elke tank zit er een ontluchting. Kan goed zijn dat deze bij jouw 650 dus verstopt zit.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Nadinhan18
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022, 10:53
Woonplaats: Zottegem

Re: Start problemen GT 650

Bericht door Nadinhan18 »

Ik heb deze namiddag de tank nagekeken.
In de tankhals zit geen ontluchting, zou het kunnen dat de tank verlucht langs de tankdop??
Misschien een stomme vraag maar dat is toch het hoogste punt?
mijn startprobleem kan natuurlijk ook iets compleet anders zijn, je zou er grijs haar van krijgen (maar dat heb ik al :grin: )
Ik heb vroeger met verschillende motor merken gereden en verschillende types motoren maar dit heb ik nog nooit meegemaakt....

Hans
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Start problemen GT 650

Bericht door st1100 »

Als je nog eens niet kan starten. Even de dop open en dicht doen …. En je weet of dat de oorzaak is of niet.

Ben ooit eens stil gevallen onderweg naar het werk. Op de pechstrook de tankdop open gedaan om te kijken… en toen deed ie het weer. Zo gek is het dus niet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Nadinhan18
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022, 10:53
Woonplaats: Zottegem

Re: Start problemen GT 650

Bericht door Nadinhan18 »

up date...
deze morgen weer geprobeerd...hij start weer niet, ook niet met open dop...het was dus geen vacuüm probleem.
'k heb er vijf keer mee gereden deze keer, ze hadden er een nieuwe benzine pomp in geplaatst, nu zou't opgelost zijn...niet dus!!
Plaats reactie