Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kristof K75
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2022, 20:54
Woonplaats: Mol

Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Bericht door Kristof K75 »

Het waarschuwingslampje van de ABS blijft knipperen samen met het algemeen waarschuwingslampje.
Bij opstart knipperen beide sowieso en na gebruik van voor en achterrem blijven ze permanent branden.
De ABS-unit klikt een aantal keren. So for so good.
Na enkele meters rijden zouden de lampen moeten uitgaan maar dan beginnen ze onmiddellijk terug te knipperen. De ABS- resetknop indrukken helpt niet. Ze blijven knipperen.
Het uitlezen van de ABS-module via de diagnose-stekker geeft geen fout melding: led blijft branden. Als ik een fout veroorzaak zoals bv de ABS-relais verwijderen, dan geeft de module die fout aan door de diagnose led te laten knipperen. Dus de module werkt.
En de ABS werkt wel degelijk!!! Als ik de achterrem dicht gooi, treedt de ABS in werking. Voorrem heb ik niet durven testen.
Geen idee wat dit kan zijn!

Alvast bedankt voor suggesties
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Bericht door Danny »

De ABS knop dient enkel om het knipperen pakweg 10 minuten te stoppen, de rode lampjes gaan dan over op continu en beginnen na pakweg 10 minuten weer te flikkeren om je er aan te herinneren dat je een probleem hebt.
probeer de unit eens effectief te resetten.
uitleesstekker middelste draad aan de massa hangen, abs knop indrukken en ingedrukt houden, contact inschakelen en tel tot pakweg15 ofzo.
Schakel het contact nu uit, knop lossen en draad verwijderen.
motor starten en testen.
verwijder evt je achterlicht en vergewis je ervan dat de lampjes wel degelijk allemaal branden, niet gewoon naar de rode kunststof kijken, de lamp effe demonteren
Kristof K75
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2022, 20:54
Woonplaats: Mol

Re: Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Bericht door Kristof K75 »

Bedankt Danny,

Resetten heb ik al meerdere malen gedaan.
Geen resultaat. Ik heb al expres een fout veroorzaakt ( stekker achter sensor losgemaakt) en dan geeft de uitleesstekker dit correct aan. (Ledje met 1K weerstand aan massa knippert aantal keren)
Na resetten blijft het ledje continu branden. Dus ik ga ervan uit dat reset gelukt is.

Ik heb het verband met de bulb monitor unit ook gelegd en de ampules van achter en remlicht vervangen om zeker te zijn dat ze de juiste wattage zijn. Alle stekker in gespoten met contactspray.

Kan die bulb monitor unit ge- bypassed worden?
Of de ABS-volledig uitschakelen? Zodat enkel de BMU het waarschuwingslampje kan triggeren? ABS-unit loskoppelen en eventueel de twee blauwe relay’s trekken?

Al veel geprobeerd maar zonder succes helaas.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Bericht door Danny »

Uiteindelijk valt alles te bypassen maar ik zou liever het probleem opgelost zien. Ik ga eens ff mijn oude k vraagbaak opengooien en het schema eens terug voor ogen halen
Kristof K75
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2022, 20:54
Woonplaats: Mol

Re: Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Bericht door Kristof K75 »

Bedankt voor je hulp Danny.

Ik zou het bypassen gebruiken om uit te sluiten of het de ABS of de BMU is.
Zeker die ABS wil ik absoluut werkend hebben. Is een must op de moto.
Kristof K75
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2022, 20:54
Woonplaats: Mol

Re: Waarschuwingslampje ABS K75 ‘92 blijft knipperen

Bericht door Kristof K75 »

Vandaag de bulb monitor unit uitgewisseld.
Probleem blijft. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan die unit.
Plaats reactie