KM in verhouding tot prijs
Moderator: GVN
KM in verhouding tot prijs
Zouden jullie bij aankoop tweedehands 1200RT eerder kijken naar km of prijs van twee piekfijne motoren van 2010? Nr 1 is 7000€ en 100000 km en de andere 9000€ met slechts 20000? Tnx voor jullie ideeen!
KM in verhouding tot prijs
In hoeverre is de km stand te verifiëren? Want van 2010 en 20000 km dat is dus 1600 km/jaar….
Persoonlijk denk ik dat het beter is dat een motor regelmatig rijdt ipv stil te staan.
En 100.000 km dat is nu toch ook niet om te zeggen beestig veel. Ik heb al eens bijna 300.000 km gereden met dezelfde moto , dagelijks rijden , regelmatig onderhoud en geen grote problemen onderweg. Het was geen RT maar daar zullen ook wel voorbeelden van zijn…
Ik zou eerder eens nakijken of het geen ‘probleem’-serie was : geen idee welke jaargangen maar er waren met problemen aan de kleppen , en die met de integrale servo remmen zou ik ook vanaf blijven.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Persoonlijk denk ik dat het beter is dat een motor regelmatig rijdt ipv stil te staan.
En 100.000 km dat is nu toch ook niet om te zeggen beestig veel. Ik heb al eens bijna 300.000 km gereden met dezelfde moto , dagelijks rijden , regelmatig onderhoud en geen grote problemen onderweg. Het was geen RT maar daar zullen ook wel voorbeelden van zijn…
Ik zou eerder eens nakijken of het geen ‘probleem’-serie was : geen idee welke jaargangen maar er waren met problemen aan de kleppen , en die met de integrale servo remmen zou ik ook vanaf blijven.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
- Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Re: KM in verhouding tot prijs
Prijs zou voor mij maar één parameter zijn, tussen diverse andere. Zie bijvoorbeeld:
https://motorrijders.nl/motorrijden/mot ... nds-motor/
https://motorrijders.nl/motorrijden/mot ... nds-motor/
Re: KM in verhouding tot prijs
In hoeverre is de km stand te verifiëren? Want van 2010 en 20000 km dat is dus 1600 km/jaar….
dealers kunnen hier ook niet in foefelen en dat is maar goed ook.
Ga praten met de verkoper, maar een klapke over vanalles, rijden, verbruik, snelheid, bandenslijtage, poetsen, warm rijden, remblokken ...
Als hij lult dan valt hem na 10 minuten door de mand....
verder laat je je leiden door gezond verstand... en belangrijk de prijs in verhouding met uiterlijk, afgelegde afstand en eventueel onderdelen die vervangen zijn waar jij je de volgende 10.000 km geen zorgen over hoeft te maken. bv remschijven, banden, schokdempers, koppeling etc
sommige modellen zijn te mijden maar anderzijds ook niet, als die nu nog werken zal 't in de directe toekomst ook niet perse stuk gaan.
test alles uit, alle lampjes, elektronische verstellingen etc en laat je niet gek maken
probeer bij een 1200 maar eens een onderdeel te vervangen dat met de beveiliging te maken heeft, BMSK, ZFE, snelheidsmeter, sleutel...
dealers kunnen hier ook niet in foefelen en dat is maar goed ook.
Ga praten met de verkoper, maar een klapke over vanalles, rijden, verbruik, snelheid, bandenslijtage, poetsen, warm rijden, remblokken ...
Als hij lult dan valt hem na 10 minuten door de mand....
verder laat je je leiden door gezond verstand... en belangrijk de prijs in verhouding met uiterlijk, afgelegde afstand en eventueel onderdelen die vervangen zijn waar jij je de volgende 10.000 km geen zorgen over hoeft te maken. bv remschijven, banden, schokdempers, koppeling etc
sommige modellen zijn te mijden maar anderzijds ook niet, als die nu nog werken zal 't in de directe toekomst ook niet perse stuk gaan.
test alles uit, alle lampjes, elektronische verstellingen etc en laat je niet gek maken