ongeval R1150R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Donny
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2022, 14:30
Woonplaats: 9200

ongeval R1150R

Bericht door Donny »

Vorige donderdag ben ik omver gereden met mijn BMW R1150R

Komende woensdag komt er een expert van de verzekering kijken.

Nu ben ik bang dat de expert zal zeggen dat er enkel een afdekkap zal moeten vervangen worden.

Wat misschien wel terecht is want hij is ook niet zo hard gevallen en draait ook nog normaal.

Maar mijn kennis en ervaring schieten hier tekort om te oordelen of er door deze val extra schade binnenin het motorblok kan opgelopen zijn die in een later stadium tot problemen zouden kunnen zorgen .( spelingen , synschronisatie , scheurtjes , ......)

De motor gaat morgen binnen bij BIKE PARTS te zele , hier zal ook de expertise doorgaan waar de verantwoordelijke mij ook zal bijstaan.

Zijn er specifieke dingen die ik nog kan eisen om na te laten kijken ?

Indien jullie tips of ervaringen hebben hoor ik het graag.

foto's in bijlage

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: ongeval R1150R

Bericht door Relax »

Alles wat beschadigd is aan de linkerzijde en ook maar mogelijk te wijten kan zijn aan het ongeval kan op conto van het ongeval geschreven worden.
Technisch ken ik er te weinig van om te weten wat er gaande kan zijn, maar vraag je dealer al eens om de motor grondig te bekijken. Die dingen raken 'inwendig' nog niet zo snel beschadigd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: ongeval R1150R

Bericht door Danny »

Het is niet zo moeilijk eens rond de motor te kruipen en te kijken.
Experts maken meestal een objectief rapport en je kan laten vermelden dat sommige dingen pas na demontage kunnen bekeken worden.
In jou geval lijkt het me slechts een kapot kleppendeksel wat niet weg neemt dat er schade aan de bevestiging van dit deksel kan zijn.
de koffer, deksel/slot/drager/steun en evt scheef achterframe, check de motor op de bok en ga er 5 mr achter staan, kijk of alles nog recht lijkt ten opzichte van het stuur...
de kerel van bike parts kan toch effe je kleppendeksel eraf nemen, duurt 5 minuten en dan weet je gelijk of daarachter alles ok is, overloop met hem voor de expert er is en wees gewoon eerlijk en redelijk dan komen jullie er zeker uit.

investeren in cilinderbeschermers of valbeugel is plots niet meer zo gek lijkt het....
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: ongeval R1150R

Bericht door speedi007 »

Overeenkomen met de expert dat indien er na enkele maanden toch nog een probleem zou opduiken met de motor dat dan het expertiseverslag kan worden herroepen om die onzichtbare schade toch nog vergoed te krijgen.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: ongeval R1150R

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Als de motor niet te lang is blijven draaien na de valpartij lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er binnen het blok schade zou zijn. Belangrijk om weten is wel dat de deskundige in principe op eigen initiatief geen schade gaat "zien" (en dus begroten) die niet in het bestek is opgenomen, dus de rol van de hersteller is uitermate belangrijk. Op basis van de foto: zeker zijpikkel& contact, duovoetsteun, zijkoffer, benzinetank goed laten nazien.
Plaats reactie