Terug naar BMW

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Paul1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2022, 17:27
Woonplaats: Cranendonck

Terug naar BMW

Bericht door Paul1965 »

Zo'n 35 jaar na mijn eerste BMW (R100RS) en daarna nog wat Guzzi's en vierklepsboxers en ook een Funduro en een Scarver ben ik, na een onderbreking van een aantal jaar wegens ziekte, weer toe aan een BMW. Op het moment heb ik nog een NC700S DCT maar ik wilde wat nieuwer en liefst geen ketting. Vanwege mijn kwaaltjes ook geen relatief zware boxer meer. Ik kan komende zaterdag een 2018 BMW F800GT met 1361km op de teller ophalen. De vorige eigenaar was ook getroffen door ziekte vandaar de lage km stand. Ik ken dat gevoel. Enfin, de proefrit voelde gelijk vertrouwd aan en schakelen na de DCT zat nog in mijn programmatuur. Geweldig gevoel!

Nu ben ik nog aan het nadenken over bagage mogelijkheden. Dat wordt nog wat, de NC heeft een 'frunk' en een 58 liter Shad topkoffer. De F heeft niets. Daar moet ik wat aan doen. Ik wil weer een topkoffer maar ben nog aan het uitzoeken wat. Origineel BMW, relatief klein en duur maar past wel bij de slanke lijn van de F. Of een adapterplaat van Givi en een grotere koffer. Ook niet goedkoop. Passen alle BMW koffers zonder adapter op het rekje?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Terug naar BMW

Bericht door Danny »

om te zien wat exact uitwisselbaar is zal je ff met een dealer moeten overleggen.
sommige basishouders origineel/aftermarkt zijn perfect aanpasbaar en een gat boren in zo'n plaat is helemaal geen drama.

Een beetje rondzoeken, zo'n Givi mini garagebox vind je met hopen op de 2 dehands markt en iedereen zijn smaak maar op een 800 (eender welke motor naar mijn smaak) geen zicht.
dan liever een tas op de duozit die dan ook nog eens als voordeel heeft niet van invloed te zijn op het rijgedrag/

enfin je gaat vast wel iets vinden er zijn meer topkoffers dan motoren.

remember riemaandrijving als die wat ouder is , check op spanning, scheurtjes etc...
Paul1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2022, 17:27
Woonplaats: Cranendonck

Re: Terug naar BMW

Bericht door Paul1965 »

Ik ben inmiddels geslaagd voor een Givi 40 liter topkoffer en bijpassende adapterplaat. Toevallig op Marktplaats voor 150 euro en als nieuw. Eenmaal gewend is het niet lelijk meer. Zo'n 40 liter koffertje is genoeg voor de helm, paar handschoenen en een rugzakje. Heel handig!

De riemaandrijving wordt in de gaten gehouden. Het aantal kilometers is erg laag maar er zouden inderdaad droogtescheurtjes in gekomen kunnen zijn. Maar het is niet mijn eerste met riemaandrijving, heb ook nog een Scarver gehad.
Plaats reactie